My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, October 10, 2011

mari membebel: lembab, lambat dan lemau...salah plak tuh...lagi nak tegakkan benang yang basah...

Ok straight to the point...Ahad pagi smalam, aku ngan hb pegi kedai mamak kat area KLCC...aku tak tau apa nama kedainya tp bersebelahan dgn Kedai Nasi kandar pelita...malam tadi aku dah makan kat pelita...



sebab tak sedap so aku ajak hb makan kat kedai sebelah dia plak...nak menunggu amik oder sekian lama...aku pun oder

capati 2, roti canai2 dan nasik lemak 2.....bungkus..( ni oder utk aku, hb, sikecik dan mak aku)
berulangkali ler kakak nih ulang oder aku sampai salah2...
kejap2 roti telur lar,
kejap lagi "makan yer"...
tak..bungkus...aku cakap sambil tersenyum manis..

sambil menunggu tuh, hb aku amik ler sebungkus nasik lemak atas meja...aku pun rasa sket..mentah nasik nyer...so aku ingat nak cancel 2 bungkus nasik lemak tuh...hb kata jap gi dia cakap...tp takkan makan capati ngan roti jer, hb pun gi bungkus mee goreng yg dah siap goreng tuh... aku pun gi 7 eleven sebelah tuh beli roti sosej ngan roti kecik..

sampai tempat tuh tak sampai gak lagi makanan kitorang...aku prasan dah masa kitorang sampai ada sorang brader nih oder roti berkeping2 gak lar...skali aku tgk dia dapat dah roti dia..

aku pun cakap kt hb, abg tu dtg kemudian dapat dulu..apa cer

aku pun tanya lar kat akak tuh..lambat lagi ker?
oder apa tadi yer?
capati ngan roti canai
dgn saper oder...?
aku pun dah tak ingat saper sebab muka diorang bertiga lebih kurang sama jer..
hb cakap ngan akak lar..
takder pun
aik...???
yg aku nih tercongok2 depan dia dari tadi sampai nak terteleng2 kepala nengok mamak tuh tebar roti canai...

hb pun ulang lagi skali oder tuh, pastu baru ler dia nak suh buat balik...
aku pun cakap,, kalo tak buat lagi takper lar cancel jer...
aku sajer wat muka tak puas ati...geram lar kan..dah dekat 30 minit menunggu...tp yg ditunggu tak dapat2

skali boss dia cakap, dah siap dah tu kat kaunter tuh tgk...
lar..kalo dah siap apsal tak bagi jer kat kitorang letak kat meja..tak pun bagitau ler dah siap...customer ko bukan beratus2 org pun...4 ke 5 org jer...

akak tu pun, ada tuh kat kaunter...aku pun gi kaunter tgk takder pun...aku dah nak pegi jer balik kat akak tuh bgtau takder pun...Sibbaik ler hb aku nih penyabar org nya terus dia bungkus mee lagi satu dan terus bayar..dan tarik aku balik...

org nak meniaga dia pun nak meniaga tapi keje main2...kalo slalu camni lingkup lar bisnes kau...

pastu nak menegakkan benang yg basah...konon2 dia betul...padehal tak betul pun...takkan ku jejak lagi kaki kesitu...

balik bilik makan ler 2 bungkus mee tuh 4 orang...sibbaik rasa dia ok....mak aku pun heran apsal beli mee 2 bungkus boleh sampai sejam...heheh...jauh mak...jalan kaki....lambat plak tuh servis dia....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...