My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, January 5, 2010

Menolak ajakan suami

Kita dah sedia maklum bahawa dalam agama, seorang isteri ditegah dari menolak ajakan suaminya untuk mengadakan hubungan badan. Sekalipun si isteri tadi ingin berpuasa sunat, dia wajib memohon kebenaran dari si suami terlebih dahulu bagi mengelakkan permasalahan sekiranya si suami tiba2 berkeinginan utk bersama.

Isteri juga wajib membatalkan puasa sunat tersebut demi memenuhi kehendak suami yang satu ini...
Kita juga pernah diingatkan bahawa isteri harus melayani permintaan ini sekali pun diatas kenderaan. Tolakan yang dibuat tanpa asas kukuh hanya akan mengundang laknat daripada para malaikat. Si isteri tak seharusnya memandang remeh akan perhubungan badan dengan suami.. sekalipun suami anda itu seorang yang flexible... mudah bertolak ansur..

Nyata didunia teknologi ini..telah ramai isteri2 yang mengambil mudah akan hal ini.. dan ditambahkan dengan mereka yang berkerjaya.. ajakan suami seringkali ditolak dengan pelbagai alasan yang sebenarnya boleh diatasi, jika si isteri benar2 tahu akan tanggungjawab terhadap suami yang satu ini.
Sebagai isteri, anda harus membantu suami memahami keperluan2nya sendiri supaya dgn kefahaman tersebut...anda juga akan menerima manafaat darinya... dimana bantuan utk suami menikmati kepuasan yang mendalam setiap kali bersama.. sedikit sebanyak memberikan impak pada diri anda sendiri... Jika dilihat dari permulaan, tolakan isteri pada awalnya mungkin tak memberikan kesan yang besar... namun bila hal tersebut berlarutan, ia pasti akan menjejaskan perhubungan suami isteri dan juga kebahagiaan rumahtangga. Kita boleh lihat kesan dari beberapa sudut:-


1) *Kesihatan* - lelaki perlu menyalurkan keinginan seks mereka melalui saluran yang betul, sah dan halal. Kerana itu, mereka dituntut agar berkahwin sekiranya mereka mampu dan sudah bersedia utk menerima tanggungjawab. Dan sebaliknya jika masih tidak mampu utk beristeri,maka berpuasa itu adalah yang paling baik buatnyer. Ini kerana, dengan berpuasa (dengan sebenar2 puasa).. saluran nafsu itu dapat ditutup dengan ingatan akan azab yang bakal dihadapi sekiranya berkelakuan sumbang..

2) *Agama* - sedangkan para malaikat juga melaknati anda sehinggalah sisuami memberikan kemaafan pada anda.. ingatlah perbuatan anda menolak ajakannya mungkin akan menyinggong perasaannya. ..tolakan isteri kekadang bakal mengundang kemusnahan pada dirinya juga... sekiranya keimanan sisuami bukanlah sekuat yang disangkakan. . Mungkin ada para isteri yang menganggap suami mereka masih waras dan mampu mengawal dari melakukan perkara sumbang dan keji diluar pengetahuan mereka. Namun... jangan juga kita terlupa..bahawa disaat2 seseorang itu berkeluh kesah akan permasalahan hidupnya.. syaitan senantiasa berhampiran bagi menggoda mereka ini .. Kekadang ada yang telah tertutup mata hati kerna "iman yang tipis itu senantiasa dibiarkan berseorangan".. Kemungkinan juga ada para isteri yang lebih rela membenarkan suami mereka bermain mata diluar... kerna menyangkan hanya sekadar itu sahaja..diwaktu yang sama.. tidak ada tindakan susulan demi memperbaiki perhubungan diantara si isteri dansi suami..Apabila masalah ini tidak dirawat atau dicegah diperingkat awal...jangan salahkan sesiapa sekiranya ada yang lain ingin memberikan "Pertolongan" pada suami anda..sebaliknya salahkanla diri anda kerana mengabaikan tanggungjawab anda...

3)*Penampilan Lahiriah* - seks adalah makanan bagi jiwa seseorang.. seks yang baik dan mampu memberikan kepuasan, pasti akan mampu memberikan semangat buat empunya diri setiap hari.. Penampilan diri akan lebih yakin disamping wajah yang berseri2 kerana kepuasan yang dialami..Sekiranya permintaan suami seringkali diabaikan atau ditolak, bimbang kelak sekiranya tiba waktu anda(isteri) mengingininya, nafsunya telah hilang terhadap anda... Ini mungkin setelah sekian lama menerima tolakan anda, suami mungkin tidak lagi mahu memulakan seks kerna bimbang ditolak atau telah terlekat dikepala.. "minta pun tak dapat.. baik tak minta langsung"..

Ini boleh kita istilahkan sebagai "malas seks".. satu puncanya... kebimbangan yang berlebih2an sekiranya ajakannya akan ditolak lagi... Bila seringkali ditolak, lelaki kebiasaannya akan lama kelamaan tidak mengambil endah lagi dengan kehendaknya ini.. Secara sedar atau tidak, dia mungkin tidak mau memikirkannya apakah dia masih maukan seks...dan diwaktu ini , mungkin ada para isteri menganggap si suami sudah hilang minat terhadapnya. . atas alasan2 yang isteri fikirkan "patut" dilakukan oleh si suami.. umpamanya..adanya pengganti atau orang lain yang didampingi.. . Walhal, bagaimana hal ini boleh terjadi???

Tidak pula semestinya, setiap perubahan lelaki itu hanya kerna ada orang ketiga.. kadang kala kita tersalah tafsir.. dia mungkin sedang menunjukkan protes terhadap tindakan kita padanya.. Sisuami, mungkin akan mengalihkan pandangan mereka pada perempuan lain.. atau juga cuba mencari jalan mudah bagi memenuhi kehendaknya. ..Lelaki tidak lagi takut ajakannya ditolak, kerana bagi pelacur umpamanya... tidak ada istilah itu bagi menyara kehidupan mereka.. Si suami juga,akan memandang isterinya tidak cantik..sekalipun isterinya itu seorang bekas ratu cantik...sekiranya dia tidak dapat menikmati kepuasan seks bersama isterinya.

So fikir2 kan lah...kalo hb mintak tu..ready jer la..hatta tgh masak skali pun..ahaks

137 comments:

Unknown said...

salam kenal & selamat tahun baru,
terima kasih sudi follow blog kakyong...

Faridah said...

Kadang punca pon bermula dari suami jugak yang buat isteri ni menolak utk buat seks.

Contohnya tak puas. Suami tak reti nak melayan. Suami tak reti memuaskan.

Tau cucuk je. Ilmu seks takda langsung atau kurang. Doa tak amal.

Yang isteri pulak takda saluran nak bg tau masalah. Atau tak reti pulak nak bagi tau suami.

Dapat pulak suami ego. ye lakan bab bab seks ni kritikal sket emosi kalo tak reti caranya utk dibawa berbincang.

Suami pulak ingat asal cucuk je puas la pompan.

Segala permasalahan kelaurga harus SUAMI yang bertanggungjawab. Itu tugas dia.

Perubahan lelaki(SUAMI) diatas tindakan seorang wanita(isteri) TIDAK PATUT dihukum diatas bahu ISTERI (walapon isteri itu sah sah bukan isteri yang baik)

Kalo nak protes sekalipon itu bukan caranya. Bukan mencari wanita lain.

Prinsip perkahwinan Asas.

BAGAIMANA BURUK/JAHAT/ sekalipon isteri, dia tetap isteri. TANGGUNGJAWAB atas bahu suami utk mendidik dan bukan alasan untuk berpaling kearah lain.

Kesimpulannya saya kurang bersetuju punca suami pandang perempuan lain disebab isteri yang kurang beri perhatian pada suami. Itu bukan tiket seorang suami utk bertindak sedemikian. Dan jangan sesekali salahkan isteri (walo dia bersalah pada suami dia). Kerana yang gagal mendidik itu adalah suami.

kanda said...

Salam...

Saya nak juga beri pendapat. saya tidak pasti hendak bermula dari mana. Berhubung penolakan isteri terhadap ajakan suami untuk bersama (tanpa alasan yang dibenarkan syarak) sebenarnya amat memberi kesan terhadap suami. Kesan zahir dan batin. Sudah fitrahnya suami dan isteri 'bekerjasama' bagi menyalurkan keinginan masing-masing.

Jika dikatakan penolakan isteri disebabkan beliau tidak mampu dipuaskan oleh suami adalah amat rapuh. Jika bersama pun si isteri tidak mampu puas, adakah dengan menolak ajakan suami, beliau akan puas? Renungkanlah!

Pengalaman saya, kebanyakan alasan isteri menolak ajakan suami disebabkan keletihan bekerja, kurang bernafsu (sebab letih), gangguan anak2 kecil, kesihatan, malas nak mandi (basuh rambut), esok takut lewat bangun, merajuk dengan suami, esok nak puasa sunat, datang bulan dan macam2 lagi...

Antara alasan-alasan di atas, ada yang boleh diterima.. antaranya sebab datang bulan dan masalah kesihatan. Lain-lain alasan tu bagi saya tidak sepatutnya menjadi halangan. Kalau keletihan atau kurang bernafsu, cubalah ikhtiar mendapatkan supplement atau usaha untuk memulihkan kecergasan & keinginan badani.

Tetapi kebanyakan alasan yang biasa adalah malas nak basuh rambut waktu pagi, takut terlewat bangun, letih bekerja, merajuk dan sewaktu dengannya...

Kebiasaan kekerapan suami isteri bersama adalah antara 2 - 3 kali seminggu. Jika 2 - 3 kali seminggu, ajakan suami ditolak sekali, masih lagi suami boleh bertolak ansur. Bagaimana jika ada pasangan yang hanya mampu bersama sekali dalam seminggu (rentetan bebanan tugas, anak2 dll). Jika ajakan yang sekali itu pun mendapat penolakan, cuba fikirkan bagaimana hati suami, bagaimana perasaan suami?

Tekanan dan rasa amarah suami inilah nanti yang akan mendorong suami melupakan terus usaha untuk bersama isteri... tawar hati dan akhirnya mendatangkan masalah kepada rumahtangga. Walaupun keperluan seks bukanlah matlamat utama berumahtangga, tetapi fitrah manusia & perkahwinan tidak dapat lari daripada keperluan tersebut.

Anonymous said...

penolakan isteri terhadap ajakan suami...

sye jadi serba salah... bila diajak alasan banyak sangat, letih bekerjalah, malas nak basuh rambutlah, esok takot lewat bangun.. jaranglah dapat on the spot, nak kne tdo dulu, terus palingkan muka.. hati suami mana yang x remuk.. bila bagi macam x ikhlas plak tu, tanggal pakaian di hempas kelantai. aduh hai makin hancur rasenye hati .. nak ringan-ringan dulu bg sama-sama puas, di marah kate sakit.. baru nak on kne warning plak jangan lame-lame.. putus terus selera.. bukan sekali je kne macam tu.. selepas bersalin anak pertama terus berubah setiap kali di ajak bersama.. bila di ajak berbincang dia boleh kata dia x suke benda-benda macam tu.. sekolah agama menerlah bini aku belajar.. ayahnye selalu pegi surau & masjid, dengar ceramah, tp macam nie cra didik anak gadis layan suami.. mak mertua plak sokong anak dialah dia yang melahirkan..
ikutkan hati nak cari lain.. tp apakan daya x mampu nak bg nafkah kalau tambah sorang lagi.. nak tangong anak dah umur setahun 3bln.. semua kepala aku sakit..

Mummy said...

Setiap suami atau isteri kena bekerjasama dalam melayari bahtera rumahtangga nih...syaitan takkan berhenti menghasut menyesatkan kiter umat manusia..dari masa mula bercinta dihasut supaya melakukan maksiat...bila dah kawen dihasut supaya bergaduh hingga bercerai berai...untuk memperbaiki lagi hubungan suami isteri, kiter tak kira lar suami atau isteri kena memperbaiki diri dulu...solat, doa, tuntut ilmu,,,dgn usaha sebegitu InsyaAllah pasangan kiter akan berubah...nyatakan keinginan kiter..apa yg kiter suka dan apa kiter tak suka..dan begitu gak sebaliknya...

Admin said...

setuju dgn en. kanda,

makan hati berulam racun.. saya kecewa sungguh.. kalau setakat 1 kali seminggu tu dah dikira baik.. kalau 2 minggu sekali apa nak ddikata.. kalau kita bersuara muncung tiga empat depa.. dua tiga hari tak bertegur sapa.. onanilah jawapannya..kadang rase xnak ampun sampai dia terima bala.. tpi hati kecil kasihan pula.. isteri kita biarlah sentiasa bahagia.. kita menderita takpa.. tgk org berdua bertiga terliur juga, tapi takut tak pandai nak bahagi kasih pula.. paling takut anak2 menderita..

Unknown said...

saya setuju walaupun sy xberkahwin lagi.. sbb tu perempuan di negara arab kebanyakan tak bekerja.. kepentingan dan kebahagian suami didahulukan.. sbb mereka faham konsep islam.

Abdul Rahim b. Ghazali said...

sangat setuju dgn en.kanda & cahaya hidayah,

suami bagi isteri kerja merupakan satu bonus utk si isteri. isteri lebih2 plak dgn kerja n cita2... suami di abaikan... kepada isteri2 dan perempuan yang bakal mendirikan rumah tangga, dalami lah ilmu & tanggungjawab sebagai isteri seperti mana yang digariskan oleh Allah & rasulullah s.a.w. ingatlah dunia ini sementara sahaja, akhirat jua kekal abadi... zaman sekarang utk mendapatkan ilmu ttg tanggungjawab isteri hanya dengan search & click sahaja... Allah itu maha adil lagi bijaksana... ingat lah suami berhak keatas isteri2nya...

siti said...

salammm..ade sesetengah pendapat ade betulnye dan ade jgk salahnya..mmg kita sebagai seorang isteri wajib melayan setiap ajakan suami,masalahnya klau dah hari2 sisuami mintak cammane pulak?bila diberi alasan suami terus buat muka,Bila diajak berbincang terus salahkn isteri.kadang2 isteri letih dengan kerenah anak2,x selalu mood anak2 tu sentiasa ok..so sisuami patut faham bila isteri menolak.so renung2kannlah..

wafi said...

Layman karenah Nanak boleh xkan nk layan suami sowang ja on xboleh.

Unknown said...

Klw sebulan sekali adakah isteri itu diketegorikn sbg Nusyuz?

Unknown said...

Nabi shallallahu ’alayhi wa sallam berkata : ”Seorang isteri itu belum menunaikan hak Allah selagi dia tidak menunaikan hak suaminya, jika suami berhajat kepadanya sedangkan dia berada di belakang tunggangan, maka janganlah dia menolak.” (Diriwayatkan oleh al-Thabarani dengan isnad yang baik. Berkata al-Haithami : Perawi hadis ini adalah perawi al-Sahih kecuali al-Mughirah bin Muslim, beliau adalah thiqah)

Nabi shallallahu ’alayhi wa sallam berkata lagi : ”Jika seorang suami itu memanggil isterinya kerana berhajat kepadanya, maka pergilah kepadanya walaupun ketika itu dia sedang membakar roti.” (Diriwayatkan oleh Ahmad, al-Nasa-ie dan al-Tirmizi ; beliau berkata : hadis hasan sahih)

Dalam hadis yang lain pula, Nabi shallallahu ’alayhi wa sallam berkata : ”Demi jiwaku yang ditanganNya, tiada seorang lelaki yang memanggil isterinya untuk bersama, lalu dia menolak, dan suami tidur dalam keadaan marah (tidak redha) maka malaikat akan melaknatnya hingga ke subuh.” (Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim)

Dalam sirah Ummahatul Mukminin radhiyallahu ’anhunna pula, kita dapat lihat dalam sebuah hadis, ’Aisyah radhiyallahu ’anha berkata : ”Dari ‘Aisyah radhiyallahu ‘anha : ‘Aku perlu melangsaikan beberapa hari puasa Ramadhan (yang ditinggalkan), dan tidaklah aku mengqadha’nya melainkan dalam bulan Sya’aban (kerana menyediakan diri untuk Rasulullah shallallahu ’alayhi wa sallam).” [Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim]

James Hyden said...

isteri seorang yang aktif seks sejak usia, 16 tahun. Dapat tahu hanya sebelas hari sebelum bernikah. terpaksa teruskan juga kerana tidak mahu memalukan kluarga dan bakal mertua yang kononnya ada masalah jantung.

Bermula dari tahun ke dua, isteri telah hilang minat bersama suami, bila diajak berbincang jawapan dia suami tak dapat puaskan. Dari pada buat tak puas baik tak payah buat langsung.

Sebagai lelaki yang baru pertama kali menyentuh wanita memang banyak benda baru yang perlu dipelajari, dibandingkan dengan lelaki hidung belang yang pernah ditiduri, siapa lah suami. Tetapi hairan kenapa tidak berkahwin saja dengan lelaki ni. silap, lelaki - lelaki ini, kalau betul nak puas, jawapnya lagi, bukan itu tujuan perkahwinan. hmm ialah, nak seks tak perlu kahwin pun dapat, fikiran dia agaknya.

Baru kenal tikar sembahyang, jima' dipandang jijik sama seperti zina. Walhal yang wajib ditolak boyfriend dan wajib dilayan suami.

Sekarang tengah urusan mahkamah, memang tgjwb suami mendidik isteri, yang mana dapat kain putih senang cakap. tapi yang mana dapat kain bekas lap lantai, dah ada org lain corakkan sana sini memang payah.

Unknown said...

Jgn kaitkan pemahaman sekular dengan ayat2 ALLAH

merradh said...

ya kadang bingung apalah susah nya istri melayani suami.. kadang melepas hasrat ini seperti makan, harus lepas. terserah makannya. menu full ayo, nasi putih dan garam pun jadilah. kalo capek tak gairah pake pelumas saja, tak mau juga jepit aja di paha pake lotion, tak mau juga, kan bisa pake tangan.. amal sedikit sebentar buat suami tapi kan pahalanya besar. tengok di luar perempuan pake celana pendek, di hape banyak situs porno.. minta ke istri sesuai sunnah rosul, eh, ditolak......

arab said...
This comment has been removed by the author.
teman said...

Saya sgt setuju dgn pandangan kanda.

Unknown said...

"Dan jangan sesekali salahkan isteri (walo dia bersalah pada suami dia)."


Dah tahu salah kenapa x minta maaf saja?

Jika anda tdk bersetuju suami mencari lain sedang si isteri itu menyedari akan kerana kesilapan isteri itu sendiri yg sering menolak pelawaan suami maka apakah kamu mengaharapkan cerai dari si suami?

Bagi suami.. Sebelum dia terjerumus dgn maksiat di luar adalah lebih, bih baik melepaskan isteri dan kawen lain.
(solution to your problem)

Bhakra Gani said...

Sebagai suami kita faham keadaan isteri atas seribu alasan menolak ajakan suami, dapat seminggu sekali Syukurlah walaupun dengan layanan hanya melepaskan batuk di tangga. Sebagai suami hanya mampu berdoa untuk kebahagiaan isteri sebab suami ini mencintainya kerna Allah dan biarlah suami ini berdoa agar kutukkan melaikat terhadap isteri itu diampunkan dan ditukar menjadi satu pahala kepada suami ini di akhirat nanti. Walaupun kerenah seorang isteri itu tetap begitu selama 20 tahun dan suami ini takkan putus asa mencintainya biarpun sehingga ke penghujung hayatnya. Semoga Allah mengampunkan dosa-dosa suami ini, mungkin ada kesilapan yang dilakukan di masa lalu tanpa disedari. Sekiranya suami ini pergi dulu bertemu Tuhannya, biarlah si isteri itu mendapat pengganti yang lebih baik dan mampu untuk dia layani dengan kasih sayang. Suami ini sungguh bersyukur kepada Allah walaupun layanan hampir dikatakan tiada, namun isteri itu masih pula juga mampu memberikan kebahagiaan melalui anak-anak yang dilahirkan.

Unknown said...

Kaum Adam memang suka salahkan isteri dalam semua hal.sekiranya anda diuji muhasabah lah diri terlebih dahulu mungkin anda sebdiri ada membuat dosa.terkadang ujian tu kepada anak2 terkadang kpd pasangan kita.isteri yg teruji harus blaja dari kisah Asiah isteri firaun.suami yg diuji harus blaja dari kisah saidina umar yg mana umar sendiri dimarah isteri tp dia bersabar.bukan saling tuduh menuduh.mungkin anda tidak pernah berdoa utk isteri sbb dlm hal anak pun byk isteri yg berdoa dan menjaga hal ehwal anak.

Zack said...
This comment has been removed by the author.
firdaus said...

Lelaki x bleh hidup tanpa seks. Maksud sini seks yang halal. Dan lelaki akan buat apa saja untuk dapatkan seks. Ini kajian dah buktikan. Apa yang Nabi SAW cakap tak boleh kita takwil.
Suami akan jadi senang stress & marah kalau isteri susah nak bagi, tapi dalam masa yg sama isteri nak suami layan dia macam permaisuri.
Untuk para isteri, belajar lah cara nak layan suami sebab kunci kebahgiaan pada suami dan engkau lah anak kunci nya.

Unknown said...

Lelaki meletakn keperluan sex ditahap paling ats sekali...ttp perempuan meletaknknnya di tahap pertengah atau dibawh sekali..ada isteri kurang minat sex sbb suami telah menolak ketepi "haknya" sbgai seorg isteri..iaitu tidak menunaikan kewajipan memberi nafkah zahir..tidak menanggung spenuhnya prbelanjaan keluarga...disebabkn isteri tu bekerja semua perbelanjaan diletak ats bahu isteri..isteri merasakn hak nya tidak diberi..kenapa perlu memberi "hak" suami..

Unknown said...

Lelaki meletakn keperluan sex ditahap paling ats sekali...ttp perempuan meletaknknnya di tahap pertengah atau dibawh sekali..ada isteri kurang minat sex sbb suami telah menolak ketepi "haknya" sbgai seorg isteri..iaitu tidak menunaikan kewajipan memberi nafkah zahir..tidak menanggung spenuhnya prbelanjaan keluarga...disebabkn isteri tu bekerja semua perbelanjaan diletak ats bahu isteri..isteri merasakn hak nya tidak diberi..kenapa perlu memberi "hak" suami..

DiyTechBlogs said...

Maafkan jika ada yang tersinggung.. Saya sendiri dah alami semenjak 5 tahun lepas.. dah bersama hampir 12 tahun.. sebulan sekali pun susah.. setahun ada lah 6-7 kali jer.. berbagai cara dah buat.. bila sebut kawin lain melenting..

So, maleih nak gaduh2.. dari dia menanggung dosa.. dan kita batin tersiksa baik saya lepaskan dia jer.. Saya nak travel sejauh-jauhnya.. duit tiada .. lagi bagus sebab ia boleh menghilangkan nafsu hik hik hik..

Kalau dia tak berubah hujung tahun ni, terpaksa aku lepaskan dia.. dia nak kawin lain ke tidak terpulang kepada dia itu hak dia.. yag penting tanggung jawab aku kat anak2 tak terabai.. biar la aku hidup membujang.. dan aku ingin travel sejauh-jauhnya satu dunia ni.

Apa-apa doakankan saya selamat dalam perjalanan ..

Unknown said...

nk citee kt org kot kate kite aipkan isteri sendiri n itu semua alasan nk cari perempuan lain...tp hakikatnya itulah masalah...ak pnh xdpt layanan isteri dekat 1tahun..lepas bagi nasihat elok la kejap dlm 2bulan..lepas tu jd blik dh dlt 4bln aku xdpt layanan isteri aku sendiri..akau bukan mtk hak org lain..aku mintak hak yang sepatutnya aku punya

Unknown said...

nk citee kt org kot kate kite aipkan isteri sendiri n itu semua alasan nk cari perempuan lain...tp hakikatnya itulah masalah...ak pnh xdpt layanan isteri dekat 1tahun..lepas bagi nasihat elok la kejap dlm 2bulan..lepas tu jd blik dh dlt 4bln aku xdpt layanan isteri aku sendiri..akau bukan mtk hak org lain..aku mintak hak yang sepatutnya aku punya

Unknown said...

onani jela yg boleh..nk cari perempuan lain bukan tak boleh..tp fikir balik kenapa lelaki tu bernikah dgn perempuan sbb die nk yg halal..lepas nikah tak nk buat benda2 x elok lagi..

Unknown said...

nk citee kt org kot kate kite aipkan isteri sendiri n itu semua alasan nk cari perempuan lain...tp hakikatnya itulah masalah...ak pnh xdpt layanan isteri dekat 1tahun..lepas bagi nasihat elok la kejap dlm 2bulan..lepas tu jd blik dh dlt 4bln aku xdpt layanan isteri aku sendiri..akau bukan mtk hak org lain..aku mintak hak yang sepatutnya aku punya

Unknown said...

permintaan suami atas kehendak beliau. selagi ia tidak memudaratkan. penolakan secara sengaja dengan alasan malas nk mandi wajib sebelum subuh,alasan penat jaga anak,penat buat kerja rumah dan macam-macam alasan yang tak relevan boleh mengeruhkan lagi hubungan suami isteri. ada pula situasi bila di ajak bersama seperti mengemis kasih. si isteri seperti mangsa dan peranan dalam hubungan sex hanya pada lelaki(buat tak layan je masa hubungan kelamin). kamu bayangkan ape perasaan sebagai seorang suami bila isteri kamu buat macam tu? setiap kali mahu bersama ada sahaja alasan. sekali dapat rehat 4,5 hari.normal ke tu? suami pun ada nafsu. walaupun si isteri tu tak ada nafsu tolonglah tunaikan permintaan suami.JANGAN SELFISH sbb kamu xbernafsu. secara tak lansung ia boleh keruhkan lagi hubungan suami isteri. renungkan hawa.

Unknown said...

situasi agak same

Unknown said...

saya telah mendirikan rumah tangga hampir 8 tahun dan alhamdulillah saya dikurniakan 3 cahayamata. pada awal perkahwinan..perihal keperluan batin ini tiada masalah cuma setelah anak 3, isteri seolah2 tidak perihatin dengan keperluan saya. dia seorang yang baik dan ibu yang penyayang..cuma dipendekkan cerita, ego dlm dirinya lebih dari lelaki. kadang2 saya yang merajuk..sy pula yg hegeh2 datang pujuk balik sebab taknak anak2 nampak perselisihan kami. dah banyak kali ajakan saya ditolak..tidak dikira dengan dijanji pada saat2 tertentu..bila sampai waktunya, dia terus tidur atau bg alasan penat, sakit perut dan sebagainya. saya kian menjadi kelu seolah2 sy meminta sedekah untuk keperluan itu..

dia tau perihal agama..tetapi sy cuma andaikan seolah setakat dilaknat malaikat hingga ke subuh, pagi raya minta maap...setel. sy jenis x suka panjangkan hal..bukan tidak pernah mengasingkan tempat tidur, menegur dan lain2 tetapi masih sama. ada masa sebulan sekali saja sy dpt keperluan itu. sy sedih dlm hati..pada masa yg sama sy xnak isteri saya pikul dosa2 untuk itu maka sy cepat memaafkan dia dan berdoa moga Allah bukakan hatinya untuk berubah.

apabila sy membaca artikel puan, alangkah bertuahnya suami puan mendapat isteri yg benar2 berpegang dengan tangjungjawab seorang isteri. hubungan kami masih rapat, mesra cuma apabila ajakan ke katil sy mula malas untuk meminta2 lagi.

Zack said...
This comment has been removed by the author.
Zack said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Sedih tegok comments para suami diatas..saya pun senasib jgk..setahun boleh kira ngan jari ja.pernah ada sekali tu dekat 2thn x dapat apa2..padahal tidor sekatil ja..nak buat perangai, risau nasib akan jd lebih teruk dari sekarng..n takut plak azab yg dijanjikan oleh Allah..tp, setiap hari jd buntu n bingung dibuatnya..arap semua doakan lah saya n isteri saya agar dapat cari jalan keluar masalah ini sbb saya amat sayangkan dia n perkahwinan ini..n buat semua suami2, sabar la..mungkin didunia kita diuji begini sbb ada yg amat bermakna di akhirat nnt.. InsyaAllah..

tOy said...

Aku tak tahu macam mana, dimana nak aku luahkan derita batin aku ni... .. Isteri dingin dan teramat dingin bilamana aku ajak untuk berhubungan intim.. setiap ajakan aku untuk bersama ditolak dengan macam2 alasan. Usia perkahwinan baru nak masuk 5 tahun, tapi setahun dua ni peluang untuk bersama amatlah kurang. Aku tak tau apa salah aku sehinggakan dia menolak mentah2.Alasan diberi amatlah cliche, sama seperti dinyatakan di blog ini.

Tahun ini (2017), sehingga saat ini, baru 3 kali kami bersama. Kali terakhir ialah 4 hari sebelum Aidilfitri. Dah puas aku beri muka dan bersabar. Cuba terima segala alasannya walaupun hati ini membara. Aku cuba sibukkan diri dengan aktiviti lain/hobi bagi meredakan rintihan batin.

Aku malu dan tak tergamak nak ceritakan hal ni kepada orang tua aku atau pihak keluarga isteri. Secara zahirnya, isteri aku ni ok. Hubungan sesama keluarga dan adik beradik tak de masalah, bahkan ramai yang sukakan dia. Aku tak menafikan kebaikan dia. Tapi bab hubungan intim yang dingin ni semakin lama semakin membuatkan aku lesu, tak happy.... dan sekarang ni aku teramat geram!

Buat apa berkahwin kalau tak boleh berhubungan seksual? Aku cuba kawal kemarahan ni, memandangkan anak2 masih kecil. Tapi sampai bila? Selepas dapat anak kedua, isteri aku pasang implant. Kononya nak merancang. Tapi apa guna pasang implant kalau nak bersama pun payah?? Doesn't make sense!!!! Baik aku cari pompuan lain just utk berzina je...

Tolonglah.. sape2 bleh bagi aku panduan untuk aku mengharungi permasalahan ini.


Mummy said...

Allahhu Akbar....banyak nya keluhan para suami di entri ni...untuk makluman artikel ni saya copy paste dari laman web lain....saya tak pasti siapakah penulis asalnya...niat saya cuma untuk panduan sendiri dan kongsikan dengan orang lain....saya doakan anda yg ada masalah seperti ini supaya dapat keluar dari masalah yang menimpa....

saya pernah dipesan oleh seorang tua...masa tu saya masih bujang....dia menyatakan tugas isteri adalah 'melayan suami'.....wajib....maknanya tak buat berdosa....terus terang dia cakap jaga keperluan seks dan perut suami. yg lain2 tu jadi wajib patuh bila suami suruh....sebab kalo keperluan yg basic ini tidak dipenuhi suami akan mudah marah dan isteri akan terkesan dengan tindakbalas suami itu tadi....kalo dua2 kenyang InsyaAllah bahagia rumahtangga.....

kiter dah terbiasa dr kecik lagi....org pompuan atau isteri mesti masak kemas rumah jaga anak yg mana sebenarnya benda2 ni tak buat pun takpe....tapi bab seks memang kena layan dgn segera....betul kiter penat kiter letih...mana nak kerja kemas layan anak basuh baju....suami kena la tunjuk empati...bantu isteri mana2 yg patut....bila 'tugas' isteri dah selesai awal, anak2 pun dah tidur baru la senang nak layan suami....sy juga isteri..sy memahami....mana2 isteri pun seblom tdo nak rumah dalam keadaan bersih dan kemas....sy juga bekerja...bila xsempat nak kemas rumah seperti yg kiter nak buat yg mampu sajer....blk keje xsempat masak boleh makan luar...jarang suami balik membebel cakap anak tak wangi...rumah tak bersih... pinggan tak basuh...yg byk membebel tu kiter para isteri....


saya ni masih baru melayari alam rumahtangga...baru 10 tahun...rasanya blom layak nak menasihati abang2 dan kakak2 yg lebih berpengalaman....tapi ada beberapa tips yg saya rasa boleh cuba utk praktikkan berdasarkan apa alasan penolakan yg isteri beri

cth alasan

1. alasan malas mandi wajib....sejuk mandi pagi...rambut basah nak pakai tudung...belikan hair dryer, water heater...nak gi keje rambut kering dan mandi pun tak sejuk...mandi wajib adalah meratakan air seluruh badan...bukan mandi lama2 sampai berjam jam...boleh rujuk ustaz kaedah mandi wajib yg betul...

2. alasan penat tak larat....bantu dia siapkan kerja rumah, urut2 bahunya seblom tido

3. alasan anak2 tak tido lagi.....latih anak tdo awal...jadikan bilik tdo sebagai ruang privasi anda dan isteri...asingkan tempat tdo anak ataupun kalo anak kecil gi bilik lain....

4. alasan anda atau dia kurang perform....berubatlah....cari alternatif...bincang....slow talk...badan nak pakai lama....

5. alasan takde mood......make over bilik jadi macam bilik hotel tu....pasang wangian...lampu romantis...belikan dia baju tdo seksi...dah dia baju tdo seksi , suami pun kena la seksi skali....baru la sama2 mengemood hehehe

6. alasan isteri takde nafsu....bawa dia berubat...macam2 produk dan kaedah rawatan yg ada...masa umur muda dan masih mampu ni la kiter nak menikmati kehidupan seks...jangan nanti bila umur dan 70 (kalo pjg umur la) baru nak menikmati kehidupan seperti org muda...

7. alasan suami tak menunaikan hak isteri......suami kena tunaikan lah...baru la fair n square....bg nafkah secukupnya...kasih sayang...wang ringgit ikut keperluan dan kemampuan....skali skala belikan hadiah...reward dia...isteri ni bukan nak hadiah mahal2...spender letak dalam paperbag pun dah hepi dah....

Aduh dah macam 1 entry pulak....semoga bermanfaat....

firdaus said...

Same lah kita, ada yg halal depan mata pn susah dapat.

Hantu Raya said...

Saya sejak setahun ni jadi sangat pemarah berdepan masalah selalu tak dapat ni. Alasan anak2 tak tidur lagi, tapi tak diusahakannya untuk anak2 tidur awal. Perlu bapaknya mengamuk untuk tidurkan anak2. Bila ada masa terluang lupa pulak nak puaskan suami. Dah bagi hint tak paham2. Ego isteri memang tinggi. Baru berkahwin 5 tahun lebih. Isteri juga ada masalah dalaman, tapi tak reti nak selesai masalah sendiri, bila dibeli jamu2 macam2 pulak masalah taknak makan. Harap dapat jumpa alternatif lain. Saya sangat jeles bila tengok sesetengah isteri yang bangga dapat puaskan suami, badan makin slim wajah berseri2.

Kalau berterusanlah macam abang2 di atas ni saya tak taulah iman sampai tahap mana. Beruntung isteri yang dapat suami sangat penyabar macam satu dua abang2 di atas ni. Sabar kita ada batasnya.

electronan said...

assalammuaaikum, saya selau di tolak permintaankeinginan sex oleh isteri degan pelbagai jenisalasan, isteri saya org yg berilmu agama, rajin solat, jaga aurat, baik tapi tak nak layan sex saya, berbulann bulan dan pernah sekalitu sampai setahun, yang dia mau dari saya duit untuk dia saja, dia nak ketenangan jiwa dia saja yang saya mesti tunaikan,, allahuakbar, sy hamppirhampir rosak dalm maksiat, sebab keinginan saya tak tertunai, otak saya mcmtak berfungsi, sekarang saya sedang berusaha untuk mencari seorang lagi isteri, bagi meunankan hajat saya, dah usaha nak baikki keadaan namum gagal dan gagal, tetaap mcm tu jugak, sabar dan selalu berzikir yang menjadi amalan saya, jauhkan diri dari isteri yg halal tapi di haramkan saya menentuhnya, pernah dia kata saya rogoldia,allahhakbar, sampai macamtu sekali, wahai isteri isteri yg di luar san, jagalah suamimu baik baik, layan lah dia dengan sepurna, insyallah, ganjaran Allah itu pasti ada utk musi isteri yang taat pada suami..

DoN JuaN said...

Self service jerlah mcm tu bro.....drpd terjebak main luar kan...

naZRich said...

Setuju sngat.. Dalam islam pun digalakkan membuat hubungan 2 3x seminggu tpi nk dapt 3 bulan sekali pun hampeh...bila ajak nk blah malam aje bile smpai mase a da tau da ape akan jadi membuta la jawap a bila nk disentuh tolak pulak tgan suami.. Nk kate x puas mengarutttttttt setiap kali main 2 3 kali klimakks nyee.. Dah tu pebenda yg jadi masaalah nya smpai ssusah sgt nk bagi... Kepala da pk cari barang lain je da..

naZRich said...

Mmg da hakikat nya isteri kene melayan suami x kira ape juga jenis suami dia..da tu yg g kawin dengan lelaki yg x kerja kenapa.. Itu dosa yg dia akan tggung la nnti.. TAPI sebagai isteri ISTERI WAJIB melayani kehendak suami XKIRA BILA² MASA PUN

Unknown said...

Baru saya faham kenapa rasulullah bersabda wanita lebih ramai di neraka berbanding lelaki.. bacala hadis fahamila dan beramalah.. wahai wanita sehebat mana pun karya kata2 mu.. redha suami mu adalah redha allah.. derhakamu kamu akan diancam didunia dan akhirat.. semoga bermanfaat

James Hyden said...

Isteri sebelum berkawin ada sugar ddy umur baru 16. X nak palai kondom telan pil perancang bila dah bulatkena tinggal terpaksa offer lelaki lain melalui yahoo mesengger, adult friend finder dsb. Bila dah kawin ada org yg boleh terima kerap kali tolak suami, alasan x lalu. Mungkin sbb seks telalu awal usia atau tiada cabaran cth mengelak dr dikethui ibubapa, seks menyorok2. Bila seks dah senang2 asal minta aterus dpt xde thirll lagi dah x seronok. 12 thun kawin 2-3 bulan sekali br dpt itupun awal2 kawin selalu telepas cakap pasal skill suami saiz apa benda smua. Mmglh klu dh 16 tahun masuk pensil pun rasa mcm cota dh beratus kali kena henjut dpt suami normal pulak mmg x rasa. Nak2 lagi lelkai hisung belang kebmayakkannya consume mcm produk kuat, apala sgt si suami yg normal harap semulajd. Harapkantuhan pun x boleh pakai

DJ internationale said...

Macam kahwen xikhlas

freedom said...

sy sudah berkahwin 1 setengah tahun dan masih x pernah bersama isteri.. setiap kali ajakan saya ditolak.. kadang2 tu rasa dah malas nak ajak bersama..

syarif said...

Hurm...onani je la...dosa pn dosa la...drp cri prmpuan lain...

Rinaariana said...

X besyukur punya istri.dapat somi yg tahu bagi layanan hebat cmni pun x pndai nk hargai..sepatutnya istri awk sambut syukur dgn kasihsayang mendalam awk.daripada kite somi pun sama asyik buat alasan penat n malas nk mandi wajib hari2.sedangkan apa yg diminta tu kunci kebahagiaan hubungan yg halal.

Unknown said...

Permasalahan yang sama sy hadapi,isteri begitu berat dan x nk sampai stahun lebih pun ada,katanya penat,malas nk mandi nnt tlps subuh skli skla x pe la klo smpi setahun pun x nk mcm mminta sdkh plk,kita minta pun pada yg halal takut nk buat dosa kt kluar.klo bukan sbb sygkn klurga ank2 kesiankn dia dh lama angkat kaki.

Unknown said...

Apa boleh buat dah xde rezeki.... macam makan nasik la...

Redha je lah. Kang dia dapat dosa.

Kawin dah 11 tahun anak 3. Sama je kes macam suami2 yang komen atas.

Tajuk ni 8 tahun dah kut. Isyarat bahawa memang masalah ni banyak berlaku. Tapi salute la suami2 semua xde la nak dendam ke apa.

Mungkin masalah ekonomi pun ye gak. Selalu diungkit hal2 duit dan keadilan belanja. Zaman sekarang memang lagu tu pun... masalah macam2 ujian Allah bagi.

Tapi x dinafikan kadang onanilah jalannya.. asalkan lepas. Dosa tanggung solat taubat... bukan x rasa dosa tapi dah terlajak. Aku pun kena muhasabah gak punca dia xnak berasama. Bukan bini aku ni x baik... masa2 susah dia la payung.

So aku set minda je lah... xde nak mintak2 dah. Buat dek je. Kalau dia mintak pun aku buat dek je lah.... bukan nak balas dendam tapi bagi isyarat sikit.. yang lain2 urusan keluarga tetap dijalankan ikut hak dan tanggungjawab.

Adambabakaka said...

Salam semua memang ini yg Allah swt nak beri kita suami syurga. Kalau kita dapat menahan nafsu dari berbuat perkara yg tidak diredahi. Cuba lihat sahaja kalau isteri tdak melayan ajakan suami dia akan dilaknat oleh semua mahluk Allah swt. Kalau kita dapat kawal pahala besar suami akan perolehi dunia dan akhirat. Bukan apa saya dah berumah tangga selama 20 tahun lebih. Cakap apa yg saya tak buat utk kebahagiaan rumah tangga. Isteri hanya memasak aje . Itu kalau hujung minggu saya melarang dia memasak agar dapat bermesra. Yg lain tugas rumah saya yg melakukan. Tapi bila di ajak tidur isteri menolak dgn alasan penat, leceh dan macam2 alasan lah dia beri. Kadang pura2 tidur awal. Heheee isteri.. isteri kenapalah tak nak pahala yg begitu besar buat mu. Kerana jikalau kau melayanu suami mu. Pasti dapat hidarkan suami mu terjebak dalam kemaksiatan dan perzinaan.Juga kebahagiaan rumahtangga . Jadi salabkan suami kalau sesuatu perkara berlaku diluar jankaan mu isteri2 diluar sana. Jangan dah terantuk baru terngadar. Bila dimadu salahkan suami. Memang sifat kebanyakan isteri sudah begitu . Jadi suami diluar sana cuba sefaya upaya bersabar. Kalu gak carilah dan nikahilah perempuan2 yg halal dinikahi. Masih ramai perempuan2 diluar sana untuk kita nikahi. Jauhkanlah maksiat dan zina.. kerana bidari diatas sana sedang menanti

Unknown said...

Assalm...
Sy hidup brmdu ngn jnda indon hubungn sy ngn dia tk brpa baik sbb dia bnyk sgt suka cri slh sy ,tk kena itu ini msa2 mula dorg nikah dlu dia mnta suami ceraikn sy..mcm sy yg kwen lki dia.Tiap kali glirn sy ..sy akn jd mls lyn suami,mlm2 sy akn jd ngntok yg sgt2 kdg2 sy emosi mrh2 dia suruh dia keluar dari rumh ..fkirn sy sellu trgnggu bila dia ada kt umh sy. Mcm2 sy fkir bila dia tkda sy ok ja..part tdo mlm pun kdg2 brjga 1,2 ..sy sellu stress bila dia balik umh sy..sedngkn dia tk buat apa2 yg mnyakitkn hti.Tk thu knp sy sellu stress dan mls lyn dia..

Zaimila said...

Assalam semua..sy ni isteri tp kisah sy tbalik dr tajuk sini. Ank dh 3 nk msuk 4. Sy ngaku mmg kuat seks tp suami pulak yg xnk layan.kdg2 2mggu skli itupun lps masam muka.lps tu ulg blk.smpai bila pun xksudhn sejk kami kahwin 10thun lps.tiap kli mngndung saya tpksa mbntak suami sbb wanita nfsu mningkt bila mngandung,bknnye nk pujuk,malah melayan kekasih lmanya. Sjak kahwin sy blinang airmata bila ditolk,setia mnunggu belaian tp hmpa.
Dah puas bncg,dh puas tegur,dh pnt nk tgur lg.
Pernh skli sy tak tertahan hingga sy tpksa menangis melutut merayu dia melayan sy, dan dia tpksa mlakukn dgn muka mcuka. Dan pnh dia mlyan sy smbil bmesej dgn kekasih lmanya tu.sy xkn lupakn smpai mati apa yg dia dh bt pd sy.
Walhal sy dh korbankn duit utk sara kluarga yg sptutnya mnjdi tgjwb dia.rumah,sekolh ank,mkn pkai,petrol,touchngo segalanya sy tanggung. Tak layak lg ke sy mdpt hak sy.pdhal hak sy sy tanggung sdri.
Bknnya sy xcntik,rmai je lelaki yg mggoda sy,dn sy pnh tgoda tp akhirnya sy ke pgkl jln sblm hanyut..bknnya suami taktahu tp msih xamik pngajaran xnk faham kperluan yg satu ni walaupun dia dah xde pompuan lain.dan skrg sy dh xnk mharap lg setiap mlm. Dh xsggup nk kcewa utk ksejuta kali. Just bg hint tp xde pujuk rayu jgn hrplh sy nk lyn suami lg,biar dia pulk rsa ape sy rsa slma ni.slma ni bila dia nk ,sy trs lynkn,mgkin sbb tu dia xinsaf dan fikir sy xkisah.bila sy yg mntk mcm2 alasn diberi,mmg mnyakitkn hati dan prsaan sy.ape nk jd,jdilh lps ni,kalo dia nk cri luar,carilh sy dh xkisah lg..

Unknown said...

Bagaimana klu si suami telah kantoi bermain mesej lucah dengan perempuan2x diluar sana sehingga ada resit pembayaran utk melanggan. Adakah si isteri masih harus bertolak ansur dan menerima ajakan seks suami walaupon khuatir akan penyakit berjangkit yg mungkin ada pada suami. Sudah minta untuk check kesihatan tapi atas keegoaan suami menolak. Apa yg isteri perlu buat?

Unknown said...

Huhuhu... terbalik pulak problem awak dengan saya..

Unknown said...

Kalau macam kes ni, awak boleh minta fasakh melalui mahkamah (seandainya awak tak nak bersama dia lg).. bukti dah cukup, dan dia berbahaya berkemungkinan membawa mudharat kpd isteri..

Kedah News Network said...

Mmg pun... bini kira diri dia jer... laki sebulan sekalipun payah nak di layan.. tapi bab mekap diri dia no 1 bila nak keluar rumah.. bila di rumah pakai baju kelawar tahap kain buruk dah... air minum suami segelas seminggu sekali pun tak merasa...

Ni aku hampir sebulan dah tak dapat... macam2 alasan dibagi...

Unknown said...

Relax bro.. Ak dah 3 tahun.. Kene tegas sikit ngn dorg nih.. So far Alhamdulillah stp kali mintak je dapat.. Anak dah dua..

Ikot cara ak.. Ak tegas sikit.. And buat suara acah2x tegas camtu

Then stp bulan pegilah travel even dlm malaysia sekalipun..utk dapatkan spark atay fancy kan balik feeling2x cinta camtu

Unknown said...

Lelaki ni nafsunya 1 iaitu memang sex, perempuan nafsunya 9 di mana sex salah satu dari 9.Selagi suami patuh perintah allah,dan tidak memudaratkan isteri wajib bagi isteri melayan kehendak suami.Adil ke meremehkan permintaan suami sedangkan semua dosa isteri suami yang tanggung.

Unknown said...

Memang seksa bila jadi pengemis masa nak bersama, suami pun ade maruah, bila bersama memang tak ikhlas pun kalau nak cepat je.

Suami Sabar said...

Salam... Rupanya ramai suami yang hadapi masalah ni yer...Cerita dia sama je semua...Aku dah hampir 10tahun kawen.. Lpas dapat anak pertama, seks jadi dingin..Sebulan skali pon payah. Kita mintak mcm pengemis...Mcm org bodoh sedangkan kita mintak hak kita.. Ada, tapi x boleh guna.. Tak ke bodoh. Sekali ingt nak lepaskan je,tp bila fikirkan anak2, terpaksa batalkan hasrat. Sampai bila harus mcm ni.

Kamal said...

Isteri tidak memahami fitrah seorang lelaki/suami

papago said...

Salam...saya ingin ingatkan dalam islam dah ada peraturan dan syariat itu hendaklah di patuhi..skarang ramai terpedaya dengan pemikiran sekular yang berasaskan logik akal semata..lihatlah di barat bagaimana kehidupan masyarakat mereka yang konon lebih baik dan realustik itu?

justsimplelife said...

ntah la... pun rasa masalah yg sama. Kalau ikut hati nak buat tak tahu ja. tapi tu la, tuntuntan batin... ntah la.. rasa sedih ada... mcm2 rasa ada...

Unknown said...

Welkam to de klub...ai tot ai was di only wan..hehehe

Hamba said...

Setuju.. Faham sgt..pernah gak 4 bln xdpt.. Untungla kalo dpt seminggu sekali.. Bahagia sungguh!! Dh btaun2 cmni.. Ingtkn aku srg je rasa cmni..dah serik nk mntak bila ditolak tu rasa menangis dlm hati..

Nur said...

Betulla tu puan..dua2 kn mainkan peranan..bila isteri kn buat semua perkara..lama2 sakit kepala..mood pn xda..nikmat pn x ada..bkn x rasa bersalah..berdosa..tp bila bdn letih..nk layan pn jd x x syok..xtahulah..kn sama2 ringakan beban..sbb dua2 bekerja..tambah2 ank2 yg msih kecil..kn ehsan antara satu sama lain.

suami sangap said...

Wow! Ingatkan i kes terpencil. Rupa2nya ramai suami2 yang mcm ni ye... Nasib la kan... Last2 melancap... Tapi feel dia x sama... Hmmm... Nak kawin lagi 1, teringat anak2... x berapa mampu pun ye... Harap2 boleh cari yg kaya2 mcm neelofa tu ha... Nafkah zahir x penting pasal dia dah kaya, janji boleh bg nafkah batin. Hahaha... Aku ni pun tgh taip sambil meleleh air mata. Dah berapa lama x dapat... Kat opis kawan2 perempuan pakai baju, masyaallah... Kalaulah boleh ku pegang2... apakan daya, daku masih waras...

Xoix said...

Laaaaa..... ingatkan saya je hadapi situasi isteri seks dingin, rupanya ramai yang seangkatan dengan saya ye.... pasrah je laaaa.... ni dok tunggu bila la boleh dapat nih, dah sebulan lebih dah ni.... last sebelum puasa..... dulu ingatkan masa anak-anak ada disisi, isu anak-anak jadi penghalang, dah anak-anak masuk asrama, serupa juga.... adoi laaaaaaaaa

Bagi hint gosok-gosok punggung ditepisnya, gosok-gosok perut ditolaknya, habis aku mau gosok hape..... pening2....

Xoix said...

Pelik kan.... kenapa Allah tak padankan orang seperti Zamilia Wan dengan suami yang ketandusan seperti kita nih..... yang sering ditolak oleh isteri-isteri nih....

Adoi..... dugaan.....

Unknown said...

Setuju sangat...

Unknown said...

Kahkahkah aku ingat kan aku sorang je mcm ni...ramai rupanya🤣🤣🤣 aku dh stgh tahun mcm ni....

Unknown said...

Isteri saye selalu x nak bagi...alasn ye letih atau x de mood

Yasir said...

Damn, ramai betul geng laki tak dapat nafkah rupanya. Aku ni dah start chat dengan awek2 lama dah ni. Bayangkan tahun ni dari Januari 2019 sampai sekarang dah July 2019, rasanya baru 2 kali kot. Tu pun yang cepat2 punya. Aku merajuk dalam hati dia taktau. Jangan salahkan aku kalau aku check in hotel dengan perempuan lain. Dia adalah punca semua ni.

Peteracing88 said...

Aku plak dah rasa benda ni hampir 4tahun... Anak dah 3... Alasan penat dan Xlarat sbb kerja+urus anak2 sedqngkan aku ni keje setiap Hari ulang alik 100++KM... Dah beberapa Kali rasa nk angkat kaki tapi aku syg anak2 aku.. hampir setiap mlm tdo sambil pendam perasaan... bab makan + keperluan diri aku jarang dipedulikan tp Bab pakaian dia m3sti kena teratur...aku ingat nk kawin sorg lg la Kat Thailand.. bg bini aku senang hidup dia... Dia xpyh pikir lagi dah Bab nafsu aku... Xkesah la xcantik pon Paras rupa bakal nqnti asalkan perut aku 2_2 kenyang.. tua pn aku xkesah sbb dah penat bertekak pasal bnda ni dgn bini aku..
Itu jelah ubatnya aku rs yg paling mujarab utk bini aku.. aku dh 4 tahun meroyan

Zool said...

Ape nak buat.. dah nasib badan. Nasib aku x kaya.. klu x dah lama aku kawin lgi.

Prince said...

Isteri je ke yg tau letih..?

Prince said...

Kencing poyo je citer ko ni..laki mana 2 minggu tak nak? Laki mati pucuk leh la..

acuj23 said...

kes saya isteri mintak nk bekerja,tp sebelum tu dia akur bila kata selepas kerja tak jejas hubungan kelamin..tahun pertama dah buat lupa apa yg dia akur..ajak je,alasan letih..esok nk kerja..dah la kerja full seminggu tiada hari cuti (keje kedai makan jer!)..kadang2 kita minta ni awal sehari.bila tiba mlm jer terus dia ubah mood..marah2..
pastu bila nk bagitau bab hukum,kita pun tak berapa nk perfect.yg peliknya pg2 sebelum pergi keje manja betul..ank punya kes pun boleh jd punca tak dapat bersama. kadang syaitan dok bisik cari yg part time jer & racun fikiran yg isteri kenyang makan kt luar...Alhamdulillah boleh tepis lg..bukan tak nk tambah sorang lg..malas nk mula dr awal..ank sulong pun dah ting 2.kawin umuq 21 tahun 2004.la ni seminggu 2 kali pun susah..kadang sampai "datang bulan" yg baru pun tak dapat.

Unknown said...

Mcm2 alasan dh diberi...gaduh bincang...tarbiah agama semua dah...tp hati isteri tu xnk bila sentuh jd mcm kayu...aku bukan jenis suka nk brgaduh2 ni...xpelah...nk kata penat jaga anak akulah yg menyantuni anak2 setiap hari, suap anak makan aku, siapkn anak, hantr jemput balik sekolah, kemas rumah,...penat bekerja?smpi sabtu ahad pon penat...dh mcm2 alasan aku dgr...smpi dh malas nk mintak...so now aku tdo atas dia tdo bawah...dgn malas nk mandinya lepas balik kerja...ntah la...mungkin dia nmpk ade lelaki kt luar sane lebih bagus & lebih baik dari aku...lantak lah...kalo ade pon org lain g jelah jmp mak bapak dia ckap nk kawen ngn bini org...aku dgn senang hati lepaskn...ko tanggunglah ape yg aku rase...hati aku sbnrnya dh xkesah...

Unknown said...

Ok mcm saye isteri saye selalu menolak guge..saye bersabar je Dan menahn nafsu saye..saye kene ikot mood isteri saye kalau isteri saye ok dpat la kalau x jagan harap la nak dapat saye bartahn salgi boleh....

Zam said...

Sedih bila tgk drama...romantik je isteri berbahasa n layanan pada suami...skrg ni pendam je la.. kdg2 menangis knape berat sgt ujian yg kna hadapi

Hamba Allah said...

Wah. Tgk bnyk komen para suami yang teraniaya. Takpe kita pakat pakat sabarlah ye. Itu ujian Allah pada kita. Kita berserahlah pada Nya. Moga dengan kesabaran yg tak seberapa ni Allah beri rahmat pada kita dan dimasukkan dlm golongan hamba yang soleh. Isteri yang tak taat pasti akan diganti dengan isteri yang lebih baik.Kalau tidak dunia pasti diakhirat nanti. Yg penting kita sabar menempuh ujian dan berserah hidup kita pada Nya.

Hamba Allah said...

Gue mewek broo

Mahdi said...

باتين کو ترسيقسا تاڤي دي تروس منجاءوهکن ديري

Sampai bila Aku harus bertahan, isteri terus tidak menendahkan. Perlukah aku .....

Aq pendosa said...

Sy pernah aibaikan suami berkenaan sex.sy selalu menolak dgn alasan kerana letih bekerja & uruskan ank2.. Sy mmg berdosa dgn suami sy.. Dia terlalu bnyk bersabar.. Smpi akhirnya suami sy mula beralih pd perempuan lain.. Masa tu baru sy sedar.. Sy punca dia beralih arah... Mujur keadaan dpt d selamatkan. Sy perbaiki dri,beri lyn selyknya utk seorg suami..sy persiapkan diri dgn ubat2tan, sentiasa bersedia utk dia bila2 masa.. Sentiasa cari ruang & peluang utk kmi bersama... Sy xnk peluang yg ada d sia2kan.. Sy pikat hti suami sy semuala, kembali bercinta.Bermula semula masa mula2 bercinta.. Apa yg dia nk sy turutkan sbbnya syurga sy d tgn nya.. Lg pun suami sy baik orgnya,. Apa yg kurang sama2 terima, sama2 perbaiki.. Cukuplah sekali hati sy terpanah kerana suami sy cuba beraloh arah..perempuan tu hnylah asabab.. Apapun sy ttp bersyukur kerana ia membuka minda & hati sy utk perbaiki dri & bukan hny menyalahkan sy suami sy sj.

Armir said...

Check in hotel lah bwa pmpuan lain. kt rumah yg ada halal asik2 mnolak dgn mcm2 alasan. nk kawin lg x mmpu. wanita skrg ramai berkerjaya. pd mereka dgn sombong dn bongkak - tk de suami pn aku boleh hidup lah. dia lupa apa yg dia ada pangkat harta semua dri siapa

Hubby said...

Sya da setahun tidak bersama isteri sebabnye dia sibuk sya risau sya terjebak ke arah zina ape perlu sya buat ..

Nafisa@88 said...

Apa cerita sekarang, bro?

/// said...

Bila baca komen kalian terus aku tersenyum.. aku fikir dalam dunia ni aku sorang je yang kena situasi begini.. allahu allah tu maha besar.. terus terdetik dalam hati.. walaupon lama aku tak dapat rupanya ramai lagi lama yang tak dapat hak sebagai suami.. betulah dalam islam kalau kita lihat kita dah susah tgk org lain lagi susah daripada kita terus kita mensyukuri nikmat apa yang allah berikan pada kita..

Bermula tahun 2013 aku berkawen allah kurniakan anak pada aku agak lambat setelah 3tahun perkahwinan.. dari situ pelbagai lah cara dan ubat makan masa tu aku agak bahagia jugak kerap gak bersama.. namun bila allah kurniakan anak pertama kami dah jarang2 bersama dek faktor bini letih bekerja dan sebagainya (reason sejibik mcm kat komen2 atas).. tp kalau nk disembang jaga anak, cari duit, jaga umah, basuh baju, buat susu 2,3 pagi semua aku yang buat bahkan sepanjang aku kawen belum pernah culas aku membayar nafkah pada isteriku.. setiap kali aku naik gaji disitulah nafkah ditambah sebab aku percaya dan yakin dalam rezeki kita tu ada rezeki utk isteri dan anak..

Isteriku pula sangat baik pada ku masa, kudrat serta yang paling penting duit ringgit tak pernah berkira.. banyak yang dia dah tolong aku dari segi soal duit ringgit.. kira bab duit ringgit ni kami takde masalah.. tapi bila bab bersama ni mmg jarang dapat.. setiap kali nak bersama aku kena minta mcm pengemis di jalanan.. sepanjang perkahwinan selalu nya aku yang meminta dia tak pernah minta.. mmg org ppuan jenis mcm ni ka..

Kalau tak dapat kadang2 aku diam je la nak menunjukan aku merajuk bagai.. dimarahinya aku kenapa diam mood lain bla.. bla.. aku juga manusia bukan malaikat.. bila berterus terang pon xde jalan penyeselaian disalahkan juga sisuami.. kadang2 bila jadi mcm ni berbalik pada islam.. bijak nya agama islam ni menghalalkan perkahwinan 2,3,4 tapi jika kamu tidak mampu berlaku adil seorang pon dah mencukupi.. ayat hadith kat atas ni mmg mantap.. kalau si isteri memahami konsep bermadu ni mereka sendiri bahagia.. sebab hari ni sisuami tak kacau si isteri sebab sisuami g umah isteri kedua besok umah isteri pertama.. habih tu dah ko sendiri ajak bersama pon xnak.. kira one day off one day on.. si isteri boleh relaks santai masa xde suami..

Tapi apakan daya kita sering dimomokan dgn mentaliti org melayu, dgn bila kawen ramai ni tak bahagia, curang tak berlaku adil dn sebagainya.. teringat kata2 dr.maza "kalau kawen 2,3,4 ni isteri ni takut apa? Kasih sayang dibahagi2? Cuba anda ada anak pertama kemudian anda dapat anak kedua dan ketiga adakah kasih syg tu terbahagi2? Kasih syg tu mesti la equal"

Aku ni bukan lah seorang yg agama ni pandang remeh.. bahkan banyak2 ttg usul2 fiqh aku ajar bini aku supaya isteri ku mengetahui ttg perkara agama.. apa2 terima kasih la sesiapa yg sudi membaca.. hehe

Unknown said...

Gila la... Aku ingat kan aku sorg je alami perkara mcm ni... Ramai rupanya...

didi7 said...

Kalau yang dah banyak bersabar macamana? Kalau dah di tegur banyak kali macamana? Baca komen-komen di sini. Ramai suami yang perlukan sex bersama isteri. Dan bukan untuk hari-hari diminta. 2 atau 3 kali seminggu dah bagus. Ada yang kesian sebulan sekali atau ada yang lagi teruk lagi. Dan isteri kasi alasan penat je? Masuk akal ke? Nanti suami tengok lain atau cari lain baru padan muka. Nanti suami nak pasang lagi satu mulalah nak salahkan suami. Yang kat dalam neraka tu ramai wanita. Cuba fikir fikirkan.

Unknown said...

Mintak Elok2 tak di bagi, kang mintak kasar2 di kata suami rogol isteri, tak pasal2 dia fail kan fasakh atas sebab keganasan rumah tangga.. Nak makan luar boleh je, tapi fikir anak Dan isteri. Kalau nak kawen lain tak mampu.. Kdang2 rasa elok hidup membujang... Dulu sebelum ada anak elok je, dia asyik komplen dah tak de slera pada dia ke, padahal aku yg letih hari2 kena tabur. Skrg ni aku pegang sikit terus kena tepis. Dulu pantang pegang terus Jalan, maklum lah darah membara lagi. Skrg dah masuk 3 tahun kawen anak sorg 2thun, hambar weh... tahun pertama je aku rasa macam raja, skrg mcm lagi hina dari pengemis. Nak kata penat, aku yg buat semua kerja, isteri balik keje terus tido. Aku tak tahu lah. Nak berpisah kesian pada anak. Tgh taip ni pun sbb baru lepas kena tolak lagi.. Aku pergi bilik sebelah terus. Tak boleh tido hati sakit Sgt.. Aku rase mcm org bodoh je dlm rmh ni. Tanggung jawap aku dia kira, tanggung jawap isteri dia buat2 lupa. Hmmm.. Bersabar lah selagi boleh sabar...

John said...

ok latu...ada ja ni yang baru kawin nk sentuh pon xbg...alasan sebab tawar hati mas bertunang pastu xcinta...bila nk ajak bersama ermmm jangan mimpi laa dia nak bagi...alasan dia sbb xcinta...yg tau gaduh pastu minta cerai...lagi jem...xpasal2 aq kena p failkan kes isteri nusyuz...senang...faydap aku...org lain kawin2 dpt gak rasa...yg ni apa nk sentuh apa pon xbleh...jem

Puteri ketenangan said...

Sedia la diri dulu sebelum ajak tu. Mandi dulu, gosok Gigi dulu. Ni tak, dah la balik lewat malam, tak mandi dari balik kerja, mulut busuk,terus ajak isteri, geli tau tak. Gelojoh. Dan bagi masa beberapa minit kat isteri, nak cuci tut dulu, nak buang air dulu, nak siap dulu... Ni tak dah la busuk gelojoh pula tu

Dark Horse said...

Ramai juga suami kena mcm aku rupanya.Selalu kena tolak.Padahal semua kerja rumah suami dah buatkan.Masak.basuh pinggan.basuh baju.sidai baju.lipat baju.kemas rumah.layan anak2.semua aku dah settlekan.bila time ajak je.mesti xdapat.dlm 3tahun baru dpt 2kali.tu pun xikhlas.mcm kayu je.tp sbb fikirkan anak2 aku redho jela.nk buat camne..mungkin ujian Allah.

Unknown said...

Bagaimana pulak kalau isteri ditolak ajakan tiap kali nak bersama?
Tapi kalau suami yang teringin masa terhad pun isteri on je...suami pulak jenis nak mi segera je kdg xde dh ringan2 asal puas sudah habis...

Nonono said...

Takut pulak nk kawin dengar masalah rumah tngga mcm ni..betul ke suami prlukan seks sampai mcm ni skali..habis tu klu isteri tngah penat, sakit takkan la si suami tak reti nk brtolak ansur...entahlaa aku tak kwin lg, moga tak de msalah mcm ni

z said...

Kenapa ssh sgt nk bagi seks utk bersama suami..pelik aku..bila tahu suami ada hubungan lain baik plk..layanan nya..kenapa dan mengapa jadi bergitu setelah ada org ke 3..ingat wahai si isteri ..suami boleh kawin 4 sekira nya dia mampu..ingat tu ..sayangi lah suami anda..suami hanya ingat kn bersama itu shj..layanan isteri terhadap suami ada yg utama..dlm hal rumah tangga..jgn sampai suami tawar ht..plk

Unknown said...

Sy setuju dgn anda...

Unknown said...

jarang jd kes cmtu

Unknown said...

lari tajuk ulasan ko ni tp yg aku tgk kebanyakkan pompuan melayu mmg layu bab2 seks ni.

Unknown said...

tp pompuan melayu ni suka bg alasan...klo buat smua yg kt atas tu pon akan dicipta alasan lain plak..percayala try buat tips2 tu klo dh buat smua nti ade plak alasan lain.

hantu said...

bila perempuan sampah berbicara mcm ni la

hantu said...

ko salah paham ni, di arab perempuan mmg x digalakkan bekerja malah di sesetengah tempat mmg tak dibenarkan..

hantu said...

masalahnya perempuan seperti awak tu 1 dalam sejuta je..banyak bila laki cari perempuan lain terus salahkan laki. padahah yg dok tengking laki sana sini, tolak nak bersama dan sebagainya tu tak nak pandang. perempuan melayu ni banyak yg gatai pepek sebelum kawin tapi bila dah kawin pegang ja terus tepis.

Unknown said...

yeke tuh kuat seks haha

Batin terseksa said...

Bro ,sama kes . Kadang kadang rasa nak potong anu terus , batin terseksa . Kalau dapat main macam kena loteri. Aku menyesal kahwin . Kerja rumah semua buat. Duit byk dah buang nak hand bag la nak emas la , baik aku cari pelacur

Batin terseksa said...

Sebab itu perniagaan perlacuran tak akan tutup di Malaysia . Saya dah kahwin 11 tahun,masih mcm tu , hand bag lv pun dah beli . Saya dah tekad mencari sugar baby , lantak dosa biar dia tanggung , aku tak ampunkan biar dia dilaknat

Unknown said...

Blue wizard

Yop said...

Dunia akhir zaman

Yop said...

Dunia akhir zaman

Yop said...

Satu persatu aku baca luahan kaum lelaki, semua sama, penat, xde mood, sakit itu ini.. Bersyukur lah dapat suami yg baik. Tolong hargai kami. benda baik Dan jangan pentingkan diri sendiri sehingga suami memendam rasa. Dunia akhir zaman.

Rytaz said...

Isteri saya cuma tahu nak minta hak dia saja..nafkah..duit..semua dibagi..cerita bab agama..hebat..bila di ajak ke masjid untuk dgr kuliah maghrib tak mau pulak...bila diajak bersama..terus tolak bulat-bulat..mmg saya akui ada sedikit masalah kesihatan..tapi bila saya dah atasi semua tu tetap kena tolak jugak..siap bgtau..'jangan berangan nak dapat'...tak tahu nak kata apa dah...

PkG_Jasin said...

Sama la bro..da stndby da nk on.. Die bole tido lak.. Pastu kejut cra baik ditepis nye muke n tangan kte..pastu dalm sebulan bleh kira dengan jari la bpe kali dpat.. Kdng2 dalm sebulan tu x dpt lgsung pon ade.. Alasan yg sama..aku ni bkn jenis yg jahat mcm laki lain.. Sume isteri nak sume aku bg.. Lastly ni yg dpt.. Sabar pon de btasanya.. Alasan demi alasan.. Smp. Naik bosan gk.. Mlm jumaat skg ni pon jdi lg perkara yg sama..😟

PkG_Jasin said...

Same la ngn aku... Jawabye kene la gune blue wizard.. Nk x nk kene gk gune.. Klu nk tggu die ajak bersama.. Smp ble2 x nk die ajak nye kte la yg syok sndiri.. Mcm mengemis pon de gk padehal ngn isteri sendiri tu.. Igt alu sorg je yang kene cmni rupenye ramai lagi suami yg mengalami perkara yang sama.. Jwapannye gune la blue wizrd.. 😚

Mr.Mat said...

Beli gajet je senang...Berbentuk badan pompuan separuh...Beli online..Daripada makan hati baik kita cari altenatif lain...Nak kahwin lain byk masalah pulak timbul lg pun kita bukan jenis pencurang..Pakai gajet seks, lepas tu boleh tidur dengan aman tak perlu tunggu2, tak perlu makan hati, tak perlu menagih, Anda mampu mengubahnya..Biarlah kita dengan dunia kita, Dia dengan dunia dia...

ponet said...

habis kalau isteri sibuk memanjang dan tidak hiraukan suami apa yang di pinta jadi jangan lah salahkan suami.jikalau isteri datang bulan pun ada caranya memalayan suami.jadi tiada alasan pada kaum wanita mahu peotes soal ini sebab dalam rumah tangga banyak cerai berai kerana ini jadi isteri dan suami kenalah sepakat soal ini.

Unknown said...

Ramainya yang dalan situasi yang sama.penat tapi tulah.meminta hak tapi ditolak harihari kata besok besok besok besok sampai berminggu.kita ni lelaki sanggup kerja dari pagi sampai ke malam untuk beri semua nafkah.si dia cuma dirumah main tepon je.anak takde lagi.tepon je nak balik kerja mula order makanan.baju semua kita uruskan.penat takpelah.minta bersama terus esoklah esoklah.sakitnya begitu.terasa macam hamba pula kita nak siapkan keperluan semua.tapi minta bersama aduhhh sedihnyaaan.

Ayie said...

Aduhai..aku pun sama la..dlu masa dpt sorg anak bini aku ok lg..lepas dpt anak ke 2 sebulan skali pun susah nk dpt..aku ajak siap tengking2 aku lg..Ya Allah remuk hati

Unknown said...

Ko org ok gak...dlm takdpt2 tu ada gak merasa wife ajak bersama...cth dia mula start dulu..samaada dgn kata2 or isyarat... Aku ni dh la sebulan sekali pon payah...20 tahun kawen sekali pon wife tak pernah ajak...kdg2 cemburu bila kawan2 cite bab wife ajak ni...tp apa boleh buat...dah nasib...

Unknown said...

Mungkin la kalau minta ape yg kte sshnla nak dpt....laki blh je buat ape yg pompuan nak..tapi kadang2 hati sedih... rasa mengalir air mata...rnd syg...allah je tahu cm dah terbatas...

shafiz a.k.a lopo said...

Sama je situasi kite bro... Sedih betol. Aku ni lagi la nk dekat 2 tahun....nk bersama pun susah...kang time siang anak2 ade pulak.dh malam kate penat. Tunggu anak2 tido... Die marah kite pulak...tepis2 lagi.. Dh kalo camtu nk suruh aku cr pelacur ke ape? Bukannya paksa2 pun... Cakap elok2.. Haihhh ntah la... Rase mcm tanak maafkan.

shafiz a.k.a lopo said...

Dh tahun 2020 pun.... Saya pun masih mengalami perkara yg sama seperti suami2 yg lain...ni pun dh 2 tahun tak dapat. Pujuk baik2 pun susah.. Kang protes ckp kita ni asik pikir sekss je.. Ehh 2 tahun tak merase seks tau
... Bukan mintak hari2... Pun cakap elok2.. Bila masa takde tu, kite pun cubalah kejut mlm2 ke atau nk ke subuh tu ke...di marahnye kite pulak... Sudah tu bile masanye? Jgn salahkan suami kalau cr wanita lain..

Suami Sabar said...

Musim PKP ni macam mana prestasi.. Adakah membanggakan.. Hahaha..Sedih wehh... Pilu... Nk onani pon dah malas..

shafiz a.k.a lopo said...

Salam nk tanye pakai blue wizard tu ok tak? Menjadi tak? Nk tanye. Yang benar, suami terseksa batin

Karkun slack said...

adakah saya perlu bercerai dengan isteri saya yang mana sudah 4tahun saya tidak mengadakan hubungan kelamin bersama dia..macam2 alasan yg dia bagi.dan dia sanggup diceraikan jika saya bangkitkan perkara tersebut kepada dia.hanya Allah yg lebih mengetahui akan segala yg saya lalui selama ini.

Unknown said...

Kesian plak bila baca luahan para suami disini..x sngka pula rmai isteri brsikap dmkian rupa pd suami mreka, semoga ada sinar kebahagian utk kalian semua...aamiin

Suami Senasib said...

Allahuakbar. Inilah ujian Allah kepada para suami. Terus berusaha dan berdoa agar para isteri kembali taat dan melayani kehendak kita.Perkahwinan ke 2 bukan penyelesaian muktamad kepada pemasalahan.Silap hb akan hadapi masalah yg lebih serious. Para isteri yang berjaya layani suami sepuasnya,saya ucapkqn tahniah dan bakal masuki syurga dengan mudah.

danial said...

suka hati je cakap org camtu..member tu dah setahun stgh kot..takkan lah tak berusaha langsung..fikir logik sikit..ni soal kehendak si isteri yg takde nafsu sex aka hate sex

danial said...

berkesan ke blue wizard tu..dah try takde pape pon berlaku hmm

Zack said...

Selain daripada cocok..apa lagi yang memuaskan wanita..cer cerita..jgn diam mcm kayu

Zack said...

Selain cocok..apa lagi yg memuaskan wanita..cer cerita..jgn diam mcm kayu

Zack said...

Wahai kaum adam baca
Benda ni http://sesaljubayu.blogspot.com/2010/04/15-sebab-suami-tolak-seks.html?m=1

Zack said...

Suami nak sekarang...di pulak cakap malam ni..malam dah nasi la..dah xda nafsu..blh pulak hold2..last2 malam tidur gitu jah...bnyk la alasan isteri2 ni

Dirfter said...

Bc komen rupenye rmai terima nasib sama. Nk mintak jima cam mngemis. Wife senang sgt ilang mood. Tgh2 warm up, budak nangis sikit trus xde mood. Rsenye isu ni common kut. Try gak diskas + bace buku dll sofar x brape Jln sgt.

Klu la spe2 ade solution yg praktikal, buleh lah share. Based on discussion & reading Aku, pompuan ni ade bende ganggu die sikit die akan ilang mood. Contoh singki xkmas, nnt mase seks die dok pikir pasal sinki xkmas tu. Ad try gak setelkan everything so that fikiran die buleh lapang tp mne larat nak buat selalu. Clear kan sinki, tidur kan budak, buat susu budak, kmas bilik cantik2, jge mood die elok2 hari tu, zntiase tolak ansur even die buat hal dll. Cume tu lah mane larat bai buat sorang. Ak rase mne de kje umah yg boleh setel sume 1 mass. Bende tu ad cycle.

Tp haritu ak try wt care lain, kiss dlm posisi 69, Dr mulut ke leher ke dada ke vgina slow and steady, blecak jgak die. Asalnye die plan nk suruh ak je klimaks, die xyah sbb not in mood, last die smpi dlu hahaha. So far 3x berjaya Dr 4x percubaan. Try r. Ms ak buat tu, die pregnant 17minggu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...