My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, June 6, 2012

Lawatan sambil belajar taska revolusiku......

Asalnya aku memang tak bagi batrisyia join lawatan nih..aku kenal sgt anak bertuah ku ini..kalo gi tempat macam ni memang huru hara langkahnya..kiter nih nak kena kuatkan kekuda segala...kasut mesti flat...senang nak kejar dia..dia nyer menggeliat tuh lain macam sket...sekelip mata jer dia leh menyusup merata2...aku pun suggest cikgu suh wat lawatan bersama ibu bapa lenkali..skali cikgu dia kata parent leh join dia simpankan tempat...bincang2 ngan hb, fariez volunteer nak temankan..ok...settle..
5 ari seblom lawatan, fariez dapat call dia dapat keje..start keje sama ari ngan lawatan nih...terpaksa lar aku menjoinkan diri..tambang pun dah bayar...

dan ini lar dia...berkumpul kat taska seawal 7.00am..mak2 ada lar dalam 7 orang...cikgu 6 orang rasanya...
bila aku ckp kat dia aku nak join dia gi taska, dia wat dek jer...skali masa cikgu ikat rambut dia, dia cam pelik tgk aku ada kat situ skali..mula lar dia memanjakan diri..berkepit jer ngan aku..tanak join kengkawan...eleh..macam mak dia sorang jer yg ikut...

setiap kanak2 dilekatkan label nama beserta no phone taska...ni diantara langkah berjaga2..incase bebudak nih tersesat...

ceria kemain lagi...

ni diantara cikgu2 batrisyia...diorang sedondon kaler peach...

anak2 semua sedondon kaler merah...dah macam wanita umno aku tgk

bas dah sampai dan masa utk bertolak...cikgu memeriksa semua anak2...

beratur naik bas...

dia awal2 lagi cop nak dok tepi...almaklumlah org tak biasa naik bas...

destinasi pertama kami adlah muzium tentera @ sungai besi

taklimat ringkas diberikan oleh pegawai bertugas...

pastu kitorang ronda2 mengkelebet kapatobang

budak2 nih tak melepaskan peluang merasa naik heli...


pastu naik aeroplane plak...tp keadaan tempat tuh macam tak safety jer...ada bhg yg tajam...bahaya utk kanak2 ribena


asal ada jer benda yg boleh dipanjat, sumer diorang nak panjat...budak2 kan

destinasi ke 2: istana negara

menapak naik keatas...

masuk adalah percuma tp kalo nak bawak kamera dan video cam, dikenakan bayaran tertentu...
kasut pun kena bukak





gelagat budak2 ni dalam istana...ruang pameran nya kecik jer....tp selesa lar sebab berkarpet dan ada aircond


mintak cikgu tolong amikkan pic nih


dalam ni kemain riang ria bebudak nih berkejaran...aku risau kot tertangkup kat cermin tu jer...murka plak sultan kang





disebabkan mak ikut skali jadi dia nyer ngada2 tuh ada lar sket..ni baru lepas gaduh ngan aku pasal langsir..dia sibuk nak turunkan...aku ni takut habuk beterbangan...then aku ugut dia...tanak dengar cakap mak, mak balik lar...takyah jalan2 ngan kawan2 lagi...tu yg moncong jer tuh...


then kitorang singgah kat taman tasik titiwangsa untuk santapan makan tengahari...
nasik ayam...


masa nih dah habis makan...diorang berlumba2 minum air plak...


Destinasi ke 3: petrosains KLCC....
jangankan kata budak2 nih, aku pun ni ler 1st time dtg sini...
masa ni batrisyia dah tukar baju...aku ingatkan kena kencing rupa2nya air kat beg tu tumpah..abis baju...badan dia pun dah melekit..aku lap2 lar sket badan dia...

masa sampai tuh kitorang tak leh masuk lagi...tiket masuk kul 1.30pm...so masing2 melepak2 lar kat luar tuh sambil tunggu masa...yg kanak2 ribena ni merata2 lar berkejaran tgk ikan, main susun2 barang...


batrisyia sumer benda dia nak cuba..sampai berebut2 ngan budak2 lain





memang berbaloi lar masuk sini..siap ada naik macam cawan gergasi merentasi masa...leh tgk dari zaman purba sampai lar zaman skang...
leh tgk cara2 pemprosesan cari gali minyak

skali jumpa ler dinosour nih...tgk jer batrisyia dah takut dah..skali tgn ngan gigi dia gerak2..siap ada bunyi lagi...

terus dia jadi camni...nangis2 ajak balik

masa ni pun dia takut lagi...aku sajer jer gi jauh sket...hahaha...

dalam nih sumer ada..tempat rehat, surau, toilet...dan tempat main budak2...
masa ni kaki sumer dah kebas...tp budak2 nih tenaga diorang lain macam tul...kiter lenguh2 kaki cari tempat duduk...diorang leh sambung lagi melompat2 kat sini

batrisyia tgh cuba skill memandu


main tayar...ada jer benda yg boleh ditekan, dipusing dan di pijak,,sumer dia godek

ni dianye otromen

main laser

ni budak comel nama dia Qayyum..kemain manja lagi...dia paling kecik skali yg mak dia tak ikut skali.aku pun dia panggil cikgu...bila dia takut dinosour dia suh aku peluk dia...sedap tul peluk dia nih...empuk jer

abis lawatan terus zass naik bas...masa ni jam dah kul 5.30pm..masing2 dah lapar..sibbaik cikgu ada sediakan, air kotak, roti dan swiss roll...abis jer sekotak air sikecik nih dah landing atas peha aku...letih sgt gamaknya...bukan stakat budak2 jer...mak budak ngan cikgu pun abis sumer terbungkang tido...tinggal lar drebar bas sensorang jaga bawak bas...nak dekat kul 6.30 slamat sampai nilai...Alhamdulillah cuaca baik dan segalanya berjalan lancar...



kat sana aku sempat wat ecard dan send ke email..dan ini lar hasilnya...


comel kan...
satu lagi ecard aku hantar ke email hb..yg tu ada gambar batrisyia...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...