My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, June 14, 2017

Penempatan baru....Alhamdulillah

Penantian satu penyiksaan...lega bila penantian itu berakhir...
Selepas 7 hari pool di JPA aku ditempatkan di MOF  (kementerian kewangan) tapi kena lapor diri kat bhg sumber manusia MOF dulu....Jadi semalam seharian la aku kat MOF menunggu surat penempatan. pagi ni baru dapat....Aku di tempatkan di bahagian kewangan....Alhamdulillah

Walaupun aku tak tau apa kerja yang bakal aku hadapi tapi mendengar perkataan gaji TNT baucer bayaran dah cukup buat aku teruja....teruja sebab aku tak pernah buat selama 13 tahun aku keje gomen ni....walaupun jawatan aku PT kewangan tapi aku mmg tak pernah buat keje kewangan... tu sebab exam tak lulus2....kiter x buat keje tu pastu baca buku tak berguru pulak...mmg tak lulus la....dh 3 thn dah aku amik exam BITK

Sampai2 je kat bahagian kewangan ni aku dapat tempat sendiri....kawasan opis tak jauh beza dengan opis lama sebab design dia lebih kurang sama je....sederet kan....cantik gak la...xde habuk sgt...econ pun sejuk....tp tu la aku dok kat laluan org lalu lalang...mmg jadi tempat pertanyaan la padehal aku tak kenal pun orang yg disebutkan tu....

Aku ada la bagitau mak pasal dapat tempat keje baru ni...

"mak angah dapek tompek  kojo baru.... "

"kek mano??"

"Kementerian kewangan...samo tompek dgn najib"

Mak aku gi citer kt org aku keje kat pejabat perdana menteri hehehehe ....
Alahai omak

Sementara blom ada keje ni aku boleh la dok lepak2 update blog...sok dah busy bersawang balik la blog ni huhuhu.....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...