My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, July 11, 2014

7 jul 2014....7 years already

Alhamdulillah  pada 7.7.2014 ulang tahun perkahwinanku dengan hb yang ke 7....nampak banyak angka 7 disitu

Aku memang sengaja amik date 7.7.2007 sebagai tarikh nikah sebab konon2 nanti hb akan ingat tarikh tu...777 kan...tp tu lar...baru 7 tahun dia boleh lupa...aku pun baru teringat beberapa ari seblom tu...mungkin sebab concentrate dengan puasa...bersangka baik...so sehari seblom tu aku dah siap2 plan tanpa pengetahuan dia nak belikan sesuatu...

walaupun aku tak remind dia tp aku ada bagi hint...macam mengenang hari perkahwinan....borak2 cerita masa kawen dulu caner persiapan halangan dan cabaran...pun dia tak ingat..malas dah aku...
malam tu aku dah siap sorok hadiah dalam seluar keje dia...letak hadiah atas katil, atas seat kete aku dah biasa buat....nak kelainan kali ni....tu yg letak dalam seluar keje....

pagi hari kejadian, masa sahur aku tgk jer dia...sah dia memang tak ingat....lepas sahur masa aku tgh pam susu tiba2 dia keluar dari bilik...biasa lepas sahur hb terus tido...tiba2 dia keluar dok sebelah aku...heran gak...rupa2nya baru ingat...ceh....tp takper lar yg penting dia ingat....

nak gi keje baru lar dia jumpa hadiah tu..


kad pun tak sempat nak wat...tulis camtu jer...
asalnya nak makan kat wadihana islamic kitchen buffet...tetiba dia sakit mata plak...alahai...takder rezeki lar nampaknya...

maka ku masakkan nasik ayam...



popia aku buat...kuah hb buat






Smalam baru berkesempatan nak gi wadihana....tp tular dah takder plak buffet ramadhan nya...takder rezeki ler nampaknya...

7 tahun melayari bahtera perkahwinan....keserasian tu memang dah ada....kami pun semakin matang...aku pun dah faham dia...dia pun dah faham aku....anak pun Alhamdulillah dah ada 2 orang...

Doakan kebahagian kami sekeluarga...Amin....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...