My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, February 6, 2018

Make over rumah sewa....

Apabila amatur jadi buruh hahaha....hb nak jual rumah ni tapi tiap kali potential buyer dtg tgk semua muka yg tak menyelerakan....dgn surrounding yg tak brapa nak jelita.....oleh itu....hb pun decide nak makeover sket supa berselera la sket org dtg tgk hehehe....
cara paling mudah adalah mengecat...dah alang2 memang ada balance cat umah aku aritu maka....pakai apa yg ada je...tp hb beli gak beberapa kaler lain...dia yg decide kaler...aku follow je
rumah dia kan...lagipun bukan aku nak duduk
bahan2 yg diangkut...aku amik cuti 2 ari utk settle mengecat ni


bilik tdo utama

bilik no 2 merangkap bilik aku suatu masa dulu....nampak tu kesan2 plaster sebab leaking seblom ni....mana nak berselera org tgk hahaha

hall

hall gak


aku mulakan dgn mengecat bilik utama...sebabnya aku nak bersihkan bilik ni so senang aku jadikan port makan rehat dan solat tukar baju segala....

bilik no 2 pun aku pakai kaler sama gak...actually 1 bhg je aku cat kaler biru ni...lagi 3 bhg dinding aku cat kaler putih je.....


then cat hall kaler grey lak




 bilik 1 dan 2 dok sebelah2 je....cat semua ni aku amik masa 2 hari berturut2....

nampak cam berbelak sebab cat blom kering...aku cat 3 layer sebab cat asal tu mcm xbrapa rata


ni pulak toilet....dh renovate masa last tenant masuk....



kebetulan masa gi tu air takder maka dgn kebijaksaan yg aku ada maka terhasillah idea ini....air dalam plastik sampah


 ni feature wall uth hall...kaler apa pun aku tak tau.....nak kata coklat pun bukan...mcm purple pun ada...ntah lah....
lepas 2 ari aku stop jap...;epas beberapa ari baru kitorang gi lagi utk settlekan apa2 yg patut


 kali ke 3 aku datang aku angkut skali bala tentera 2 orang ni...kalo keempat dtg ku angkut dikla dan anak2 skali...siap sempat g ikea lagi huhuhu


budak2 ni memendam rasa nak masuk dalam ni...malas aku nak menunggu sejam semata2 nk tgk ko main....


me n anak dara

me n anak bujang


                                                   
                                                      abes semua kerusi nak dicubanya




nampak itu budak comot....

 ni dah kira final dah ni...siap cat semua dinding dan mop lantai....selesa sket sebab dah xyah pakai selipar....lantai tu aku bersihkan pakai thinner dan scrapper....senonoh la sket rupanya....

semua pintu aku cat kaler putih....layer dgn cat kapur dulu then cat minyak...nampak la berseri sket hehehe






 ni lak bahagian dapur...table top dgn kabinet atas tu mmg dari dulu lagi dah ada....hb just pasangkan pintu kaler itam tu...sliding door gitu....
yg ni seblom dikemaskan

selepas....sebenarnya kecik je dapur ni....

ni plak ada ruang sket kt dapur kalo nak letak washing machine



 ni asalnya bilik yg ke 3 tapi arwah mak bukak jadikan tempt utk ruang makan dan fridge....


jadi hb make over sket letak cermin dan lampu ikea....berseri la sket....

letak langsir gak....langsir pun ikea

Alhamdulillah selesai sudah make over rumah... dah siap tu rasa sayang plak jual ...hahaha...full of sweet memories wpun aku sempat dok umah ni 4 bulan je lepas kawen...then terus pindah sebab pindah nilai.....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...