My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, December 13, 2010

Amik lesen kereta...

Seru sampai jua akhirnya....Skali dah sampai dah masa aku bujang dulu...Nak gi amik skali ngan budak umah..tetiba deqla nak berhijrah ke KL dan menumpang umah aku..Aku kira2 bajet cam tak cukup jer nak sara adik ngan amik lesen skali..So aku batalkan niat murni aku nak amik lesen..Member aku tuh skang dah expert dah bawak kete...Aku nih start kete jer pandai...

Ada lar skali dua hb ajar bawak..kete nyer tak gerak mulut aku jer bising...huh...seriau gak...Caner leh tetiba aku nak bawak kete

1. Deqla dah amik lesen..rasa tercabar lar kan...Adik dah ada lesen tp akak hampeh
2. Kalo hb MC kesian kat dia nak kena antar aku pegi balik keje...dah lar jauh Nilai ke putrajaya...
3. Kalo hb outstation payah gak nak pegi keje
4. Kedai dari rumah aku nih jauh2 belaka...Kalo jalan kaki  mau berpeluh ketiak..Nak naik beskal malu plak...lagipun beskal bukan ada pun
5. Nak atasi rasa fobia aku pada kenderaan...
6. umur dah masuk 30 tp talder lesen...takkan dah masuk 50 baru nak amik kot
7. Ada orang murah ati sponsor bayar yuran...tu yg paling penting...kalo free lama dah aku amik lesen nih..sebab kena bayar nak dekat seribu...


So jumaat lepas ditemani suami tercinta, aku gi daftar kelas memandu...Aku amik Akademi memandu Nilai sebab nih yg paling dekat skali ngan umah aku..tempat blajar kat Pajam (dekat exit pajam tol LEKAS)..Pendaftaran min RM50...memang 50 jer lar aku bayar dulu...mana lar tau tetiba dtg angin kus kus aku tanak amik lesen..takder lar rugi sangat...tp bila dah daftar tu memang aku nekad ler nak amik...biar apapun terjadi...heh

Aku dah survey lar sket2 pasal akademi nih...Biasa lar ada yg komen positif dan negatif...Aku amik yg positif jer...lain org lain lar pengalamannya...Biarlah aku susah2 sket supaya aku hargai lesen nih...Aku dah siap pinjma deqla punya buku masa dia maik lesen aritu...Aku nak study sungguh2 lar supaya aku lulus dengan cemerlangnya...InsyaAllah...

Aku dah tetapkan syarat pada hb sebelum aku setuju amik lesen nih
1. Yuran dibiayai sepenuhnya oleh hb
2. Dah dapat lesen, takleh paksa aku bawak kete dia yg gedabak tuh....belikan aku kete baru


3. Aku akan bawak kereta tuh dalam lingkungan 5 km dari kawasan rumah SAHAJA...kalo nak sangat aku bawak pegi balik keje, aku akan bawak kat jalan lurus jer...kat selekoh aku turun...nah sila sambung drive yer abang...itupun 20km/j...

Setuju dengan syarat aku..? dia angguk sambil gelak2...tu sebab aku setuju amik lesen...hahaha...bukan apa bagilar aku expert dulu kat kawasan dekat2 nih...aku kan budak baru blajar..mari kiter berpantun barang sekerat dua

Buah cempedak di dlm pagar
Amik galah tolong jolokkan
saya budak baru blajar,
kang termasuk longkang kang..? tu sumer salah abang


Boleh macam tuh...

Apa2 pun..aku berdoa semoga aku dapat mengikuti kelas nih dengan jayanya dan dapat lesen dengan mudahnya...takut tuh memang ada tapi demi negara yg tercinta, ku redah jua...

go go chaiyok

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...