My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, October 20, 2010

Ikhtiar terakhir......

Isnin lepas balik keje aku dah beli 'sanjin' dari watsons utk di sapu pd gusi yg bengkak..memula ok lar berangin jer..pastu sakit balik...uabt tahan sakit dah tak tertelan dah...kumur2 air garam nak dekat habis dah garam kt dapur nih...apa lagi aku tak buat...menangis..???dah meleleh dah air mata..sakit tak kurang jugak...Semalaman tak leh tido...dan pagi smalam aku mintak hb hantarkan aku ke klinik...klinik biasa (sebab aku ingat ada gigi baru nak tumbuh dan aku just nak mintak MC dan ubat so that aku bleh berehat kt umah)...hehe...aku call deqla sebab dia keje kt klinik gigi...dia kata 'apekejadahnya aku pegi klinik biasa...gi klinik gigi ler'...heh..takleh ker..sama gak klinik jugak...

Aku pegi lar klinik kesihatan nilai...dan aku diberitahu yg klinik gigi ada kul 2pm-5pm jer...apekehalnyer...aku ngan hb pun ronda2 cari klinik gigi..jgnkan kata nak berubat, klinik nyer pun takder
kitorang pun lari balik umah google 'klinik gigi bandar baru nilai'...takder gak...paling dekat pun seremban @ putrajaya...siap2 gi putrajaya lak...gi presint 8...klinik gigi izra...kena wat appoinment lak...aduyai..dia ada 3 cust yg tgh tunggu giliran...paling cepat pun 4.30pm baru leh cek...bincang2 ngan hb kiter gi klinik kesihatan putrajaya jer la...

Pegi2 jer punya lar ramai org....ni mau kul 5 pm br sudah nih...gigi masih berdenyut2 lagi...amik nombor segala..tak sampai sejam sampai dah giliran aku...Doc ckp gigi atas nih blakang skali tu ada lubang nak kena cabut..tp sebab gusi bengkak dia bg ubat tahan sakit dan antibiotik utk surutkan bengkak...lepas seminggu kena datang cabut....dan yg bestnya aku dpt MC...apa tidaknya nak dekat kul 12 br settle sumer...time kasih klinik pergigian putrajaya...Service mmg cepat wpun org sgt ramai...

kalo ku tau ini kesudahannya,, jumaat aritu lg aku dah pegi jumpa dentist...tu lar penakut sgt kan...padan muka aku...So aku dpatkan ubat kt farmasi..Dia bg paracethemol utk tahan sakit dan antibiotik...

So nasihat aku kepada merka2 yg bakal sakit gigi..kalo berlarutan tu cepat2 lar jumpa dentist..takder apa pun yg nak ditakutkan...dia cek dan bgtau condition kiter camana...kalo tak jumpa dentist aku asik lar dok ingat gigi bongsu nak tumbuh...(dah tua ada ati nak tumbuh gigi)...rupa2nya gigi berlubang tp apesal aku tak perasan pun,,,mungkin jauh sgt kot...gigi byk tp mulut kecik...hahaha....

Arini aku dah kembali bekerja..dah makan ubat tu Alhamdulillah kurang lar sakit...wpun berdenyut2 tapi tak ler sakit macam aritu...rasa cam ada degupan jantung jer kt gusi aku nih...posting nih takder gambar sebab takder mood nak amik pic dgn pipi tembam sebab gusi bengkak...eh...sebab gusi ker...bukan mmg macam tu ker...hahaha..sila abaikan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...