My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, October 5, 2010

Jalan2 di hari raya...

Aku tak tau lar naper takleh nak upload gambar sejak blogspots tukar gaya mengupload gambar cara baru nih..payah tul..ker sebab komputer nih zaman purba punya komp...ntah lar..nampak gayanya nak kena beli laptop nih..kalo tak aku akan mengupdate blog dgn tulisan yg bernas jer lar jawabnya...

penat jer aku snap pic ngan 'TPM'...heheh...Yer..weekend baru2 nih aku skeluarga balik kg dgn jayanya..Aktiviti wajib setiap bulan menjengok org tua di kampung..mak abah Alhamdulillah sihat...Ari ahad kitorang dah gerak balik ke nilai sebab...nak beraya kt umah TPM...beria2 hb aku ajak gi sana..aku l;ayankan ajer la...sampai2 jer nak dekat kul 3 ptg...pun masih ramai tetamu yg hadir..makanan sedikit hampa sebab byk dah abis..tetapi makanan sampingan sgt lar banyak..aku melantak sate ngan char kuey teow jer..dan siap bungkus aiskrim goreng and ABC...masa nak balik tuh aku pun pegi lar lalu depan umah TPM...dia mmg takder dah kat situ..Pengawal kat luar tu siap pelawa kitorang suh masuk, skali tu selisih lar dgn mak datin mana ntah..tanya kitorang nak gi mana..dgn muka berlagak nyer dia kata tak leh masuk...eleh macam lar kitorang nak masuk sampai bilik tido..just nak tinjau2 jer..tu pun tak boleh..yg dia tu boleh plak masuk...kaum kerabat kot..hmm...kiter ni rakyat biasa jer kan...ish..terus aku ajak hb balik..Sibbaik pakcik kat luar tu ramah kemain lagi ngan kitorang..terubat gak lar rasa terkilan di hati....

Dari rumah TPM ingatkan nak beraya lar umah member yg dok area putrajaya..bila call sumer tak angkat...kitorang pun gi Alamanda, parking plak penuh..Atlast kitorang gi taman botani..nak tompang solat asalnya..hb ajak jenjalan...tgk taman..skali ternampak seafood restaurant...aku pun ajak hb makan kt sana....kemain mahal lagi makanannya..Sibbaik sedap dan layanan pun best..kitorang order ikan siakap 3 rasa, kari udang dan telur dadar...order ikut sedap tekak jer sebab kalo nak ikut menu ntah apa2 kat situ tak faham langsung....kang terorder sup siput sedut ngan kari tiram kang susah plak nak menelan...

Abis jer makan2 kitorang terus balik umah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...