My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, April 5, 2018

Kenduri kecemasan huhuhu

Tetiba dpt call dr kampung dikman dapat tajaan mengerjakan umrah....Alhamdulillah...plan asal nak blk kg minggu gaji tp sebab kenduri nak buat 31hb Apr maka postpone ler blk kg....Ari jumaat tu aku halfday...nak packing baju...dikla dan akak pun sama...disebabkan dikman willing nak amik akak dan dikla maka mereka gerak dulu dari putrajaya....Aku kena la tunggu prince charming blk tepat kul 6
kami gerak dr putrajaya kul 6.30....singgah makan kt nasik lemak royale

Jalan sangat jem dari putrajaya ke nilai...lepas nilai masuk lekas macam ok sket....singgah maghrib kt salak tinggi then tak singgah mana2 dah...yg si irfan asik la tanya bila nak sampai kg...jauh lagi ke...pertanyaan demi pertanyaan sampai aku pun rasa jauh btol perjalanan balik malam tu...sampai je tgk malik tgh borak ngan abah....tgk2 dikla n the geng yg gerak kul 4 lebih tadi x sampai lg huhuhuhu
call wasap diorang semua x dpt...rasanya bateri semasing dah kong...

masa aku sampai tgk si kila ngan cikna tgh meramas santan...tu pun dh nak siap...jadi xde apa la nak buat...just borak je la....

Mcm2 citer dibualkan.....antaranya insiden abah ternampak ekor ular kat dapur beberapa hari seblom tu...dia ckp mungkin ular jantan sebab ekor dia macam tumpul.... jadi aman mak semua bertungkus lumus la mengalihkan membersihkan barang2 kat dapur dalam keadaan panik berhati hati dan penuh ketakutan....angkat lepas lari...camtu la....lepas beberapa lama x jumpa gak kelibat ular yg dinyatakan....

dgn wajah yg tenang abah berkata

' sey raso yg sey nampak tu ekor kucing la'

berderai gelak semua....adeh....abah abah...tu la dia abah aku...buat lawak wpun dia xde niat pun nak buat lawak sebenarnya

Nak dekat 12 lebih gak baru cikna n the geng balik...ajak tdo umah xnak....kila ada aktiviti esoknya tu...

Esoknya aku bgn mak dah siap masak mee goreng.....sedang siap2 kn meja nak breakfast...abah tanya budak2 malam tdi tu ado ajak dtg arini x....aku x sempt jawab lg cikna dah terpacul depan pintu...siap bawak kuih ketayap ngan apam....huhuhu....sayang cikna ketat2


cikna n abah

encik malik

sibujang ni kemain hepi tgk awal pagi uncle dah dtg...siap berpangku main game



amik lagi skali....xready katanya


dikla cicoet dan cikna
Lepas abis breakfast aku pun g mandi dulu...kantoi x mandi lagi  hahahah....

aktiviti di dapur dimulakan dengan menggulai daging salai....cikna sila la buat macam kenduri kt umah sendiri yer

tukang idupkan api

wow marvellous



pic masa kenduri tak banyak coz phone takde ngan aku...ada ngan si bujang...nak bg dia dok diam...kalo tak asik la ke dapur carik aku carik uncle carik cikna...adeh

Bila tetamu dah beransur pulang tinggal sedara2 dekat je paklong pun buat lawatan ke kebun blakang umah....kami pun follow je la

asik berdukung je


mata bertentang mata...sesekali layan kepala weng semasing

ni masa kt dapur bersama makcik2 bawang
aku cikna kak ita maktih dan fatin






ni tapak nak buat rumah....antara kami 4 beradik xtau la rezeki saper yg sampai dulu


me n anak bujang...aritu aku bg kelonggaran utk dia main pasir tanah kayu.....sukati la asalkan x memudaratkan.....bg dia rasa camner bestnya jadi budak kampung



me kaklong maktih dan paklang





sweet couple

abah n malik

masa ni aku dah tukar baju....dh berlengas


Majlis berakhir awal tapi semua tetamu abis blk nak dekat kul 7 kot....malam nyer semua dah keletihan ...awal gak tdo...nak membawang pun x larat hhahaha...sekian citer kenduri kecemasan sempena aman bakal mengerjakan umrah InsyaAllah 8hb gerak ....semoga dikman diberi kesihatan dipermudahkan perjalanan pergi dan balik serta dapat menjalankan ibadah umrah dengan sempurna....Doakan kami2 di tanahair ni semoga dapat menjejakkan kaki kesana jua...InsyaAllah




*aku up dulu entry ni wpun byk pic yg xde...tetiba xleh nak transfer pic...will update soon....kbai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...