My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, February 7, 2011

kemana kiter cuti lelama nih...

Ari isnin keje, selasa cuti, rabu keje, khamis sampai ahad cuti...Kalo masa bujang dulu slamat dah aku amik cuti isnin ngan rabu dpt lar direct cuti 9 ari...utk cuti balik kg...tp dah bekeluarga ni kan kena lar sesuaikan dgn jadual hb skali..hb susah sket nak amik cuti...tak mcm aku, slagi ada cuti tahunan selagi tu lar cuti sentiasa di luluskan...

Khamis tuh lepas kemas2 rumah , basuh baju 2 trip, kitorang bertolak balik kg..Subhanallah punya lar jammed giler...dari nilai ker seremban ok lagi...masuk jer jalan bukit putus ke kuala pilah sesak teruk sebab jalan kg kan...aku rasa kura2 jalan lagi laju dari kitorang yg naik kete terkemut2 nih...Sibbaik lar sikecik tak meragam....tido jer dalam kete..malamnya kitorang gi funfair..bawak mak ngan abah...masa kecik2 dulu tak merasa nak gi funfair nih...Almaklumlah kami 4 beradik abah plak bwk motor jer...takder keje dia nak bawak sorang2 pegi bersuka ria....bawak sorang kang merajuk plak 3 orang lagi...ish payah..Dah ada kete ni kami ler bawak mak ngan abah gi...bukan nak main apa pun..sajer tgk jer..

Kak ita mmg tak join ler merayau malam2 nih..Dia dok umah jer..kebetulan plak si kecik tido..maka kutinggalkan dia dgn akak..lagipun nak pegi kejap jer..dah sampai tuh, muka aku tak main apa2..mesti lar main brg satu dua permainan...

 Deqla yg bakal menjadi puan

 aku main bola pingpong masuk dlm lubang tuh dpt abjad 'ABC'

 nampak tak nak anak dara ngan wan dara...ni jer yg kitorang main..memula tu slow lelama rasa cam naik lori masuk kampung jalan lopak2...


Balik tuh pening2 lalat paler aku tambah ngan jammed lagi...Sampai jer depan pintu aku tgk anak daraku berlinangan airmata menangis ingatkan mak dan abahnya dah lari tinggalkan dia ngan 'maknong'...jenuh aku pujuk..Sibbaik ada 'ABC' yg aku menang tadi...SIBBAIK...itupun sambil teresak2 susun abc tuh

Esoknya gi Kuala pilah beli brg nak hias bilik dan meja pengantin..Sambil2 tuh gi beli rojak best kat sini...Nak dekat setengah baru dpt..kedai rojak nih berdekatan ngan Pasar besar Kuala Pilah..

Ari Sabtu kitorang gi umah uwan kat bahau..Ni generasi family aku yg paling tua dan masih sihat...uwan aku nih nama Lee Kiew..Umur nak dekat 80 lebih...Dia pelupa sket..kejap dia tanya sibatrisyia tuh anak saper..jap gi dia tanya aku nih anak no baper...Jap gi dia tanya yg mana nak kawen...Adatlar dah 80 lebih...yg kiter muda belia nih pun boleh lupa..apa kes

yang bestnya gi raya umah uwan nih sebab dapat angpow..tak kira lar umur ko baper pun, apa pun status ko, bujang ker kawen ker..dah beranak pinak ker...even abah aku pun dapat gak...

Tu ler aktiviti kitorang sepanjang cuti 4 arini...Gong Xi Fa Chai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...