My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, December 14, 2010

Jom tengok wayang: Hantu kak limah balik rumah

nak tengok gambar filem nih sila ke sini...rasa cam seram jer kalo tepek kat dalam blog nih

Seram plak aku tengok gambar nih...heheh..tu dia kak limah lakonan delimawati...Dah lama aku tak tengok citer hantu...Aku memang fobia dgn banyak benda diantaranya
1. ketinggian
2. kelajuan
3. Habuk
4. hantu

Setelah sekian lama aku kembali teringin nak tengok cerita sambungan zombi kg pisang nih...Sumer gara2 preview filem yg ditayangkan di astro selama setengah jam...Kerana rasa ingin tau yg membuak2 tentang kesudahan cerita nih membuatkan hb aku dah 2 kali call GSC konon2 nak booking tiket melalui phone tp hampa sebab full house...Member2 lak dah plan jumaat nih nak tengok citer nih...Harap2 lar boss aku dapat beli tiket utk kitorang...Boss ok belikan tiket wayang utk kitorang ...ehehe..korang ada?
Boss pun minat lebih kurang jer ngan kitorang...

Bercerita tentang fobia...aku takut pada ketinggian sehinggakan suatu masa dulu aku takleh naik lif...nanti pening..kalo lift yg transparent macam kt KLCC tu lagi lar...mau melekat aku kat dinding lif tu...tu sebab kalo gi genting elok amik indoor jer aku nih..Kalo amik outdoor wat rugi jer...naik gajah jumbo tu pun gayat...Apa lagi lar spiderman tuh...roller coaster toksah cerita lar...tak penah nya aku naik wpun yg kat funfair tu

fobia pada kelajuan...yesss...kalo naik kete dgn aku sila bawak dengan berhemah...kalo tak mau aku duduk kat dalam bonet nanti...takut ok...sedang bawak laju tetiba nak brek mengejut...aku siap2 dah baca doa naik kenderaan, mengucap segala...pakej lar tu fobia aku nih kalo naik roller coaster..laju dan tinggi...

next fobia pada abuk...lebih kepada alergik sebenarnya...kalo kena abuk kat bawah2 almari ker, blakang almari ker...bersedia lar utk diserang batuk selsema selama paling kurang 3 minggu...Aku kalo mengemas kt umah siap dgn face mask segala...kalo tak takyah kemas..biar lar camtu..face mask sama penting dgn penyapu..Disebabkan aku takleh kena abuk, anak aku pun aku tak bagi kena abuk..padahal dia rilek jer...Kalo aku nak mengemas, aku start kemas bilik dulu..dah siap, aku suh hb ngan anak dok dalam bilik tutup pintu rapat2 sebab aku nak mengemas ruang tamu plak...

dan last skali aku fobia pada hantu dan kegelapan...dulu aku tak takut tp sejak peristiwa misteri nusantara berlaku pada aku sendiri aku jadi fobia...Cerita bermula sebulan selepas syawal..masa tu aku dok kat segambut...umah bujang..Masa tu ada 7 org kot housemate aku...Mulanya sorang akak nih bercerita pasal ada binatang cakar dia..dia expest tikus atau lipas...bila dah bukak cerita, mula lar macam2 cerita keluar...Sorang member nih dengar ada bunyi gril bukak tutup malam...rumah aku nih 2 tkt..kitorang sumer tidor tkt atas...Ada yg rasa kehadiran sesuatu dalam rumah tuh bila dia balik malam...Aku rilek lagi...nak sedapkan ati...Ada lar member umah nih tak senang ati so diorang gi jumps seseotang nih mintak kepastian tengokkan rumah tu ada apa...

Bila dah tau ada 'sesuatu' menumpang kt rumah tu maka kitorang sumer ketakutan...Sibbaik ada ustaz yg dok selorong ngan rumah tuh...kitorang tak brani balik rumah..mintak ustaz tolong wat apa yg patut..malam tuh kitorang mandi ramai2, tido ramai2 siap solat berjemaah segala...Saper jadi imam, dia kena ganngu malam tuh...huhuh..tak brani aku nak jadi imam...Alhamdulillah aku tak rasa semua gangguan tu tp disebabkan kita dah set dlaam mind yg rumah tu ada sumthing maka takut jugak lar

Kitorang sumer tak lena tido malam...hidup rasa huru hara..pegi opis aku menangis..nak tido takut..kitorang siap panggil org surau wat baca yaasin..Akak yg kena cakar tuh ada kenal sorang ustaz kat melaka...Ustaz tu datang dgn family dia ubatkan kitorang...katanya sesuatu itu dah kenal setiap muka kt rumah...kadang2 dia ikut kitorang gi keje...huhuhu...seram kan

Ustaz tu siap pagar keliling rumah pastu mandikan kitorang...masa dia nak sembur air kat mata tuh aku plan nak pejam jer..skali dia warn jgn pejam mata...huhuh..pedih ..segala benda yg ada mata sumer kena buang termasuk lar bear yg aku baru beli tak sampai 2 minggu...Selepas tu Alhamdulillah dgn izinNya rumah kitorang kembali seperti sedia kala...Walaupun masih ada perasaan takut2 tu tp boleh lar tido lena dan mandi seorang diri kembali...

Berbalik pada citer wayang tadi...citer nih mengisahkan tentang awie yg berhijrah ke singapore balik ke kg halaman setelah beberapa tahun...dia berjiran dgn kak limah yg pada mulanya di lihat seperti tiada apa yg pelik...Cuma dia rasa hairan kenapa kak limah nampak menyeramkan dgn rambut kusut masai dan dok kat luar rumah malam2...sehinggalah awie terkejut beruk bila dia menyedari kak limah baring di sebelahnya...Dengan selipar di tangan awie lari lintang pukang ke warung apa ntah namanya...ikuti kisah selanjutnya dia pawagam berdekatan....heheh...

Aku masih tak pasti adakah aku dah cukup brani utk tgk citer nih..wpun citer hantu klakar tp dia tetap citer hantu...sedangkan tgk promo kt astro pun aku dah terigau2 sampai kejut hb suh jaga aku sampai aku tido balik, inikan pulak nak tgk wayng...huhuhu....

2 comments:

alawiah raji said...

lawak la kak maria ni....bunyi mcm best ja citer tu kan...nak gi tgk jugak lah nanti

Mummy said...

akak dah pegi jumaat lepas...mmg lawak..satu panggung gelak tak ingat...tak rugi pergi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...