My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, January 24, 2011

IKEA -

Sejak setahun dua nih aku ngan hb dah berjinak2 ngan dunia perniagaan...Aku dgn bisnes AVON dan COSWAY....wpun untung tak seberapa tp boleh lar nak lepaskan sesak dan buat belanja sikit2...Hb plak wat bisnes handphone...Saper2 nak beli phone boleh lar refer kat dia...Dia bagi harga best punya...tapi cash and carry ler...nak bayar ansur kena wat ngan senheng...heheh

Sejak kitorang bisnes nih Alhamdulillah rezeki tu tak putus...tapi busy sket lah...kejap2 hb nak kena pegi KL...jap gi aku plak nak singgah AVON, kena pandai2 set masa lar...Dan yg terbaru hb aku dah boleh repair handphone...Puncanya hp aku rosak...memula tu tak prasan, lama2 br aku notice yg bila ada org call, aku takleh dgr langsung suara org tuh...camtu jugak bila aku wat call..yg org belah dah terjerit terpekik, yg kiter nih hello...hello...hb pun ada bakat gak pasal brg elektronik nih maka hp ku menjadi bahan eksperiment...Alhamdulillah elok plak....

Jadi dgn semangat yg penuh membara hb pun berhasrat nak beli meja utk dia repair phone...nak bg selesa sket dan tanak bg anak kacau...Malam jumaat lepas dia ajak aku gi IKEA...Amboi tak agak2 nak meja mahal sajer...Aku ajak beli kat kedai perabot jer dia tanak...Sukati lar...yg penting duit dia...Lagipun aku suka jer jalan2 kat IKEA nih sebab leh beli brg mengarut skali

Nak dekat kul 11mlm br kitorang bertolak balik...dan ini ler mejanya


 lampu tu pun dia beli skali...dah macam tempat operate jantung dah aku nengok...Nampak tak atas meja tuh aku nyer tupperware buat bekal dibuatnya bekas isi skru telefon...abg ganti balik....tak kira

 Sabtu sepanjang ari aku tunggu Aku tunggu Akademi Memandu Nilai call aku bgtau aku nyer lesen L dah siap...haram sampai ke malam takder pun..Aku malas nak call...janji kata seminggu jer...ni dah seminggu ler nih...tp takper...aku takut gak nak mula bawak kete nih...Disebabkan takder kelas maka kami pun gi KL member hb wat kenduri cukur jambul anak dia...ni kira member kamceng dari tadika lagi nih...

Ahad tak gi mana2 pun...mengemas dapur ngan mengemas bilik...hinggakan kul 2 br gigih plan nak masak apa utk lunch...Sibbaik mee grg pg tadi ada lagi...Sibatrisyia sampai tertido menunggu aku masak...nak dekat kul 4 baru makan..


Udang masak lemak cili api...
(udang nih aku beli kt pasar presint 2 sekilo RM25.00...giler mahal...aku nak ternak udang lar lepas nih...mana nak beli anak udang eh??)

Dua jenis lauk jer sebenarnya....yg lagi satu tuh ayam masak kicap..aku suka kering, hb plak suka byk kuah...maka sbg penyelesaian yg bijak laksana bulan aku pun asingkan separuh utk aku dan aku tambah air dlm kuali...tambah kicap sket, grm sket,dah siap...ayam masak kicap berkuah banjir...
yg aku nyer abis...yg dia nyer tak luak pun...apa maknanya tuh...aku masak tak sedap ker atau pun aku byk makan....eh...???

5 comments:

Pija Madzlan said...

Sekilo RM 25?? Aduiiiii...kat sini udang besar2 tu dapat lagi RM 16 se kg

alawiah raji said...

ajar sy masak lemak cili api kak...nak gi umah mak mertua nanti ni ahaks

Mummy said...

kak siti: slama nih 18 jer sekilo...tu yg takder usul periksa terus beli..skali nak byr baru tau 25 sekilo dgn alasan udg besar...

alawiah: boleh2...nak blajar teori ker praktikal...kalo praktikal kena dtg umah akak ler

Anonymous said...

tang bisness ur hb tuh baru tau=)bolehlah kalau hp rosak bagi dia btulkan=)

tang nak bela udang tuh..mmg skang kene bela udang sbb skangnie semua barang mahal..sampak rm25 sekilo ek..huhu selalu klau nak beli udang nurul cakap nak udang RM5 jerk.hikhik

k semoga success ngan bisnes.memang idup kat cni serba mahai kan?huhu

Mummy said...

nurul: boleh lar promote kat kengkawan skali..kalo ada phone yg rosak boleh dibaiki..pasal udang tuh takleh nak kata apa...nak bela pun blanjar besar gak tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...