My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, August 13, 2018

Musim buah je kiter balik kampung....


Musim buah kampung sudah bermula...dari zaman uitm lagi aku dah biasa setiap kali minggu gaji aku akan blk kg ziarah parent dan kg halaman...da terbiasa sampai la da beranak pinak ni...tapi sejak musim buah dan ada projek kat kampung ni leh kata tiap minggu aku balik....
rasa nak dekat 6 minggu kot blk kg berturut2 heheheh...

aku nak biasakan budak2 ni dgn buah2 an tempatan...bukan setakat makan je...aku ajar amik buah dari pokok skali...biasanya batrisyia awal2 xnak join...alasan semak dan byk nyamuk....perangai key ell sgt dibawaknya...ikut saper ntah....huhuhu

tapi berlainan dgn irfan...senang ajak dia....aku just jolok je...dia tukang keluarkan buah dari galah dan masuk lam bekas...senang keje aku...

lepas 15 minit menjolok aku suh dia kira ada bape biji manggil dalam tu...

25 katanya...

cukup x???

x cukup mak

irfan nak berapa???

irfan nak sejuta......

adeh....teleng la kepalo omak nanti ni

ni la pokoknya...ada 2 batang...aku amik yg rendah2 je...yg tinggi mata je sampai....galah xsampai

suka btol dia....hasil titik peluh sendiri

durian sodap

durian pun dah nak abes musim dah..tinggal ujung2 je

pak mentua sedang menerangkan sesuatu pada menantu

dia ni kalo dapat peluang memang saja je nak 'tan' kan warna kulit dia

da kena marah ngan abah baru nak main kt tempt redup sket

pokok durian ni da berusia hampir 28 tahun kalo x silap

Dari angan2 bersama suami isteri akhirnya tercapai gak hasrat nak reno bilik kg...Actually antara adik beradik aku yg pertama kawen...so bilik yg mak aku buat masa tahun 2004 ni automatik menjadi milik aku selaku pengantin pertama...
bila dikla nak kawen tahun 2011 mak wat 2 bilik tambahan untuk dikla dan kak ita....dan bila dikman kawen tahun 2015 maka bilik aku disekat untuk wat bilik aman....disebabkan aku jarang2 balik maka aku xkesah la bilik tu jadi comel....asalkan ada bilik je sudah....tetiba hb menyatakan hasrat nak reno bilik tu bg cam selesa sket....

bilik seblom reno


memula skali upah org pasang siling dan tiles...barang hb gi beli ngan tukang tu...tukang pun bukan org lain...abg sepupu adik ipar gak....



the making off tiles dan siling





tingkap pun tukar gak...seblom ni tingkap nako....

sebab nak pasang econ kan

sambil bilik yg basic disiapkan kami pun apa lagi ke ikea ler shoping....ni yg aku paling suka skali heheheh


penuh 2 troli




plan nak beli ni tp xjadi



beli barang simple2 je sebab konsep nya nak minimakan barang supaya bilik jadi lapang dan nampak luas...

almari mekap dan almari baju aku letgo...tinggalkan katil jer...

bila da siap next step adalah mengecat bilik...byk leh jimat sebab kami byk DIY je....tools pun ada...rambang mata nak pilih yg mana....asalnya nak pasang wall paper tp sebab dinding xrata maka kiter cat je la


aku pilih kaler yg dibulatkan tu


cat jenama juton...
1 liter anggaran RM35
5 liter anggaran RM 118
setiap warna harga xsama wpun isipadu sama....

keadaan bilik seblom di cat...hb da x sabar nk rasmikan...jadi aku just bawak masuk tilam je...sian ica tdo atas karpet je....

diorang kemain hepi sebab leh bergusti berkuntau dalam ni

btol2 kosong hehehhe...rasa cam dok umah kosong pun ya gak

dalam proses mengecat....

bila malam jadi kaler lain lak


tada....75% hampir siap....
barang kebanyakannya dari ikea....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...