My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, January 10, 2011

Berkenal kenalan dgn haiwan di Zoo Negara...

Ini 1st time aku masuk zoo negara...Actually 1st time in my life...aku tak penah pegi lagi...dah nak masuk 30 thn baru nak pergi...Ni kira lawatan sambil blajar lar buat aku dan anak...Tiket masuk RM 20 bg org dewasa yg ada mykad...budak2 atas 2 thn separuh harga tp kalo ketinggian tak sampai 90cm free jer...




 Seblom gi zoo makan tengahhari kat ani sup utara





 Sampai kat zoo lebih kurang kul 3 lebih...tak tau plak zoo tutup kul 5.30pm...huhuuh


 Aku belikan payung utk dia sebab takut hujan...Sepanjang masa nak pakai payung...

 tengah menunggu tram dtg menjemput



 Sambil2 dok dalam tram sambil pot pet kenalkan binatang kt batrisyia...

 aku: zirafah
batrisyia: hi ha fah
 aku: ga...jah
batrisyia: da...jah
 tetiba dia jerit...e...cuk..beyak..dia nampak taik gajah...masa tuh bau memang kurang menyenangkan
 nih burung apa ntah
 gambar blur sebab tram gegar2 lagipun guna phone jer
 kami turun kt stesen nih sebab nak beramah mesra ngan binatang  lebih dekat
 mak..mak...cat....
bukan...tu tiger
dia cam confuse pastu aku wat bunyi....tiger...auummm..
baru dia tau
 kalo malas sgt macam ni lah...malas tahap cipan
 raja rimba...macam dah tua jer singa nih aku tgk...yg ni pun 'cat' jugak

 cip cip cip....dia ingat nih burung

 berlari2 nak tengok gajah
 Dah penat berjalan kitorang pun beli aiskrim...bapak dia gigit sket aiskrim tuh terus dicampaknya...tak sempat aku nak sambut...Sibbaik duit bapak dia, jadi senyapjer la...bertuahnyer anak...dah lar eskrem mahal giler..aku nak suggest lar kt tempat2 macam nih toksah lar wat mahal2 sgt...apa kata jual semurah yg mungkin sebab nanti menarik minat org dtg membeli...
cthnya, jom gi zoo negara, kt sana eskrem konetto 50 sen jer...ha...see...nak dpt eskrem konetto murah sambil melawat zoo...amik gambar pun camtu gak...aku tak sempat lar nak tanya berapa...tp confirm mahal nyer...cuba lar wat package...harga tiket skali percuma dgn amik gambar bersama ular....

 nak tunggu tram amik kitorang balik sebab kaki dah macam nak tercabut...dan2 batrisyia terus bersanding ngan budak lelaki nih..





comel jer kuda nih...batrisyia tak takut pun..dia siap nak usik idung kuda nih..aku plak yg terjerit..takut kuda tuh makan tgn dia yg 'berselumak' dgn eskrem...

Seblom nih dia tau bunyi burung, chicken, kucing, dog, baby, kambing...dan yg terbaru tiger....aummmm...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...