My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, April 27, 2011

hari ke 2 gi JB...

jauh ker perjalanan dari tampoi nak ke kg melayu majidee...jawapan nya adalah dekat jika tak sesat...hahaha..meraba2 lagi kitorang mencari kg tuh...bila dah jumpa tak ingat plak mana satu rumahnyer...org JB nih kalo kenduri kendara dia mmg takder letak papan tanda arah macam kat kampung aku eh...

yg aku tau nama pengantin jer..nama bapak tak tau plak..kad kawen pun takder..nak tanya pengantin kang dia dah nak akad nikah kul 11..masa tuh jam kul 10.30am..nak tanya bapak pengantin lelaki pun sesat gak...Adoyai...caner nih..Sibbaik fariez ingat yg masjid tuh berdekatan dgn bulatan...tanya org sekitar tuh maka Alhamdulillah sampai juga akhirnya...tu pun tgk akad nikah dah nak di jalankan...masa tuh jam dah 11.05..janji ngan tok kadi kul 11.00...janji islam tul tok kadi tuh...Akad nikah tetap diteruskan tanpa bapak pengantin lelaki memandangkan tok kadi ada appoinment dgn pengantin lain kul 12.00...

Lepas abis akad nikah terus gi makan nasik kenduri...dah lepas zohor baru lar pengantin berarak berkompang bagai...tetiba ada tol..aku first time nih nak tgk adat tol mengetol nih...tak penah tgk kan...rombongan pengantin diadang dgn segerombolan manusia dari pihak pengantin perempuan..lepas tawar menawar berpantun bagai...lepas gak akhirnya..sampai kat  pelamin ada satu tol lagi...lepas sampul berisi bertukar tangan maka persandingan diteruskan..org johor nih takder berarak mcm tempat lain...pengantin pompuan just tunggu kat pelamin jer...

lepas selesai majlis kami pun bersalaman dgn semua rombongan dan bergerak balik ke nilai...diorang singgah kat ayer hitam tp kitorang singgah kat the zone...boleh..?? hb nak borong coklat....aku tak minat nak borong coklat nih..aku minat makan jer...si batrisyia yg over shopping..siap amik segala jenis coklat masuk dalam bakul...aku pun pura2 ler bg bakul tuh kat hb konon2 nak suh bayar...aku angkut dia kuar...bawak gi jalan2 rasuah nan coklat m&m...abis citer..pandai2 lar hb aku nak tapis coklat mana yg nak dibeli.....

Dalam perjalanan balik kitorang just berenti kat hentian pagoh jer...penat giler..sibbaik aku dah standby amik cuti ari isnin..kalo tak mmg El ler aku jawabnya...

Sampai ari nih pun masih terasa lenguh2 peha sebab memangku sikecik yg tak mau dok diam....tp apapun atiku puas sebab dapat jenjalan gi JB...ahaks...

2 comments:

Pija Madzlan said...

kalau dr tpt saya jalan ke johor mmg sakit lah... rasa mcm gi over the sea je...hehehe

Anonymous said...

Sederhana dan manis. Aku sedang berpikir untuk memulai blog lain atau lima segera, dan saya pasti akan mempertimbangkan tema ini. Keep em 'datang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...