My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, February 6, 2018

Lama kan tak bersiaran....stress + kurang kesihatan

Actually aku banyak keje skang...plus aku baru je ditukarkan ke ubit dan selepas seminggu huru hara dengan kerja baru tetiba pertukaran aku dibatalkan....adeh....kena tangguh plak tu sebba pengganti aku mintak tangguh 2 minggu sebab nak settle keje dia...yg aku ni aritu punya bijak terus je tukar tak mintak tangguh....adeh lg skali

Jadi dalam 3 minggu ni memang aku dalam keadaan sangat stress sampai effect kehidupan seharian aku...makan tak lalu, tido tak lena, mandi pun lupa dh shampu ke blom...ha gitu tahap huru hara nya....

Aku ni memang dah biasa keje dari dulu lagi...step by step...jadi bila dapat keje yg org tinggalkan dgn xtau apa...cikgu ntah mana2...nak tanya sapa pun tak tau...yg tau keje aku ni takde kat tempat atau bercuti...pastu kena push plak dgn org atasan nak segera....aku jadi macam blur ya amat....jadi mcm tak reti nak wat keje...hilang semua kebijaksanaan aku....

Aku muhasabah diri...aku cuba memandang dari sudut yg positif...mungkin seblom ni aku ada mengeluh dgn keje aku skang...aku rasakan keje aku ni dh cukup susah...rupa2 nya bila Allah takdirkan macam ni aku dapat tgk sendiri takder la susah mana keje aku selama ni...ada keje yang lagi susah

insaf seketika.........huhuhu

So aku layankan je...malas nak fikir...dengan batuk yang kembali menyerang....adeh...br je plan nak ganti puasa huhuhu....100 hari lagi InsyaAllah masuk bulan ramadhan..ada beberapa ari lagi tak settle ni.....so ada seminggu lagi seblom aku kembali kepangkal jalan....tapi tu la kembali ke pangkal jalan pun tak dapat tempat yang lama balik...mungkin kena wat keje lain....takpe la...SYMP..... aku redha je dgn apa yg bakal berlaku lepas ni....bak kata member aku 'just go with the flow'

Arini banyak keje aku yang dah settle tu yg macam bernyawa sket la....tp tu la badan plak tak brapa nak sihat...hati pulak tak tenang...tak tau la apa yang bakal berlaku lepas ni...petang ni ada meeting lak....adeh....








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...