My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, October 17, 2017

Affogato, kemas rumah part 4 & dll

Banyak benda nak citer ni....

1. Affogato

Dek kerana asik la menengok kakak ku makan affogato...jadi mengidam plak...merata carik...akhirnya jumpa gak kat padi house presint 4 ....


cawan kecik tu espresso pekat pait melekat giler....dan cawan besar tu 2 scoop eskrim ....


orang ikut sama mengidam hahahah


dicampurkan dan.....tada.....pahit2 manis gitu....macam floar gak la....



2. Kemas umah

Sekian cerita pasal makan...skang sambung balik mengemas.....jumaat malam tanpa berlengah lagi....aku pun tanggalkan langsir lama dan tada......lihatlah kelainnanya.....beza kan....langsir 4 thn lepas dengan langsir made in parkson....3 panel ni RM56 sajo....yg bilik ica pun macam ni gak....tp 4 inggit je sebab 2 panel......

lihatlah perbezaannya.....


tada......carik kaler purple takder....dpt sket2 ada purple jadi la

then upgrade frame lak.....

dan ini lapic yg bertuah.....atas kiri pic hb ngan adik dia....atas kanan me wif arwah ibu mertua....bawah kiri pic aku dgn adik beradik pompuan dan belah kanan my small hepi family....
 Aku sebenarnnya mmg ada byk sgt koleksi frame......aku kumpul semua dlm kotak yg dlm bilik kt dapur yg kat opis....then tgk la ada masa nanti nak gantung lak mana2 yg seuai

Sambil aku bergelumang dgn kain baju nak packing blk kg, hb aku lak settle kan langsir sliding kt luar....aku tolong kejap2 jer...tlg pegang kan rail

langsir putih tu senteng sket hahaah....amatur kan


ni plak kusyen yg adeh.....don say any word hahahha...yg nak tunjuk pic atas tu....pic kecik jer...ni beli kat parkson gak....urah jer
3. Photoshoot

 InsyaAllah 30 Okt ni besday irfan yg ke 5...aku pun buat la photoshoot utk pic dia letak atas kek....susahnya nak amik pic dia....bila aku bilang 1....2....3 je dia buat muka terjelir la....mata terbeliak la....adeh..... sudahnya aku xbilang pun terus  snap jer....dpt pic yg x ready mcm ni





pose wajib....ultraman


ni pic yg menjadi pilihan....


4. Balik kg

Sabtu pagi balik kg.....macam biasa la...gaji kali ni awal so kitorang balik ikut minggu gaji la.....naik satu kete dgn dikla anak beranak....relaks sket....kat kg xde buat apa pun...masak makan borak tdo je la....ahad tu blk awal sket sebab nak beli stroller dina


nadim dina dan uwan....kelihatan abg irfan sayup2 kt blakang
 5. Shoping @ Manjaku

Balik dr kg singgah umah jap....tinggalkan kain baju...mandi solat jap.....zasss gi bangi
sambil mak belek2 stroller nak beli....letakk dina dalam baby coat


letak dalam walker...kalo x kang asik merengek je nak mak....

sambil2 tu selfie ngan kakak dan abg


6. Mac n Cheese

Sebagai penutup kusajikan macaroni cheese versi ku....asalnya aku masak spageti carbonara utk dinner....tp sebab sos byk maka kurebus macaroni dan pg isni wat bf mac n cheese

ni versi selambak....

ni versi comel....
sekian 6 in 1 story utk minggu ni hehehehhe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...