My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, June 12, 2018

10 HARI TERAKHIR RAMADHAN....

InsyaAllah lagi 3 hari ramadhan bakal melabuhkan tirainya....Aku doakan diri aku sendiri sahabat2 semua diterima ibadah, diberikan keampunan oleh Allah SWT. Aku da plan nak blk kg 2 ari seblom raya dan kembali ke putrajaya hari ke 3 raya....then beraya umah mertua lak...mithali kan aku hahah...wpun belah hb xde mak dan abah tp hb masih ada sedara mara...Jadi tetap kena bergilir untuk balik beraya.......tp aku amik cuti seminggu lepas raya wpun dok kg kejap je huhuhu....sebab nya hb ada appoinment dgn doc raya ke 5 tu

Jadi ni sambungan menu hari ke 21 hingga pagi ni hari ke 27 ramadhan

bubur lambuk dapat dari opis aku dan hb....dipadankan dgn serunding kelantan...wow

disebabkan byk sgt makanan jadi aku tak makan nasih aritu...jadi nasik dan lauk jadi juadah next sahur

nasi goreng cili kering

terong balado + sayur taugeh dan ikan siakap stim limau



sambal kentang ikan bilis dan sup sawi

nasi goreng cina dan sambal kentang


kangkung goreng + kurma ayam (beli) + 

sabtu lepas kami berbukak kat luar...chicken rice shop jadi pilihan


aku amik set utk 2 org makan...then tambah nasik 2 mangkok...

disebabkan blk lewat maka sahur pun beli je la...tolo dadar je aku masak yg lain semua beli
tomyam putih
daging masak merah

Esoknya kami ke ikea...tujuan adalah nak servis kete kat cheras...dek ramai sgt org...eh tetiba terpergi lak ke low yat...terbeli casing phone dan terpergi ke  IKEA

sampai awal jd siap2 book meja...sambil tu gilir2 gi jenjalan...lagipun masing2 bateri tinggal alas je

ni ler menu yg berjaya menarik selera...amik sikit2 je sebab irfan bukan makan sgt pun

meatball + rib steak + hotdog + nasi arab lamb
air sejuk
air panas
popia 



Alhamdulillah kenyang

blk dari ikea da lewat and again beli sahur kat Nasi lan kedah
ayam goreng
sambal sotong
daging masak apa ntah
ngan karipap ikea

setelah 3 minggu makan nasik siang malam...maka aritu aku masak mee goreng mamak

sahur esoknya nasik goreng

ni menu berbuka petang smalam....mak dan adik2 dtg dari kg..amik kak ita blk beraya

mee goreng aku masak
sate mak beli

nak dijadikan cerita malam tu kami gi alamanda carik baju raya abah...blk dari shoping baru nak masak...tetiba gas abes huhuhu.....sedih
half cook semua...ikan je masak betul...

pagi esok tu aku dpt idea masak dalam rice cooker...cemas giler aku masak pagi tu...apa tak nya rice cooker kan slow...aku masak sayur campur dan keringkan gulai ayam

sayur campur

ikan bakar dalam oven

gulai ayam x kesampaian untuk sirendangkan

itu je la menu yg sempat ku coretkan...sebab nya arini aku halfday...hero x brapa sihat...dan esok aku dah mula bercuti insyaAllah sampai seminggu lepas raya nanti....

Aku nak ucapkan selamat hari raya buat semua...maaf zahir batin...Aku doakan diriku sekeluarga dan korang semua selamat perjalanan pergi dan balik...jangan nakal2....





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...