My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, August 14, 2018

Kursus kewangan @ MITC melaka & kursus pengurusan stress @ JPM

Minggu lepas aku mengikuti kursus kewangan di MITC melaka...Kursus ni satu opis gi jadi senang ler...jumaat semua dapat half day....hb pun mintak halfday gak jadi senang terus gerak ke melaka.... Expectation aku xde la tinggi sangat dengan hotel ni...asal selesa nak tdo je ok dah...Skali masuk wow...wpun bilik tak la brapa besar tp selesa ...deco pun cantik...minimalis...ala2 ikea gitu...

ni family room...ada katil queen dan single

budak2 ni masuk bilik je terus tgk view...nampak kolam dah excited nk gi mandi...tp tu la kolam tutup lak...tgh ada kes HFMD ni kan...so xleh la...utk kesihatan korang jugak...
opis ku sediakan penginapan je utk keluarga tp utk makan family kena sendiri ler....disebabkan aku terikat dgn jadual kelas maka aku makan kt hotel dan hb bawak anak2 makan kat luar....


ni je sempt snap....nasik xsempt snap da abes....sedap gak makanan dia....esp asam pedas...mmg signature dish org melaka kan

memang kami2 je makan kt sini...agak selesa la


dessert


kelas bermula malam tu gak....penceramah Dr shamsudin dari Ag perak...kelakar gak org nya...kelas santai2 jer...xnak stress sgt....

Day 2: view dari bilik aku....Mc D tu nampak dekat je kan...jenuh gak nak menapak tu

breakfast yg meriah...boleh gak sebenarnya nak bawak family makan sini tp kena bayar sendiri la...

kursus ari ke 2...kelas pg sampai 1 tghr then kelas petang sampai kul 5...pastu sampai malam aktiviti bebas

ni mc kami cik noni


pg ada perbincangan then ada presentation....aku cam biasa la ada keje kumpulan camni aku akan volunteer utk jadi tukang catat....



seblom kelas bermula selfie ler dulu heheh


tukang teman jer heheheh

cc amin jadi jurucakap


nampak tu ketekunan mendengar ceramah


tulisan aku heheheh...menten dari darjah 1 sampai skang




group ke 2

group ke 3

group ke 4

group ke 5

Abes je presentation maka berakhirlah kelas ari ke 2...lepas abes kelas siap2 terus g umbai...parameswara ikan bakar ler

hb search waze ikan bakar umbai...boleh pulak gi kt tempat lain huuhuuuh...kitorang memang da lama x dtg sini tp xkan la lain sgt rupanya...rupa2nya salah....search parameswara baru jumpa tempt nya

sampai je cari tempat duduk dan terus pilih lauk

amik sikit2 je sebab takut x abes makan...budak2 ni kang leka makan eskrim je...

sambil tunggu makanan siap kiter makan rojak buah dulu

kat sini ada view cantik utk amik gambar tp seriau btol aku tgk jambatan nya...Alhamdulillah selamat











dalam 15 minit mcm tu makanan pun sampai

udang grg tepung 
sotong grg tpg
ketam sweet sour
udang nestum
ikan bakar
lauk je...sayur xde hehehe







siakap bakar...

makanan ok la seafood kan ofcoz la sedap tp tu la kalo garing sket lagi...lagi aku suka

dia cam biasa la mengepow mainan....ngan abah dia xdpt la...mak jugak

lepas makan kami terus masuk bilik...malas nak jenjalan...town mesti jem nyer...aku lepak bilik je...hb jumpa kawan2 dia...leh lak diorang reunion kat sini...kebetulan ada member wf dia sama opis ngan aku...skali skala bg can dia membawang lak hehehe....

semnpat la aku ngadap keje skolah budak2 ni kejap


pagi ari ke 3 aku bawak ica g bf...nak bayar tp staff situ kata xyah heheh...irfan ngan hb tdo lg




ari ke 3 lebih ke aktiviti santai game dan lakonan....


our Ketua seksyen puan zam

seblom berakhir kursus kiter selfie dulu


cik zie bff kt opis merangkap exopismate kt lppsa dulu







lunch tengahhari tu ramai da blk jadi leh la bawak family makan situ...tp kena 65 org je la...xleh lebih


seronok la dia dpt makan macam2

otw blk kami singgah kampung tgk progress bilik....

lepas maghrib gerak blk putrajaya...singgah makan kt damsyik senawang...3 ari ni keje aku makan je


muka kepenatan dan kekenyangan...
Esok nya aku cuti...mmg da apply awal1...tau dh mesti penatnyer...tp tu la cuti pun xbermakna apap2...cuma leh kemas dgn tenang la....
tghr hb nlk umah anta nasik...risau btol dia takut wf x makan...nanti kurus hahahha

masuk keje ari selasa nama naik pulak utk kursus stress yg bertempat di JPM


memang ilang stress aku tgk gelagat penceramah ni....

penceramah suh lukis muka mak...berdasarkan kajian ada maksud2 tertentu disebalik lukisan yg kiter lukis tu...yg pastinya aku ni kalo lukis gambar pompuan memang gini la rupanya...org kata kalo kidal mesti lukisan cantik dan kreatif...nan hado




penceramah ke 2...klakar dan sgt bersemangat...asal sarawak tp boleh bercakap pelbagai dialek....

penceramah ke 3 xsempt nk amik pic....masa kursus tu aku jumpa kak tiha dan kak lin...ex opis mate bpp

me n cik zie

selfie dulu


me n kak lin...sama2 wat arahan potongan pencen dulu kt jalan duta

ex opis mate merangkap exhousemate merangkap insan yg menjadi asbab bertemu jodoh ngan hb....hb aku merisik aku melalui kak tiha ni la heheheh




Selesai 4 hari kursus...dengan semangat yg baru dan membara mari la kiter kembali ke opis menjalani rutin seperti biasa.....InsyaAllah



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...