My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, February 10, 2012

Silap percaturan...

Alahai....ni ler jadinya apabila 'mendengar guruh di langit, air tempayan dicurahkan'....
Ni pasal SBPA yg ditangguhkan ler...actually aku tak sangka akan jadi camni...slama nih aku menyimpan sedikit gaji bulanan kedalam ASW...dah baper thn dah ak menyimpan...skali aritu ASW dah takleh buat potongan gaji lagi pasal saham dia abis terjual ker macam tu lar...aku pun tak paham..nak dekat setahun lar gaji aku tak der wat simpanan...

Aku pun bukak akaun ASB dan tabung haji...Konon2 nak bank in sendiri ler bila tiba hari gaji...duit dah ada dlm tangan kan takkan adanya nak menyimpan...tu sebab aku lebih suka potong gaji terus masuk akaun...then aku plan nak wat simpanan ke tabung haji melalui potongan gaji...aku siap serah borang setuju potongan melalui potongan gaji tapi nak dekat setahun tak potong gak...Aku syak kerani admin aku nih dah ilangkan borang aku tuh...aku pun silap takder wat follow up...

Lepas bajet dibentangkan dan bila confirm sign SBPA aku pun wat perkiraan semula dan aku jangkakan dapat kenaikan yg agak byk jugak  untuk tahun 2012...jadi aku plan nak simpan ler kenaikan gaji tuh dalam ASB dan tabung haji secara potongan gaji bulanan...

dan skang apa yg jadi adalah sebaliknya...gaji tak jadi naik tp aku dah arahkan admin wat potongan gaji ker ASB dan tabung haji bermula Mac 2012 dan aku dah pun mula main 'kutu' start bulan lepas...byk plak tuh

Tu lar confident sgt kan....padan muka aku...Apa aku nak wat skang...huhuh...dgn gaji yg sama banyaknya dgn tahun lepas tp potongan naik 2 kali ganda dari tahun lepas...terpaksa lar aku cut perbelanjaan yg tak brapa penting...tp nak cut tang mana yer...cam penting jer semua....adoyai...


aku yg di persimpangan dilema...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...