My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, June 21, 2010

Musim...musim....

Aku bukan nak citer pasal musim bola...tp aku nak citer pasal musim durian...mulanya aku perasan masa nak balik dari opis ke rumah di nilai..ada lar dalam beberapa lori parking tepi jalan jual durian...nampaknya musim durian dah kembali...aku ngan hb memang hantu durian...pantang jumpa...Disebabkan kitorang dah terlepas tempat favourite yg biasa kitorang beli durian, demi nak kejar masa takut tak sempat nak amik baby kat taska dan demi memenuhi selera nak makan durian yg tgh membuak2..kitorang gamble jer la berenti kat simpang 4 antara nak ke dengkil,bangi,nilai, putrajaya...saper biasa lalu jalan nih tau lar....

dari jauh signboard tulis 3 biji RM10.00...takkan lar..musim baru nak mula nih...rupa2 nya buah yg kecik2 tu jer...heheh...taktik...pandai2... Aku ngan hb try lar sebiji yg rege boleh dimiliki...Sibbaik lar sedap...Pastu kitorang bungkus ler 2 biji...hb aku nih agak pandai ler nak memilih durian yg best...tgh2 pilih tu ada pelancong dari syria mintak hb aku pilihkan durian yg best utk diorang...dan2 terus hb aku  speakng london...heheh...sibbaik diorang kata durin tu best...

Esok nya kitorang pegi makan durian kat tempat yg kitorang biasa makan iaitu di dengkil...Saper2 yg biasa lalu jalan nih, memang akan nampak satu lori durian yg diletak di bahu jalan menjual durian...Durian ngan layanan diorang mmg best...kalo kiter nak beli kat dia, abg nih akan suggest durian yg best punya...Durian nih ada gred nya tersendiri..D24, D101, Durian musang, D apa ntah lagi dan yg terbaru D88...dgn melihat kulit dan durinya sahaj abg nih leh kenal jenis durian tuh..Dah dia adp ari2 kan mesti lar dia kenal...nih aku ada snap gambar sebab nak promote kat korang utk datang makan durian kat sini....best...yg spesel nya abg nih kalo durian tu dia tau kurang elok, dia akan warning kita awal2...tak macam sesetengah peniaga yg nak kaut untung jer lebih..bila bawak balik, tak leh nak makan..tak ke hampas tebu...


nampak atap kaler ijau tu..itular gerainya..Dia just susun durian atas lori jer...gambar nih aku snap khamis lepas..Ada pasar malam kat sini

ni pandangan dari dekat...Pemilik gerai ni kata dalam tengah bulan julai nanti byk buah jatuh..So boleh lar makan sepuas2 nya tp nak kena berpada sebab skang kan musim bola demam...


aduyai...sedapnya..isi tebal, manis berlemak...D101 kalo tak silap


testimoni...encik fahmi..pantang jumpa durian..



hb aku nih kalo dah dapat durian..aku pun dia tak perasan..

Pemilik gerai nih kitorang panggil akak dan abg jer..diorang suami isteri mmg dah lama berniaga buah2 an tempatan nih..mengikut cerita kakak nih, dulu dia tolong org berniaga jer..Bila dah ada modal sendiri terus jadi tauke...Best keje sendiri nih..sesuka ati jer nak keje ker tak ker...nak datang lambat ker balik awal ker..keuntungan tanpa had..Slagi rajin byk lar untung dapat...

So kepada penggemar durian tegar sekelian, kalo lalu kat area dengkil leh lar singgah kat gerai nih..abg ni bukak setiap hari....balik keje tu boleh lar singgah kat kawasan nih jugak ada pasar malam setiap ari khamis...Slamat menjamu selera..

yg baju kaler ijau ni lar ownernya..Aku lupa lak nak amik gambo dia posing...heheh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...