My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, October 8, 2012

Pondok Darul Islah Ulu Gemilang....Melang Kuala Pilah




Seblom bercerita lebih lanjut...ni antara aktiviti aku beberapa minggu lepas..aku malas nak review filem nih sebab tak best sgt...tp boleh lah..takder pilihan lain...si kecik cam biasa lar...aktif bergambar..

2 minggu lepas aku pulang kekampung halaman menziarahi kedua ibu bapa terchinta...chewah...cam bau2 syurga jer bunyinya...aktiviti wajib setiap ujung bulan atau lebih tepat lagi bila tiba minggu gaji...

cuba fokuskan objek kaler pink kat blakang tuh...itu adlah bantal peluk aka bantal busuk...bukan batrisyia punya dan bukan aku yg punya...saper lagi kan kalo bukan bapak batrisyia...heheh..dia ada bantal dia tersendiri...takleh tido kalo pakai bantal lain...

sampai jer kampung lepas makan borak2 segala, kitorang gi menerjah pondok Darul islah kat melang....

kemain suka batrisyia bila jumpa pakcu dia kat situ...

siap berpeace bagai...

kelihatan dari jauh YB rusli datang melawat tapak pembinaan surau...
surau ini diwakaf oleh seorang hamba Allah yg namanya dirahsiakan...beliau telah menaja dana untuk membina surau ini...Semoga bermanfaat buat semua yg menggunakannya...

yg kaler hijau tuh, toilet bilik mandi dan stor serta sebahagian pondok tempat tinggal budak2 nih...

sebelah surau lama ni ada gak disediakan gazebo untuk tempat beristirehat barangkali...

deqman masa nih baru lepas main bola...
aku tanya ler, tgh sidai baju ker dgn hanger tuh...
dia cakap nih bukan sjer2 nih, ni nak bagi budak2 nih cepat sket mandi...dah nak maghrib kan...heheh
amboi kemain...
teringat masa dia kecik2 dulu...jadi tugas aku perhambat dia pegi mandi kat perigi...
skang dah dia plak jadi cam aku dulu...
tu eksen jer tuh...biasa lar budak2 nak kena gertak sket...


dah nak dekat sama lebar anak beranak nih...opss...

Pondok Darul islah nih baru beroperasi awal tahun lepas kalo tak silap...
Setiap jumaat hingga ahad akan ada kanak2 dan remaja yg dihantar ibu bapa untuk mengaji disini...tapi lelaki jer lar...paling kecik aku jumpa aritu 6 tahun...comel jer....



6 comments:

Muhammad Adam bin Roslan said...

boleh x bagi alamat dan no yang boleh saya hubungi kat pondok ni? harap dapat bantu saya. emel saya di boyz_3bang@yahoo.com

Mummy said...

nanti sy emel kat awak

Unknown said...

Pondok tu ambek student perempuan kee ?

Mummy said...

kalo xsilap dia xamik student pompuan tinggal situ sebab yg jaga semuanya ustaz...tapi kalo ada kelas atau ceramah...semua golongan dialu2kan...nak tau lebih lanjut boleh lawati fb dia ....search pondok ulu gemilang

Unknown said...

Assalamualaikum. cmne sy nk dapatkan contact nmber untuk pondok ni ye?? nmbor yg msih bleh di contact..

Mummy said...

waalaikummussalam aliff....boleh tgk kat fb search 'madrasah darul islah'...
boleh mintak no phone kat sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...