My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, April 8, 2014

Steamboat in da house


Dari bulan lepas teringin nak makan steamboat..tempat favourite aku ialah kat nilai,,,buffet steamboat ala thai kat giant nilai..bestnya tempat tu sebab pilihan bahan yg sgt byk...tp sebab nak gi jauh...dan malas...maka kami ke johnny jer lar kat alamanda...
kat johnny best gak lar tapi mahal sebab aku nih suka amik banyak bahan...kalo amik set tak sumer benda aku makan...jadi rasa cam tak puas lar...

aku pun apa lagi google ler resepi wat sup tomyam dan sos nya...
senang jer rupanya...sup ngan tomyam aku wat...sos hb yg wat...resepi dia katanya...eleh

selain merebus aku wat gak perapan utk bakar2...
perap simple jer ngan garlic, serbuk kunyit, garam gula, kicap sket and halia

renyah sket lar dari makan kat kedai sebab kalo makan kat kedai sumer ada atas meja...tp aku kehulu kehilir jap kedapur kejap ke meja makan...

sup pun letak kat dapur gak...yg ni aku letak kiub ayam, tulang ayam dan daun sup jer

ni ler bahan2 favourite aku...baca dari kul 12 ikut arah jam...lamb ball, prawn ball, chicken ball, sosej, crab stick, udang ofkos, cendawan halus dan yg tengah kobis dan sawi

tomyam aku wat dalam rice cooker...aku just letak perencah tomyam, serai, daun limau purut

sambil aku dok menyiapkan semua bahan2...dua beradik ni ku biarkan wat sepah supaya dia tak mengacau...

ni sos ala johnny resepi my hb

rebusan pertama utk anak2...

pembakaran sesi ke 2

celur2

ini bukan tangan aku

ni aku nyer plate...asalnya nak amik mee halus macam megi tuh...rabun nyer pasal...sampai rumah bila celur jadi cam kue teow plak...jadi lar sedap gak...


dua beradik nih asik ler makan sosej sampai habis...pastu baru nak makan benda lain...

sekian sahaja aktiviti mensteamboat...Alhamdulillah tercapai hasrat...rasa cam setahun tanak makan steamboat...hahaha...aku rasa nak dekat 3 jam kitorang makan...santai2 jer...sampai aku tertido menyusukan irfan...terjaga tgh malam kejut hb...
"bang, meja dah kemas"
"dah"
ok sambung tido

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...