My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, July 14, 2011

Addict....

Ada orang addict ganja..tak dapat sehari rasa seram sejuk badan...
Ada plak orang addict rokok, tak hisap rokok sehari rasa nak demam
Ada plak org addict nescafe, tak dpt minum sehari sakit kepala....aku ler tu

Susah tul kalo nak mengubat ketagihan nih.. Asalnya aku tak prasan pun yg aku addict nescafe..Aku prasan yg satu haritu aku tido umah sedara, diorang hidang milo masa sarapan..dan akibatnya aku diserang sakit kepala ya amat sampai ke malam..telan panadol 2 bijik pun tak jadi apa..dua ari lepas tuh baru lar ok...lepas tu baru aku noticed yg aku addict nescafe.....bukan nescafe aku rasa, aku addict kafein, sebab kalo minum kopi pun takder hal punya....

Apa tak addict nya, menurut cerita mak aku, memang dari kecik aku minum nescafe sebabnya lepas 2 thn aku tanak menyusu susu plain dalam botol..tp kalo campur nescafe aku minum plak...disebabkan dari kecik aku dah biasa minum nescafe, bila blajar kt Uitm aku minum coffemix sebab dia murah sket...bila dah bekerja, up sket ke 3in1 nescafe..bila dah kawen aku minum pearl kacip fatimah plak utk kesejahteraan rumahtangga..ada kafein gak...

Hinggalah satu hari hb mintak aku stop minum cafein nih...mana ntah dia jumpa artikel yg kata 3in1 nih byk kandungan gula....tp aku tak boleh..kalo tak minum sehari boleh sakit kepala..nak sembuh tuh amik masa 2 ker 3 ari walaupun pastu aku minum segelen nescafe...tak maunya..telan 5 ke 6 biji uphamol Insya Allah ok...so apa yg aku buat aku tukar ke nescafe dlm botol...means kena campur susu ler..aku amik susu dlm kuantiti sedikit sahaja..aku leh control dia nyer manis...mula2 aku tak prasan tp dah lepas seminggu baru aku prasan yg aku jadi mengantuk, tak bertenaga dan letih..sumer gara2 tukar habit nih...

aku call mak mintak pandangan..mak suh aku teruskan jer dgn nescafe botol nih...biasa lar badan nak sesuaikan dgn keadaan yg baru...dah nak dekat sebulan aku minum nescafe tp camtular..bila bgn pagi rasa cam tak cukup tido padehal malam tadi kul 11 dah tido dah dgn lenanya...takkan lepas isya' aku nak kena tido kot...terbengkalai keluargaku nanti...

Apa2pun pesan aku pada sesiapa yg mengalami masalah macam aku nih...berubahlah kearah kebaikan...anda mampu mengubahnya....heheh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...