My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, December 21, 2010

Nama saya batrisyia..

nama saya batrisyia...umur saya dua tahun setengah
saya budak baik dan saya sayang kawan saya...

Tak sabar rasa nak dengar anak aku ckp macam ayat diatas...aku tak pasti anak orang lain tp anak aku nih boleh dah cakap sket tp masih pelat lagi...
Kalo tanya dia yg ni saper, dia boleh lah cakap yg ni mak, abah, mama...
tp nak dengar dia cakap 1 ayat amat susah...paling panjang dia penah cakap
'mak, amik tu'

kalo dia nak sesuatu dia akan tarik tangan kiter dan tunjukkan apa yg dia nak...kadang2 aku sajer jer nak buli dia..wat2 tak faham apa dia nak...dia nangis lar jap lagi kalo tak dapat apa yg dia nak..

tapi kalo bab menyanyi nombor satu...siap dgn gaya, dgn suara, cuma tak pasti apa yg dia ckp..tp dia boleh ingat setiap step..smalam aku tunjuk satu2 gambar karakter upin ipin pada dia dan dia boleh kenal yg mana upin, ipin, tak rosh, opah, raju,ehchan..mei mei ngan fizi jer dia tak tau...kalo tanya kt hb pun blom tentu dia kenal sumer...

Skang nih slalu lar dgr aduan dari cikgu pasal mencederakan anak org lain...Aku agak susah hati jugak bila nak antar dia ke taska...masa dia tido aku akan bisik kat telinga dia nasihat2 yg kalo aku cakap kat dia masa dia sedar blom tentu dia akan faham...lepas solat aku doa supaya dia tak lagi cederakan kawan dia...Dia pun pernah cedera gak tapi aku takder lar marah2 just nakkan penjelasan jer...biasa lar kiter tau budak2 kan mmg lasak

Ni masa dia umur setahun kalo tak silap...dia terjatuh dalam lubang toilet..macamana dia jatuh aku tak tau...cikgu dia just explain camtu jer...tp aku takder lar marah cuma kesian lar kat dia..mesti pedih kan kena air...ada gak skali skala ada kesan gigi kat lengan dia...calar balar toksah citer ler..biasa lar budak2...tu yg aku cam kesian jer dgn budak yg dicakar nya tuh...

aku penah tengok sendiri dia tolak kawan dia sampai tergolek budak tuh...nak slamat aku tak bagi dia dekat2 ngan kawan baru kenal...bukan apa tgh elok2 main kang tetiba kena lepok budak tuh...
Aku pun dalam dilema nak di lepuk kang dia mengikut, nak dibiarkan jap gi naik lemak plak...anak baru sorang nih...aduyai...

Apa yg aku boleh buat...doa dan sabar jer la....

2 comments:

alawiah raji said...

budak2 mmg mcm tu kak....sabar je lah

Mummy said...

heheh...tgh sabo lar nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...