My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, January 16, 2014

Masak masak di hari cuti...

Aku cuti dari sabtu lepas sampai smalam...alang2 keje sehari jer...aku amik kesempatan lar amik cuti khas utk kemas rumah...hb keje...anak2 antar skolah...hahaha...bila sensorang senang sket nak bersilat...


ni stor yg memang dah ada barang...ntah celah mana nak sumbat lagi...stor kecik jer tp kalo susun elok2 ok lar


ni plak brg yg nak dimasukkan dalam stor...sampai terduduk aku menung caner nak setlle semua...

dan akhirnya semuanya berjaya dikemaskan menjelang 4pm...
tada...bilik no 2  yg telah siap disusun atur semula...asalnya nak wat bilik anak2...sudahnya jadi bilik tetamu...
yang kiri tu almari baju batrisyia..yg kanan almari irfan...

ni susun atur yg asal...





ok berbalik pada tajuk utama...ni diantara menu bila ari cuti...aku lama dah tak masak ikut resepi...ni semua resepi dalam paler otak jer...
sampai hb tegur...lama dah tak makan masakan aku yg ikut resepi...


paprik campur, ayam masak kicap dan sup ayam irfan

megi kari meriah



tomyam ayam, tempe ikan goreng dan tolo dadar

close up tomyam



sup ketam utk irfan

masak lemak cili api ketam...dalam kuali jer aku snap pic...

ada lagi menu lain tp lupa nak snap...naik heran hb bila nak makan jer amik kamera...

ni pagi sabtu...hb gi settle umah sewa kat cheras..penyewa lama dah keluar...takleh nak bawak anak...aku pun malas nak ikut...byk keje nak wat...bila nak masak aku pasangkan kartun then kupaskan kulit epal bg irfan makan dan letakkan dia dalam walker....dia dok diam ler...

tgk ni saper nyer keje...



ni plak kalo aku nak sidai kain...dia mesti nak join skali...tanak bg dia menangis aku biar jer lar...
tp kena byk bersabar lar....ni muka dia kalo tak dpt apa yg dia inginkan...


ni aktiviti ari selasa cuti maulidur rasul...bawak batrisyia jalan2 naik bas...kemain seronok dia sampai naik heran pemandu bas...









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...