My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, March 7, 2019

Deco2 bilik anak bujang

Lama da tak update blog...tengok2 ada 1 entry je untuk tahun 2019. Aku super duper busy...kt umah bz ngan family kat tempat keje lebih2 lagi busy...Dengan closing acc, AP58 APCT huhuhu...tanggung kerja member bersalin lagi...La ni Alhamdulillah da tenang sket....setelah sekian lama...

Seblom dikla pindah umah aku, aku ada plan nak transform bilik no 2 jadi bilik irfan...tp kiter hanya plan...Allah yang menentukan...Rezeki aku tompangkan dikla dan anak2...dapat la aku merasa bela anak yatim...Bila dikla kembali bergelar isteri, dia pun pindah maka bilik tu kosong semula....Aku pun mula merangka plan....dikla pindah Okt thn lepas, aku bajet Jan thn ni baru nak start balik...lepaskan budak2 masuk skolah dulu....duit pulak mengalir bagai empangan pecah...tunda punya tunda last week baru settle semua....

ni keadaan asal bilik lepas keluarkan semua barang...threadmill beskal tinggal je dlm tu...xlarat nk angkat


1st skali aku cat dulu bilik tu dan seperti biasa bila tanya irfan nak bilik kaler apa...ofcoz la blue
then aku mula start beli barang...3 kali gi ikea, sekali gi parkson dan kaison dan berkali2 gi mr diy hahaah
aku ngecat dia sibuk nk tolong....nah amik...jenuh aku nk cover balik hasil pengecatannya heheh

Bila da siap cat baru listkan barang apa nak beli...maka ke ikea la kiter

1st trip 2 troli







2nd trip 3 troli hahaha



3rd trip xde pic...yg kali ke 3 tu xbyk sgt...just utk melengkapkan je apa2 yg xde

duit aku amik sket duit simpanan budak2 ni...just utk beli katil je sebijik sorang......yg lain aku guna duit simpanan aku ngan hb...share ler....aku fikir dah alang2 nk transform kan mesti la beli yg berkualiti sket.....


1st skali pasang langsir dulu....aku wat kje siang malam...siang ok lagi...bila malam semua nampak dgn jelas...takkan aku nak bertudung kot...memang tak la

then pasang karpet, tetingkat...mostly barang beli kat ikea....
macam kena sawan gi sana....kalo ada 10K pun abes kot


then pasang katil...cadar dan langsir beli kat parkson...nak cari yg 1 tema tp xde...jd bertabah lah dgn langsir minion dan cadar 'tranjomes'

siap wat atap lagi huhuhu


meja dan kerusi blajar...lampu tdo bentuk awan

aku plan nak wat open wardrobe je utk irfan...senang nak capai

threadmill 'terpaksa' letak dalam bilik irfan sebab xde space da nak letak kt tempat lain...


aku memang sajer cari kaler biru dan putih sajer...xnak serabut sangat
Actually aku xreti sangat nak deco2 ni...asal boleh jer...
bawah tingkap tu aku mintak hb drill kotak2 kecik utk letak lego irfan...senang dia nak main...

sikit je baju irfan sebenanrnya....seblom ni share almari ngan kakak....

rak ni khas utk koleksi kereta dan robot irfan

Semua barang2 ni aku bawak balik naik kete je...tp 3 kali la...muat tau...termasuk la tilam dan katil tu...'merengkeh' sket la...tilam tu dia packing khas utk hand carry...xperlu delivery pun....tp jenuh la nk pasang.....kalo malas sediakan duit je la....leh suh dorang hantar dan pasang....

bilik aku x berkesemptan lg nak buat apa2...just beli cadar baru jer....
nanti kalo irfan da tdo bilik sendiri aku ingt nak tarik sket katil tu ke tengah...skang ni takut jatuh....

siap je bilik malam tu aku terus suh dia tdo dan solat kt bilik dia...tukar baju buat keje skolah...bg dia bonding dlm bilik tu....

Malam tu....

hb dan kakak teman irfan tdo....asalnya ok lagi lama2 aku dengar irfan menangis...dia takut....abah ngan kakak ada dalam bilik pun dia boleh takut, apetah lagi kalo tinggalkan dia tdo sorang dlm tu....adeh.... setelah dirayu aku pun redha je la dia tdo blk bilik aku....adeh...penat mak tranform bilik kamu...budak bertuah sungguh.....

Akhirnya, aku dpt idea wat mcm dulu balik.......asing katil tp masih dalam bilik yg sama...dulu masa ica 6 tahun aku wat camni la...sebab xmuat dia da ada adik...ni irfan xde adik lg tu yg tdo celah ketiak aku je tu.....mungkin tahun depan kot br dia brani tdo bilik sendiri.....huhuhu....mak baru je nak manja2 ngan abah....

camni ler jadinya....mujur dia mau tdo katil sendiri...bebas la sket mak nak tdo...kalo x,,, dua beranak mengasak aku tdo....aku tdo celah2 bantal je...sipi2 je nk jatuh

ini budak bertuah ada belaan baru...beyblade....

satu ari tu, aku tgk open wardrobe merundum...adeh...cloth wardrobe ni aku beli asalnya nak letak toto dan bantal extra....seblom ni aku letak dalam beg toto je...merata la sumbat...atas almari ica, bawah katil ica...risau pulak ada yg bersarang...tu yg aku beli almari ni...bila da merundum tu, aku pun letak la baju irfan dalam ni...toto bantal aku letak dalam almari ica....ok gak la...kemas je

ni plak bilik anak dara...aku ubah kedudukan katil pastu belikan katil sama ngan irfan gak....bilah katil aku beli double...biar tahan lama sket....yg lain masih lagi brg2 yg lama....


Alhamdulillah selesai transform bilik anak bujang....sambil tu aku ada kemas2 ruang dalam rumah gak....balkoni, laundry area, dapur toilet....

rumput from kaison, parkir aku beli 1 set lagi...seblom ni da pasang 2 set....sajer xnak letak sampai ujung parkir tu sebab tempias....takut reput huhuhu....pokok2 da semakin sikit...nanti ada masa nk tambah koleksi lagi....


meja solek beli masa kawen dulu ada da letgo...so beli almari ni ganti meja solek...skali tinggi pulak..kena la siap sambil berdiri...


rumput seblom ni kt balkoni aku transfer ke laundry area.... xde idea nk deco apa lagi...bukan xde idea sebenarnya...modal je xde lagi....









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...