My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, July 5, 2010

Baju raya...

Sabtu lepas aku ke medan mara untuk tempah baju raya...sibbaik leh terima lagi...kalo tak..tak tau lar nak pakai baju raya apa thn nih..aku tak brapa suka baju ready made..Almaklumlah 'rendang'..kalo amik baju ikut saiz badan, jap gi labuh tak tentu arah..kalo amik ikut ketinggian yg tak brapa nak tinggi nih, jap gi tak muat lak...

Dari dulu lagi hb memang tempah kat kedai akak nih..namanya nusy collection...dah biasa kan..baju nikah pun tempah kat sini gak...raya tahun lepas tempah kat kg..sekali skala jer hb pakai sebab rasa tak sedap pakai..So thn nih kembali menempah disini..berhadapan ngan kedai nih adalah kedai maktih aku..sepupu kepada mak..lepas tempah baju gi lar tegur makteh lak..dah alang2 sampai kan..

ni senarai harga tempahan..akak nih masih bukak tempahan tp dalam kuantiti yg sedikit lar..


kelihatan suamiku sedang kusyuk melihat akak tuh mengukur baju


adik ipar ku sedang di ukur badannya

kedai nih dari pandang luar..

kat sini tak terima tempahan utk budak kecik..So baju batrisyia kena lar tempah kat kg..tak pun suh uwannyer jahitkan..


ini budak 'sgt' baik...betul...tak tipu


lepas borak2 jap minum ngan maktih, hb ajak makan kat bilal...pekena teh ais ngan roti telur..


ini budak baik mana reti dok diam..


Lepas makan2, singgah jap SSF nak beli ribbon utk deqla..then gerak balik kg..jalan sangat lar jammed nya..dah lama tak gi KL kan.stakat jam kat nilai ngan putrajaya tu tak leh tanding jam kat KL..tetiba hb brek emergency sambil bunyik2 hon..rupa2 nya ada satu kete nih leh pancung kete kitorang dgn laju dan tak bg signal nya..ntah dari mana muncul...ko tak leh tunggu sekejap ker nak masuk kiri pun..sibbaik hb sempat brek dan kete kat blakang pun sempat brek..kalo tercium buntut kete ngko mmg aku keluar, bg bebelan jurus ke 80 kat dia...sampai menanah telinga...Sibbaik takder apa2..Nih aku nak bg nasihat sket kat saper2 yg suka sgt bawak kete melulu, kelam kabut, tak fikir perasaan org lain, aku akan catat setiap no plet kete yg buat dosa nih....dan jgn aku nampak jer kete ngko melintas kat area umah aku..mmg aku tabur paku nanti...heheh....takder la..tipu jer...Actually, bawak kete nih seblom mula tuh baca doa naik kenderaan dulu..org2 jenis macam nih mesti tak baca doa naik kenderaan (aku berburuk sangka)..ko bawak laju camner pun..bila jumpa lampu merah ko akan berenti gak..ada skali tuh ada lar satu kete nih wat camtu..skali depan tuh traffic light merah..hb aku parking baik kat sebelah dia...dia tunduk jer..dan nampak cam bini dia tgh membebel kat dia..kot2 lar nak angkat tgn ker apa ker..takdernyer wat donno jer..dah stop citer pasal kete...sambung balik...

ini ler maktih aku yg vogue de vas tuh..dah jadi uwan ok..tp nampak mcm aku lagi tua dari dia...ceh..apa rahsia maktih ek..nampak awet muda..tp yg penting posing batrisyia tak leh bla..control comel gitu

Kitorang sampai kat kg lebih kurang kul 4 ptg dalam keadaan trafik yg agak lancar lar.....Alhamdulillah slamat sampai..
masa kat jalan tar...sempat lar aku beli seketul sponge bob nih...batrisyia dah beralih arah skang..asik dgn 'spabob sepent' dia jer..esoknya dah kecut dah spabob tu dia kejekan..aduyai anak omak...memang baik


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...