My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, October 24, 2011

Mak pandai....

Alkisahnya pagi smalam...hb ada keje kat Midvalley..so aku tinggal berdua jer la ngan si batrisyia...Bangun tido jer aku sibuk bergelumang dengan kain baju..basuh baju, lipat baju smalam, simpan baju, sidai baju..pendek kata memang sibuk lar..aku takder lar wat sarapan..aku just minum nescafe jer...si kecik tido lagi...

bila dia bangun, aku mandikan dia dan bagi susu...ntah camana ralit wat keje sampai lar dah kul 9.30am..baru teringat nak wat brekfast...si batrisyia dah kluar masuk dapur nak makan epal..aku pun bagi ler..dah abis 2 bijik dah...sambil tuh dia tgk kartun...aku pun masak ler mee goreng...dah siap masak lebih kurang 10 lebih...

tetiba aku nampak dia bawak kehulu ke hilir tong kuih hb...kuih sarang semut...lapar ker aku tanya..dia sengih2 jer..mee tu dah masak cuma aku nak tunggu sejuk sket baru nak hidang kat dia..takder ler dia terhembus2 hot masa nak makan kang...bila aku tunjuk kat dia mee dalam kuali tuh...terus dia sentuh tangan aku dan cakap

mak...pandai mak....
wah..pandai tul dia mengampu aku...mungkin dia cakap camtu sebab aku cam tau2 jer dia tengah lapar...kesian anak mak...nak dekat 2 piring ler dia makan...


dia tengah ngadap setong biskut raya

aku baru prasan ada taik lalat kat pipi dia nih...

ni petang smalam nyer aktiviti..alang2 deqla datang umah, aku jamu ler eskrem...aku ajak skali jiran depan umah yg dulu pernah mengasuh batrisyia...

ni anak yani...namanya faiz

umurnya kalo tak silap aku 5 tahun...

tengokler saiz dia..rasa cam batrisyia lagi besar jer dari dia....huhuhu...


2 comments:

wan nurul hezrina said...

cumillah si chubby batrisha=)

Mummy said...

comel ikut mak dia...hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...