My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, July 18, 2011

Pelik kah aku...

masa aku dok menyewa kat segambut dulu, ada sorang housemate ckp aku nih manusia yg abnormal...diantara habit aku yg abnormal pada pandangan org lain

1. Pada hari cuti, aku bangun awal macam nak pergi keje...lepas solat aku breakfast, siap kemas rumah dan tak tido lagi sampai lar malam kang..kalo tido siang nih buatkan kepala otak pening dan susah nak tido malam..dpt lak aku nih jenis penakut...kalo terjaga tengah malam mau aku kejut sesaper suh temankan aku sampai aku tetido balik...heheh

2. Aku tido awal macam esok nak kerja wpun pada malam hujung minggu...sebabnya aku tanak  terkebil2 dalam gelap sedangkan housemate lain sumer dah tido...takut woo...macam2 aku fikir jap gi..kepala otak kau nih kalo dah sunyi sepi tuh kemain kreatif lagi bayangan aku imagine

3. Aku tak suka pegi jalan TAR shopping kain baju dan tudung...aku lebih suka shopping dlm tempat yg ada aircond macam SOGO..ada tempat duduk, tempat makan dan nak solat pun senang...badan pun tak belengas...

4. Pada  hari cuti aku tak suka tido siang wpun takder apa nak buat kat rumah...ada jer benda yg aku nak buat macam tgk tv, bergosip, masak, update akaun rumah..aku kan bendahari...

5. Aku amat berkira bila nak beli sesuatu brgan yg berjenama wpun aku mampu utk memilikinya...pada aku wat apa aku beli sesuatu benda tuh sedangkan aku boleh beli dgn harga borong...heheh...tp kalo bab makan tak berkira plak...boleh...?

6. Aku layan housemate aku macam aku nih mak diorang, kejutkan diorang bangun pegi keje, kejutkan bangun sahur, bebelkan diorang kalo balik lambat, memang macam mak2 lar...tak tau mana aku dapat bakat semulajadi nih..

7. Bila weekend aku akan ajak semua housemate aku utk gotong royong cabut rumput depan rumah..kalo tanak meh sini kumpul duit upah org potong rumput...tp budak umah aku nih mmg sporting blaka...diorang mesti join nyer..kengkadang ramai2 turun main badminton depan umah....

8. Aku tak suka survey barang..kalo nak beli sesuatu benda cth tudung..aku dah plan siap dah nak kaler apa dan bajet baper...jumpa jer, cukup bajet plak..belek lebih kurang terus bayar...kalo tanak beli sesuatu brg tuh, jgnkan nak belek...tgk pun aku tak ingin...

9. kalo aku puasa jgn harap aku nak membeli belah tgh panas wpun kat bawah tuh ada jual baju sehelai 3 inggit..melainkan aku cuti...heheh....

byk lagi sebenarnya..tak ingat lak nak senaraikan...abnormalkah aku...?

Skang nih sejak kawen adalar beberapa perkara yg aku tak buat lagi...sikit2 dah berubah...apa2pun aku rindukan sgt saat2 duk kat segambut dulu..macam2 kerenah budak rumah aku jumpa selama 3 thn aku duduk situ..terlalu banyak kenangan pahit dan manis yg ditempuhi...aku keluar dari rumah tuh sebab aku kahwin...kebenyakan exhousemate ku sumer dah bawak haluan masing2..ada gak terfikir nak wat reunion tapi tu lar...masing2 sibuk dan jauh2 belaka......InsyaAllah satu ari nanti aku akan aturkan jua...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...