My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, November 14, 2011

Mata masuk abuk....

Di remang2 cuaca petang smalam...sedang hujan turun mencurah2 kat luar memang best dapat tido bergolek2 seisi keluarga....tetiba abuk masuk mata....tenyeh2 ngan tangan makin pedih rasanya....aku pun amik ubat mata batisyia dan titikkan dalam mata aku...then aku pun tido...

menjelang petang bawak kemalam mata aku makin merah...tetiba

hb: la yang abang lupa nak cakap yg doctor pesan ubat mata takleh kongsi nanti berjangkit...
ha kan....sapernyer salah...rasa cam nak tepuk dahi sendiri...adoyai...dugaan...malam tu gak hb gi belikan ubat titis mata...

bangun pagi nih keadaan mata aku camtu gak...so hb masuk lambat sket antar aku ke klinik...dan hasilnya...nah amik 3 ari MC...kalo ari khamis still tak elok lagi, maka kena tambah mc lagi....

Bagi kebanyakan org memang best dapat cuti MC tp bagi aku kalo dok kat umah sihat walafiat takper ler...tapi kalo sakit takder maknanya...anak tetap ku post ke taska...kang mana nak melayan kerenah dia lagi...mana nak melayan mata aku lagi....

seblom hb gi opis tadi aku cakap

aku: bang aritu anak sakit mata abang amik cuti teman anak kat umah
hb: dia mengangguk tanda setuju
aku: pe kata arini abang EL tolong jagakan saya kat umah (aku mencucuk jarum)
hb: dia sengih jer...abg banyak keje ler nak kena settle...

ok misi menghasut gagal....

doakan aku sembuh cepat yer...kalo mata aku ok menjelang esok, maka ari rabu aku keje walaupun masih ada MC lagi...bukan apa aku risaukan keje kat opis...dh ler aku tengah tanggung keje nih...sok2 naik keje tak tertanggung nanti saper nak kena jawab...akak jugak...
kalo menjelang petang nih dah surut, maka esok gak aku masuk keje...

errr...sakit mata slalu baper ari yer...????/

1 comment:

k.nana said...

nana slalu kena sakit mata kak....tp paling cepat pun 2hariler...mmg geramler...bkn setakat mata jer sakitnyer habis 1badan sakit....huhuhuhu...kepala jgn ckpler mcm nak pecah skali dgn demam kenanyer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...