My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, February 18, 2013

Berpantang sendiri......

Disebabkan cuti hb dah abis, so aku berpindahlar balik semula ke nilai dan itu bermakna aku kena pantang sendiri..sebab mak takleh nak jaga aku...yer lar kang abah saper plak nak jaga...

hb mintak jiran sebelah rumah tolong masakkan nasik dan lauk utk aku...dia cuma bg bahan mentah jer macam ikan, ayam, sawi dan halia...setiap hari tepat kul 10, akak tuh akan hantar nasik dan lauk...
aku cuma susukan irfan, mandikan dia dan kemas rumah sket2 jer...kain baju sumer hb yg basuh dan sidaikan....keje aku sepanjang ari adalah menonton tv...apa lagi nak buat..kalo ada internet memang dah berblogging dah aku...takder nak wat caner...

sup ayam dan sawi



boringnya toksah nak kata lar..sampaikan tepat kul 6.00pm kalo hb tak muncul lagi aku akan call dia tanya kat mana...boleh kata hari2 sepanjang tempoh tuh hb ngan batrisyia makan nasik bungkus...aku larat jer nak masak tapi tu lar, mak dah pesan jangan wat keje sangat nanti bentan diri sendiri gak yg susah...aku cuma bersabar jer lar nak menghabiskan 44 hari tuh...


kalo dah ari2 makan kat luar, macam2 makanan lar hb bawak balik..aku just tengok jer lar...ada skali tuh, dia bawak balik dominos pizza....adoyai dugaan sungguh...sabo jer la...batrisyia siap pelawa lagi...mak nak makan???

Akak tuh cuma masakkan untuk aku hari kerja jer...bila cuti, hb akan masak untuk aku...tak pun fariez masak...kiranya ngan diorang skali lar makan lauk org berpantang...Abis jer pantang 44 hari lega dah rasa...esoknya aku mula masak dan buat kerja sket tapi tak beria2 sangat lar...

Walaupun takder mak yg melarang, aku tetap jaga makan waktu berpantang...tetap bertungku, berbengkung dan mandi lulur...kali nih aku amik set amme sendayu tinggi...sama macam pantang yg dulu cuma aku tak amik pil jer sebab takut baby naik ruam....

tu jer lar pengalaman aku berpantang kali nih..meh tgk pic sepanjang aku berpantang




ni pic masa 2 minggu pertama kat kampung


satu tv khas untuk batrisyia tgk kartun dan song dia...kalo tak atuk tak dapat tgk tv

ni tungku moden untuk aku masa bertungku...dah abis pantang masih boleh digunakan untuk tungku baby plak...yg bunjut kecik kat atas tu untuk tuam telor, perut, kaki dia jgn bagi kembong

katil nih beli masa baby sebulan...buaian kakaknya ada tapi baby lagi kan..tulang blakang dia tak brapa nak kukuh lagi...asalnya beli katil nih nak bawak masuk bilik...so irfan leh tido dalam tuh...tapi tak muat bilik...sudahnya batrisyia tido ngan mama dia...kesian dia

ni pun beli masa dalam pantang gak...leh lar aku makan sambil dodoi dia....

punya lar lasak tido sampai melurut kebawah...

cucu2 encik suli

kat klinik nak cucuk sebulan rasanya

pic masa abis pantang...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...