My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, February 13, 2012

Batrisyia sudah besar....

bila weekend jer, kalo tak gi mana2, aku akan bawak dia beriadah kat depan rumah...then gi taman...sambung main kat sana lak...Actually aku tambatkan beskal nih dgn tali sebab senang nak tarik dia sebab dia tak pandai kayuh beskal...bila dah pasang tali dia wat gitu lak

Smalam deqla dtg umah tinggalkan kejap baby aliya kat rumah aku sebab dia nak beli buaian kat giant...kebetulan plak masa tuh aku tgk masak...deqla siap tinggalkan susu dan pampers...aku ni dah lama tak jaga budak kecik...agak kekok gak lar...

aku pun baringkan dia kat ruang tamu then sambung masak balik...yg sibatrisyia memang seronok ler tgk 'ayiya' ada ngan dia...memula elok ler baring 2 beradik nih...tau2 jer aku dgr sore aliya...aku nampak batrisyia dah standby botol susu kat tgn dia siap nak susukan aliya...amboi..memandai2 jer ko kan ...


dia siap kuarkan mainan dia nak bg aliya main...macamkan pandai sgt jer budak tu nak main...


tetiba bear tu dah ada kat ketiak aliya...dia lar yg letak tuh...takkan aliya amik sendiri kot...

then tak sampai 15 minit, aliya dah start menangis...terpaksa ler aku dukung bawak gi dapur...lapar kot, aku suap susu, tak mo gak..ni mesti nak mak dia nih...aku call deqla dia dah otw balik...bila dodoikan dia,  dia diam jap...bila letak atas tilam dia nangis balik...Adoyai caner nih....bila tgk aku asik mengelek aliya, si batrisyia pulak mula buat perangai...cara2nya tu macam nak minta aku letakkan adik dan dukung dia plak...riuh rendah ler suara aku..mana nak pujuk sikecik lagi..mana nak marah yg sikurus lagi...mana suara aliya menangis lagi...mesti heran jiran tetangga ku...heh....

balik jer mak dia bagi tetek terus senyap...lapar rupanya tapi memilih...susu formula tanak...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...