My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, April 26, 2013

Hijrah.....

lain macam jer tajuk kan...pada yg tak tau leh refer sini  dan Alhamdulillah syukur 19 Apr lepas aku dapat call dari BPH yg aku dah dapat kuarters kat P14 putrajaya...

Jadi bermula lar episod sibuknya aku menguruskan dokumentasi kuarters, nak basuh rumah, cari taska , tadika dan lain2 hal lagi lar...

19 Apr aku dapat call dari BPH...disebabkan aku MC jadi takleh nak gi lagi amik surat tawaran
20 Apr Mula kemas barang sket
21 Apr sambung kemas lagi
22 Apr amik surat tawaran kat BPH bayar dep umah, gi LHDN cop duti setem

surat tawaran

sy yg gembira tapi letih

kaunter BPH

23 Apr amik cuti, settle kan TNB, syabas dan cop ketua jabatan then hantar dokumen lengkap dan amik kunci, gi tengok rumah

24 Apr cek api dah ada...tapi air blom
25 Apr cari taska dan tadika cek air lagi blom ada
26 Apr plan nak basuh rumah kalo dah ada air...skali tgk takder gak air

Disebabkan air tak masuk lagi...tergendala segala rancanganku...disebabkan air takleh nak basuh rumah, takleh nak pasang langsir, takleh nak call apek suh antar barang dan takleh nak pindah lagi...Adoyai...aku ni bukan apa kalo boleh nak pindah skali terus dgn lori...tanak bila dah pindah asik dok berulang lagi ke nilai amik brg yg tertinggal...

Tapi takper..mungkin ada hikmahnya...apa yg aku boleh buat skang kemas dan packing brg dulu...sementara nak tunggu air yg 'syabas' lar sgt tu ada....kata 3 ari bekerja...ni dah masuk 4 ari...kalo esok dia sambung ok lar...dibuatnya ari isnin tak ke parah sebab aku plan 1 mei tuh nak pindah barang....kan cuti ari buruh...masa bila lar aku nak basuh rumah nih...

meh tgk pic yg aku sempat snap




hall

sliding door dan balkoni

master bedroom

dapur yg sgt luas

balkoni ampaian

toilet luar

walau apapun aku sgt bersyukur kerana dapat kuarters nih...walaupun kena potong gaji tapi jimat masa, tenaga dan duit minyak bila dok dekat ngan tempat keje...boleh lar aku luangkan lebih masa untuk suami dan anak2....chewah...

2 comments:

Unknown said...

assalamualaikum..nak tny la..kuarters mntak tahun bile ye??huhu

Mummy said...

waalaikumsalam....kuarters sy mintak dr tahun 2006 lg tp masa tu mintak kuarters jalan duta pasal keje kat sana...tak dapat...bila pindah putrajaya baru saya mintak yang baru 2013 ni la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...