My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, July 7, 2011

4th Anniversary.....

7 Jul 2011 genap usia perkahwinanku dgn hb 4 tahun...
Dalam masa 4 tahun nih kami lebih mengenali antara satu sama lain...Aku dah tau apa yg dia suka dan tak suka..kalo dulu apa2 benda nak kena tanya..la ni jelingan dia jer aku dah tau dah apa dia nak.....

masa mula kawen
1.  Setiap kali nak balik kg atau packing brg mesti nak kena tanya nak bawak apa....brg dia lar. brg aku , aku sendiri tau lar
2. kalo dia diam jer aku mula lar tanya ada masalah ker?
3. Tiap kali nak masak, mintak hb tolong masak skali...samaada aku siapkan bahan dia masak atau aku masak pastu bila dah nak siap, aku try rasa, then panggil hb suh baiki mana2 yg perlu sebab pelik sgt rasanya masakan aku nih...hb pun tambah kicap, tambah garam asam segala..siap...


Dah nak masuk 4 thn kawen nih

1. Tiap kali nak blk kg aku tau dah apa yg nak kena bawak..sebab dia akan wat kiter nih macam ada poket doraemon...jadi kiter kena bersedia dgn segala macam kemungkinan brg yg hb akan mintak...Slalunya aku akan ingat nak bwk dia nyer shaver, deodorant, minyak rambut, perfume, short, pelikat dll..camana perfect pun aku packing mesti ada benda yg tinggal..slalunya benda yg remeh jer la...cthnya ketip kuku...mana nak tau tetiba dia nak ketip kuku masa sampai kt kg...
2. kalo dia diam tuh, aku wat taktau jer la...agak2 dia nak citer dia citer lar..slalunya pasal masalah tempat keje atau dia fikir ttg adik dia atau kengkadang dia teringat arwah mak dia....Selain tuh mungkin pasal aku...heheh
3. Skang nih nak masak tak payah hb tolong dah...dia cuma bg idea resepi jer...aku just listkan apa ada dlm peti..jap gi dia suggest lar nak masak apa..kalo rasa aku tau, aku buatlar..kalo tak tau dia ajar lar...jap gi aku oter lar mana2...yg penting cukup rasa garam gula nya...hb pun dah jarang masuk dapur utk masak...dia slalu masuk dapur bancuh 'nunu' batrisyia jer...kengkadang tolong basuhkan pinggan...heheh

Gaduh2 manja tuh biasa lar..mana2 pasangan suami isteri pun mesti ada gaduh..tp kitorang cepat baik sebab hb pandai pujuk...Dia tak biar aku merajuk lama2...aku salah ker aku betul ker tetap dia yg pujuk...hahaha...dia org yg paling penyabar yg pernah aku jumpa...tak kira lar aku meragam camana pun..dia cool jer...heheh....

Anniversary arinih kitorang tak amik cuti pun macam thn2 sudah sebabnya nak simpan cuti utk gi honeymoon kali ke 4 dan cuti raya bulan 9 nih...cuma malam nih aku plan nak masak special utk dia...Apa2pun doakan kebahagiaan kami sekeluarga. InsyaAllah....

2 comments:

Diana Ishak said...

happy anniversary laling...

laling tu bukan ko ye.
Tu utk laki ko.

Mummy said...

hahaha..time kasih kak...sy ucap bg pihak laki sy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...