My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, October 18, 2010

Sakit gigi ker sakit gusi...Aduyai...apa2 jer la

Slalu kalo sakit camni mesti org kata sakit gigi padehal gigi tu tak sakit pun...yg sakit adalah gusi dimana tempat gigi itu bertenggek...ntah apa puncanya, start dari minggu lepas lagi gusi belah kiri nih atas bawah asik berdenyut2...apa yg aku buat adlah berehat, makan ubat beli kat farmasi, kumur air garam dan menangis....
kenapa menangis...????sebab aku tak tahan sakit..bila sakit rasa nak nangis...So nangis jer la..itu tak menghilangkan sakit tapi boleh meredakan hati yg lara sebab sakit...heh....Dan hb lar tempat merengek...ok..suami ku sila tabah menghadapi dugaan yer...

bila sakit gusi nih mula lar rasa cam nak makan org padehal jgn kan nak makan org, nak makan kentang goreng pun azab...leh makan benda lembik2 jer..tu pun tak kunyah main telan jer...tapi selera makan tetap menten...kena makan pelan2 dan sopan santun...

Gigi tak de lubang pun..mungkin sebab byk makan benda keras like kerepek ataupun byk membebel (ni teori hb)....tu yg cam malas jer nak gi jumpa dentist...masa sakit ni lar si batrisyia asik lar nak main tampar2 pipi lar..nak cubit2 pipi kiter la...sakitnyer berdenyut2...kejap elok kejap gi lega...ni pun tgh sakit lagi nih...

Aku pun google ler 'petua hilangkan sakit gusi'...dan aku dapat petua

1. kumur air garam dan letak kan garam kt gusi 5 minit
2. letak marjerin
3. guna ubat gigi Dr rodzi
4. beli ubat cina nama'sanjin'

jap gi balik aku try..kalo tak ok gak..last ikhtiar...jumpa dentist ler...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...