My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, June 8, 2018

happy besday my laling

Mulakan entry dengan aktiviti mengisi duit dlm sampul raya...ntah mana pergi sampul2 seblom ni sampai aku kena beli sampul comel ni...sebab anak2 ada 2 jantina yg berlainan maka shark doo doo utk irfan dan sofea utk kakak


mula2 isi terkawal lagi....tp bila dah lama2 aku prasan irfan slow2 sorokkan duit dalam satu sampul ni... byk lak tu...rupa2 nya dia simpan utk diri sendiri....adeh...bila mintak...dia menangis...dia cakap nanti abes...utk irfan xcukup nk beli mainan....huhuhu....bertuah sungguh...jenuh gak pujuk br la dia bagi dgn berat hati...



tgk tu separuh utk dia sajer

Ok plan besday hb aku wat seorang diri...payah nak buat surprise bila kiter sendiri tak reti nak g mana2 sendiri....kemana pun ngan dia...tang mana nk wat surprise nya....esp bab nk blanja makan huhuhu....

Jadi aku terus terang jer kata nk blanja dia makan sempena besday....kami book tempt kat manhattan alamanda...Alhamdulillah masih ada kosong....lepas asar gerak gi alamanda...hb lak ada hal kt bank jadi dia drop aku ngan anak2 je kat alam sebab nk order makan....

jadi ada la peluang aku nak wat surprise sket kat dia...xde la surprise apa pun...belon je...sajer jer pilih yg ada tulis dad supaya aku x segan nak pegang...bukan aku nyer kan hahaha
belon pink blue utk kanak2 ribena ni...masa beli belon budak2 kt playground jadi tenang sket la aku nak memilih...kalo diorang ada maun belo tu dalam bentuk mickey mouse atau princess....


masa ni hb xsampai lg...jadi leh la selfie dulu

Sambil tunggu waktu berbuka aku pun g la survey hadiah apa nak beli kat dia...tp tu la bukan senang tau nak carik hadiah orang lelaki ni tapi kalo nak beli untuk diri sendiri memang byk idea...cuma duit cukup ngan x cukup jer hahahah

tak dapat aku nak saksikan muka surprise hb sebab dia da sampai tempt tu masa aku takder kat situ...hehehe...aku suka berbuka kat manhattan ni sebab nya kat sebelah dia ada playground...memang selesa la irfan nak melasak....plg best sebab toilet dekat dan ada surau kt atas nya....5 minit seblom maghrib aku gi surau dulu...bawak air mineral je...minum air terus solat...turun bawah..separuh dh diorang makan...xsempt snap pic hahaha....hb plak bukan jenis suka amik pic makanan ni...aku lak lupa nak pesan... lepas makan hb pun solat dan zass terus gi carik hadiah...pun xleh nak wat surprise sebab aku rasa better dia yg pilih sendiri design apa yg dia nak..aku just bayar jer....

buli dia amik pic ngan belon...sibbaik sporting...kalo x sentap mak




Selfie dulu....

tetiba irfan sibuk nak pakai cap...nak ensem macam 'uncle' katanya...ingtkan cashier kedai tu...kebetulan pulak budak tu pakai cap gak...

"bukan uncle tu...uncle cikna"...huhuhu







ni semua dia suh aku snap....adeh..ikut sape la ni..nak ensem2 sgt ni

abah pun kena paksa gak

ni ler hadiahnya...setahun skali kan...tp wallet ni tahan...wallet seblom ni jenama sama nak dekat 4 tahun dah hb pakai

lepas beli hadiah makan eskrim terus balik...xleh lambt balik esok aku nak masak sahur lak....adeh





balik umah berebut dua beradik ni belon nak letak bilik masing2...akhirnya kakak kena mengalah la...malam tu tdo dalam keadaan seram sebab nampak ada 5 kepala bergayut2 dlm gelap...

esoknya baru ler btol ari besday hb...4 jun...aku sajer celebrate awal smalam sebab xnak g ari keje...penat huhuhu....
aku tunggu je dia call...dlm kul 11 kot dia call huhuhu...ada video ucapan sebenarnya tp xleh nak upload lak...


flower dan delivery by Hyzue Florist...leh google atau search kat fb....area putrajaya xde caj delivery..
aku survey dah 2 minggu...baru beberapa ari seblom tu aku wat payment....

ni diantara gubahan bunga yg dia buat...cantik2 belaka...rambang mata dibuatnya...

ni pun cantik gak



Balik keje dapat ler aku tgk bunga nya....comel gak...



kad ucapan

coklat keluarkan semua masuk peti...jadi kiter gantikan dgn hadiahnya



lepas beberapa hari bunga makin kembang maka kugubah semula...jadi ler gini

dah 5 ari ni masih fresh lagi bunga ni...rasanya esok lusa mesti layu dah...

tu la cerita sambutan besday hb....semoga suami ku sentiasa sihat dan berada dalam rahmat Allah S.W.T... InsyaAllah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...