My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, October 18, 2012

Setelah fikir masak2 ranum

Lepas seminggu aku apply baki hutang PTPTN, aku dapat  emel dari PTPTN...menyatakan balance tinggal lagi RM2,970.00...seperti yg aku kira seblom nih....

Bila aku fikir balik semasak2nya...memang lar aku akan dapat jimat 4 ke 5 bulan nyer pmt bulanan tapi nak bayar habis tuh nak kena kuar duit simpanan...yg mana ujung tahun mesti dapat div kan...dgn simpanan sebanyak tuh setahun leh dapat 200 lebih...then kalo aku bayar lancar leh dapat diskaun 10 % tuh...bila campur balik lebih kurang sama jer samaada settle atau tak...

jadi kesimpulannya...tak jadi ler nampaknya....Aku akan teruskan jugak potongan gaji macam skang sampai lar settle sumer Nov 2014 nanti ...InsyaAllah...8 tahun aku leh bersabar membayarnya takkan lar lagi 2 tahun   takleh nak tunggu dak....

Tak sabar rasanya nak tgk hutang nih habis...kalo menyimpan tuh rasa gagah lar jugak...tp bab bayar hutang nih ralat ler sket rasanya...

So kawan2 sumer yg masih ada hutang..apa tindakan yg korang bakal lakukan

settle semua
bayar ikut jadual
bayar ikut kemampuan
@
wat bodo jer


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...