My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, September 15, 2011

Kembali bermangkuk tingkat...

Lepas cuti lama sempena hari raya, aku kembali keje cam biasa...habit memasak setiap  masa bulan puasa terbawa2 hingga ke hari ini...So aku leh lar membawak bekal ke opis memandangkan cafe bawah opis aku nih pun boleh tahan regenya...
Aku prasan yg lepas raya nih banyak harga makanan yg dinaikkan...tak lar banyak tp kalo dah sejemput kiter amik pun nak kira seringgit, agak menyeksakan jugak lar...so aku decide utk bawak bekal...tp tu minggu lepas lar..2 ke 3 ari nih aku batuk selsema, maka agak tidak larat utk masak seaktif bulan puasa penangan dari ubat yg amat mengantukkan...

 ni menu ari isnin kalo tak silap ketam 3 rasa dan kangkung goreng sotong


 setelah dimasukkan ke dlm pinggan

ni plak ayam masak ntah dan sayur kobis campur udang...


Apa yg aku buat adalah, balik keje jer terus defrost lauk macam bulan puasa dulu...pastu tukar baju gi riadah plak kat taman..kalo masa singkat aku riadah depan rumah jer lar...balik rumah dalam kul 7 terus start masak...Agak2 dah masuk kul 8, stop jap mandi solat then sambung masak balik...Siap jer terus makan...aku sebolehnya cuba masak seringkas mungkin sebab tanak makan lewat sangat...
Lauk nih aku masak lebih untuk wat bekal lunch esok kat opis...

untuk bekal breakfast plak, kalo aku rajin aku masak siap2 lepas aku iron baju...kalo tak larat aku akan pagi esoknya masa nak gi keje...kena kunci jam seawal kul 5 pagi ler...tp sebab makan ubat, aku jadi cam tak larat jer nak masak...mamai jer rasa..InsyaAllah minggu depan kalo kesihatan mengizinkan, aku nak masak bawak bekal cam dulu ler...jimat dan memuaskan ati...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...