My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, December 20, 2010

KPP....apa tu...

Bagi mereka2 yg tak tau itu lar kelas  5 jam wajib dihadiri bagi bakal pemandu macam aku...haha..dah tua bangka baru nak amik lesen...sila salahkan deqla...semangat ok...tido awal sebab nak bgn pagi nya dengan segar bugar...siap wat breakfast mee goreng..kemas rumah ala kadar...bergerak ke sekolah...lama dah tak pergi skolah nih nak dekat 12 tahun dah...syarat nak pergi kelas nih kena pakai kasut bertutup, bawak ic dan duit RM150...daftar aritu aku bayar 50 baru...boleh bayar ansur2...dah ada lesen sok kira langsai ler RM700...

Aku amik kelas kat Akademi Memandu Nilai sebab ni jer yg paling dekat kat kawasan rumah aku...Sampai2 jer tengok punyalar ramai org tgh menunggu giliran nama dipanggil...rata2 nampak muda belia blaka..aku jer yg dtg bawak laki ngan anak...si batrisyia plak sibuk nak ngikut aku...nak daftar mana pun tak tau pasal byk sgt huruf...Ada L B2 D E ntah huruf apa lagi...diorang nih tak amalkan 5S lagi tu yg nampak tak tersusun...atlast aku nampak kaunter pertanyaan...masa nih macam dah bleh berdikari so aku suh hb cepat2 bwk lari batrisyia seblom dia wat drama dia kat sini...dah wat pembayaran dan thumbprint aku diarah masuk bilik kuliah 3...tak ramai sgt lar adalah dalam 20 org dlm kelas tuh...aku tgk sumer org ada buku KPP..tp aku takder mungkin akak tu lupa kot nak bagi aku

So aku pegi balik opis, dan mintak buku tuh ...rupa2nya bukan free kena bayar RM6.00...mana lar aku tau kan...tak boleh ker ko offer buku tu kat student sebab bila kelas start jer, cikgu tuh dah round tgk sumer pakai kasut ker tak dan ada buku tu ker tak....See...pentingkan buku tu dalam kelas...sibbaik aku beli..saper takder lagi dan2 tu jugak cikgu suh pi beli...

Aku tak tau kelas sepatutnya start kul baper tp masa daftar kat giant aritu dia suh datang kul 9pg...Aku dtg awal 8.30pg pun dah ramai org..siap daftar duk dalam kelas sampai kul 10 takder saper pun masuk bgtau apa2...kitorang just tunggu jer lar...sampai kul 10 cikgu tu masuk...ckp sekejap pastu dia kuar..nak dekat 10.30 br dia masuk balik...dan kelas berlangsung sehingga kul 12 utk berhenti rehat...kelas memang menarik sebab aku mmg excited nak tau pasal pemanduan berhemah nih...wpun ada 2 ker 3 org tido dalam kelas...cikgu tu bersahaja jer bg ceramah..ada lar diselitkan lawak2 sket nak bg kiter faham...dan aku sgt faham ok...

Ilustrasi beranimasi pun menarik...gambar kat screen tu siap leh gerak2 lagi...sbg contoh dia nak tunjukkan cara2 nak memotong jalan, macamana nak masuk bulatan, macamana nak keluar simpang...Masa rehat aku makan nasik sebab lapar...lepas rehat sambung kelas balik sampai kul 3.00pm...aku tak mengantuk sebab aku minat...cuba time amik dip dulu...lecturer masuk kelas aku tido..lecturer nak kuar baru aku jaga...hehehe...tp bukan sumer kelas macam tu...kelas LAW, kelas MKT aku tido ler tp bab math, finance,stat aku jaga lar sebab apa...sebab aku minat...

Abis kelas aku call hb suh amik aku balik, seblom tuh aku sempat meninjau kawasan bakal tempat aku blajar memandu...

nampak tuh mereka2 yg bakal memenuhi jalan raya malaysia

 comel jer nampak..seram pun ada

student yg menanti giliran


buku yg aku beli
KPP RM6.00
buku latihan RM 5.00

balik jer dari kelas, terus flat tak larat nak buat apa...dah telan uphamol sebijik, telan lagi actifast...tido sampai senja...malam tido awal lagi...dah lama tak perah otak kan...terus terkujat...

Esoknya aku bangkit dengan ceria...siap masak tengahari tu ayam masak kicap dan ikan selar goreng tepung bersambal sos...ptg tuh aku wat lar latihan sket2...nak tgk aku faham ker tak..
mula2 tu dapat 42/50
pastu 44/50
then 48/50
masuk bhg susah sket terus fail 41/50...hahaha...Sumer skali ada 500 soalan..aku buat sket2
Dan pagi tadi nak pegi keje, aku suh hb bawak kete ikut pemanduan berhemah..paling tak bleh blah kena berhenti 2m sebelum garisan putih di traffic light...hb aku tak setuju...nasib ngko lah bang..slagi aku tak dapat lesen abg kena tunjuk contoh yg baik ok...good boy...



2 comments:

amiey lee said...

kta pun amik kat sini kekeekkekee

Mummy said...

dah dapat lesen lum?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...