My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, December 9, 2010

Majlis petunangan Abang Am

Smalam aku sekeluarga ke JB untuk meminang bagi pihak sepupu aku....Di kalangan sepupu aku sendiri i, aku sorang jer yg dah kawen, yg lain kecik2 lagi..Ni kira wedding yg ketiga ler selepas Deqla (InsyaAllah Feb 2011)..Aku biasa panggil sepupu aku nih dgn nama Abg Am...Aku tak brapa rapat sgt ngan dia tapi aku rapat ngan ayah dia (paklong)..Mak dah meninggal 10 tahun lalu akibat kanser...

Paklong aku nih kira org kuat dan paling tua lar dalam family...Sibbaik faries dah discaj wad khamis lepas so sempat lar kitorang berehat sekejap dan pergi ikut serta rombongan nih bersama mak dan adik bradik yg lain...

So layan gambar jer lar ek

Seblom bertolak selain baca doa naik kenderaan mesti lar bergambar skali...tu dia mak ngan kak ita

aku dan batrisyia

setelah sesat hampir sejam Alhamdulillah kami sampai dengan selamatnya..lepas solat zohor kami berjalan kaki bersama rombongan yg lain

 mak aku ngan anak dara...
 batrisyia dgn sepupu  sepapatnya
 darah manis
 sweet...
ni bukan aku yer..kalo aku 'sweet giler'

 perbincangan sedang dijalankan

nurul, gadis berusia 18 tahun...

 lepas majlis, kitorang semua gi the zin beli coklat yg kononnya murah
anak aku sempat lagi pow aku duh beli 'duya'

 mak posing sakan...anak...?? hmm ada dia kesah

 mak dah keletihan

nampak dia nyer tangan tolak aku dan cakap 'pii' means 'tepi jgn kacau dia nak main sensorang'...Amboi2 jatuh kang aku jugak kena marah..

Dari the zon kitorang terus balik nilai...Singgah kat umbai makan seafood kat parameswara medan ikan bakar...sekeping gambar pun takder amik sebab memasing lapar dan mengantuk...pilih..nak tido ker nak makan...ker nak posing amik gambar...makan ler...sampai terlupa amik gambar...Kat situ ada jual brg2 rotan..sempat lagi mak aku sambar sebuah tudung saji rotan...katanya ole ole utk abah...kenapa yer abah aku tak ikut skali journey kitorang nih....payah nak bawak abah  nih...dia takmo bermalam..minum mesti nak air perigi..kang tinggal ayam kambing itik segala..kalo nak bawak dia gak kena lar bawak lori skali sebab nak kena ngangkut kambing...hahaha...kesimpulannya tinggal jer lar..abah kan dia bukan suka ikut kitorang kehulu ke hilir macam mak...mak sporting...heheh...ajak jer gi mana sumer on jer...tp boleh gi semalam dua jer la...kesian plak abah tinggal sorang...

Esoknya ari isnin aku keje sebab cuti tak brapa nak ada.....sibbaik fariez ada rumah tolong antarkan mak ngan adik balik...Dengarnya sempat lagi shopping kat nilai Square...

Kalo tiada aral melintang InsyaAllah majlis nikah abang Am nih berlangsung 1 Mei thn depan..ke johor bharu lagi kiter...Kali nih nak bermalam lar kat sana...penat balik ari....




1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih atas posting ini, cukup membantu dan mengatakan banyak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...