My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, May 8, 2013

minggu pertama di kediaman baru

Dah lebih seminggu aku pindah ke putrajaya...barang2 masih lagi berkotak2 dan bertaburan kat dalam bilik ke 3...aku cuma sempat kemaskan bilik pertama, kedua, hall dan dapur sahaja...yg lain2 slow2 kena buat...mana nak sempat aku pindah 1 mei...then 5 mei blk kg mengundi...terus masuk keje...adoyai...letih masih terasa...

irfan arini masuk ari ke 2 antar taska baru..biasalah dia merengek mintak perhatian...dia pun macam kiter gak amik masa nak sesuaikan diri kat tempat baru...
Ada pro and kontra aku pindah

masa dok nilai sidai baju depan rumah, kete parking depan rumah...kalo tertinggal apa2 brg boleh amik lagi..dekat jer kan..dah dok kuarters nih kete parking bawah..kalo tertinggal barang jenuh nak naik atas..barang nak kena skali bawak..tu kalo dapat parking dekat..kalo penuh menapak ler sket....sidai baju kat balkoni...kalo tempias abis basah baju aku...

ni contoh barang2 yg aku nak kena bawak ke taska tadika dan tempat keje..setiap ari...
kesian stroller irfan jadi troli brg


Tapi keluar rumah boleh lambat, dekat pun dekat...cuma jem sket lar...kekadang sampai tak sempat aku nak mekap dalam kete..kalo dulu dah siap mekap pun tak sampai2 lagi...

satu lagi masalah ialah taska dan tadika anak2 berlainan...batrisyia kat presint 14..irfan kat presint 18..otw nak gi keje byk tempat persinggahan nak kena berenti...mula2 ni rasa kekok sket lar sebab baru nak catch up dia nyer time..lama2 sok ok lar kot...

walaupun dok dalam kawasan putrajaya, aku masih lagi bangun seawal 5.00am...pump susu, siapkan beg budak2 nih...siapkan breakfast simple..kalo sempat lar...malam pun lepas kul 11 baru aku tido...
sama jer jadualnya...tetap busy gak...cuma balik ptg sampai umah awal dlm kul 5 lebih dah sampai...badan pun tak letih sgt sebab kejap jer dok dalam kete...sempat lar aku masak lauk simple2 utk dinner...

Aku blom berkesempatan lagi nak amik gambar rumah baru sebab tak abis kemas lagi...gambar lauk2 pun asik lupa jer nak amik...yg bestnya sejak pindah nih. hb lebih rajin berkemas...dia pun dah macam aku..bebel2 bila anak wat sepah...dia camtu sebab dia terlibat sklai dalam aktiviti mengemas..baru tau caner...percaya atau tidak, dah seminggu aku pindah blom skali pun lagi aku merasa nak basuh baju..sumer hb yg settlekan...dia seronok betul membasuh baju...bagus2 amalkan slalu...

sy irfan naufal..sy baru pindah ke taska baru...sy suka menangis...selagi tak dokong sy nangis jugak...

sy batrisyia...sy budak baik yg rajin pergi little caliph...pagi2 sy suka mandi dan gosok gigi...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...