My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, June 28, 2010

Majlis bacaan doa selamat dan tahlil serta besday batrisyia yg ke 2




Smalam ari ahad 27 jun 2010 jam 1.20 tghr, genap usia batrisyia 2 tahun...Semoga anak mak  membesar dengan sihat dan kuat bagai johan, berada dalam lindungan Nya....InsyaAllah...

Disebabkan aku tak pernah wat apa2 kenduri sejak duk umah nilai nih, fariez berhasrat nak ubat doa selamat sebab dia berjaya dapat diploma dan tahlil utk kedua arwah ibu bapa mertua ku...turut menompang sambutan besday batrisyia yg ke 2...

Terpaksa wat awal sehari sebab kalo wat ari ahad, esok tuh nak kena amik cuti lak...wat ari sabtu, ada sehari utk rest seblom masuk keje semula...

goodies bag yg mengandungi makanan berkhasiat..gula2, snek coklat, biskut beruang, agar2 dan coklat..
aku dah siap packing awal2..
The making of...
Ari jumaat tuh aku ngan hb amik cuti sebab pepagi buta nak beli brg basah kat pasar nilai..batrisyia kitorang dah siap2 antar gi taska...Fariez gi amik mak a.k.a chef kat kg... mak aku nih bab masak kenduri mmg dah cukup arif..khidmat mak amat diperlukan sebab aku mana lar pandai nak masak...nak amik katering lak, rasa cam tak best..lagipun wat kecik2 jer..mak aku just guide dan kitorang tolong lar dia skali

ptg tuh, kitorang sume basuh2 ayam, kemas2 sket, then malamnya masak rendang ayam, sambal tempoyak daun kayu...

Pagi sabtu...
Awal2 lagi dah bgn wat breakfast utk semua org..aku wat bihun s'pore jer..senang sumer org boleh makan...


disebabkan takder saper nak jaga batrisyia lantaran kesibukan kitorang masak, aku bukak dvd geng upin dan ipin nak bg dia leka...dan hasilnya...memang berkesan..


besday girl..sepit tu sempat melekap kat kepala dia ada lar dalam 2 minit...pastu sibuk suh tanggalkan..mak jer melebih2 nak mencantik..anak nya tak kisah pun


kek besday yg pertama (ditempah awal)

kek besday ke 2..beli on the spot sebab kek tak cukup..

Mula2 tu risau gak takder org nak datang sebab mak dah masak lauk untuk anggaran 100 orang...Alhamdulillah menjelang selepas zohor, beransur2 tetamu datang..jiran2 sedara mara...kawan2 hb...dan sedih nya kawan2 aku 1 family jer yg datang...yg lain sumer ada hal...takper la..lauk yg berlebih tu, mak bungkus2 utk di bawa pulang..
menu asalnya adalah 4 jenis jer..tetiba kak ita wat sambal belacan, kak lin bawak ikan masin, mak goreng ayam utk budak2, kak faridah jiran sebelah nih sponsor puding milo..sepupu hb, kak jiah bawak cupcake...murah rezeki korang dan kitorang gak...berkat majlis..


souvenir nih untuk tetamu dewasa yg hadir...di sponsor oleh mama rasid (bunga lilin) dan kak liza (potpouri)..time kasih

diantara tetamu yg hadir

keluarga hb


niza lah diantara tetamu yg terakhir datang dan majlis tamat sekitar jam 6 petang..

bekas pengasuh batrisyia iaitu yani, adalah diantara penyumbang tenaga terbesar dalam majlis nih...yani, jasamu dikenang...
Disebabkan guna pinggan pakai buang, kitorang just basuh gelas dan periuk belanga jer la..Siap2 kemas sumer dah kul 8 malam.. Lepas solat, upacara menggomol hadiah..


ni lar hadiahnya tak termasuk wang tunai....terima kasih kepada semua..


baju yg dia pakai nih pun present ari maklang nya..dah siap basuh terus ler pakai..

malam tuh sumernya terbungkang tido keletihan..aku pun dah tak tau anak ntah kemana ,laki ntah kemana..tau2 aku dah lena diulit intan....bila bgn pagi tgk hb kat bilik fariez..batrisyia tido kat luar celah ketiak uwan...heheh....genapnya usia batrisyia 2 tahun, maka dgn rasminya batrisyia bercerai susu dgn aku...uhuk..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...