My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, March 5, 2018

banyak keje + tensen + lapar = makan + window shoping

Bila banyak sangat keje kat opis aku jadi lapar dan tensen....maka ubatnya adalah makan dan berjalan...
makan x semestinya kena keluar....masak kat umah pun leh makan gak....gitu kekdahnya....dah lama tak masak nasik....asik kue teow mee bihun je...skali skala masak nasik berlauk lak....aku ni bukan xnak tunjuk bakat...masak nasik ni amik masa yg lama...kang anak2 semua keluar masuk dapur ngadu lapar...kesian pulak...tu yg aku masak 1 hidangan simple je tu...30 minit siap.....ni diantara menu dinner dan lunch yg aku masak.....errr sila telan air liur

mee goreng dan jagung rebus


mee hailam


bihun spore potluck utk gotong royong bawah blok



sup sayur dan udg goreng kunyit

masak lemak cili api udang dan kangkung goreng

masak lemak tempoyak udang + kobis & sambal sotong


megi goreng ayam


dan ini yg plg latest...menu dinner malam td
masak lemak cili api ayam + kobis + tolo dada

Aku ni xde la pandai sangat masak tapi boleh la utk makan satu family...masak simple2 asal kenyang dan berkhasiat....

tu citer makan masak kt umah...ni pasal citer makan luar lak.....

1. Secret recipe , Alamanda
Dating ngan ex staff LPPSA...suhaira n nytasha....borak makan dan bergosip hahah....lama tak jumpa...riuh jadinya...abaikan org yg dok sebelah menyebelah....


nampak tu air diet okeh


duo org lagi xleh nak join...ada urusan lain...xpe next time je

me n nytasha

suhaira dan nytasha




2. Padi house, presint 4

Tempat ni mmg santai kalo nak bawak family dtg makan....kalo anak jenis melasak leh la bg diorang lari2 kt luar ni...tempt yg luas...masa lunch hour mmg pack sebab atas ni ada opis gomen....yg dari tempt lain pun ada dtg makan...aku gi lepas abis keje....surau dan toilet pun ada....jd xyah risau nak solat caner....selesa dan besar....


amik 2 meja sebab rakyat jelata ramai



selfie dulu hahahah

family comel ku

dikla dan anak2


sayang cicoet


makanan aku...tajuk x ingt...ada perkataan lamb 

hb mmg mkn ni je tiap kali datang...yee mee apa ntah....aku xsuka sebab ada telo

dikla makan spageti ngan nasi chicken chop utk anak dia...tp sudahnya anak kenyang dgn nuget...nasik kami perabihkan berjemaah



3. ikea, cheras

Boleh ea gi ikea semata2 nak makan je...huhuhu....asalnya nak tgk almari mekap dikla tp tak jadi beli...bonet x muat...kalo nak delivery x berbaloi lak 1 barang jer....


budak manja

penuh seat blakang

kakak dok depan sebab xnak bg gaduh


kalo dok blakang asik la bercakaran





da sampai ikea....selfie dulu...
kitorang sampai agak awal la...parking pun senang....actually ikea cheras x sepadat ikea damansara....sini masih lg boleh carik meja kosong kalo nak makan....kt ikea damansara sampai kena tunggu turn nak makan.....bila da abes makan rasa nak cepat blah sebab org lain plak tunggu turn nak dok meja kiter huhuhu

kali ni aku ngan dikla beli makan,,,,aku boasa dh beli sini...so aku amik meatball ribeye dgn ayam grg je...yg dikla mmg mcm excited ler nak amik itu ini...aku dah pesan jgn amik byk nanti x abes....degil huhuhu....xpe kiter biarkan je....biar dia kenal erti penyesalan hahaha

cicoet @ irdina imani

plan asal dikla,sup nak amik 2...muffin nak amik 4, ayam nak amik 10 tp berjaya ku sabarkan hahaah




cubaan amik pic acah2 sweet

anak manja mak


manja kt abh lak...kang kecik ati plak abah...asik ngan mak je



pas makan jenjalan dlm showroom jap....sebab xde plan nak beli apa just teman dikla je...dia survey perabot

budak2 ni mcm biasa la...buat showroom mcm umah sendiri


panjang sgt dah entry nih.....jenuh scroll
to be continued.....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...