My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, April 24, 2012

Rezeki yang tak dijangka...

Ahad baru2 nih aku jenjalan kat KLCC sesajer nak tgk pameran perumahan kat KLCC exhibition centre...









Diantara aksi2 batrisyia sepanjang perjalanan nak ke tempat pameran...
Actually ari sabtu hb jaga pameran kat sini tp ari ahad dia off duty..
Smalam aku dgr dah dia citer yg ada lucky draw wang tunai RM100 dan RM400...
arini dia dtg dan Alhamdulillah dapat ler rezeki RM100.00



kemain gembira lagi...cabutan dibuat setiap satu jam satu pemenang...
sebelum masuk tapak pameran kena daftar dulu then dia bg kupon untuk kiter dapatkan 4 cop dari booth berasingan...pastu isi nama no ic dan no phone then serahkan semula kat kaunter...

Batrisyia punya lar penat sampai tertido


Lepas cabutan Jam 1.30 aku turun ke surau utk solat...Sempat lagi doa kalo ada rezeki nak dapat cabutan bertuah, moga dipermudahkan...

Ni cabutan pada jam 2.30pm...nak dekat 20 nama dipanggil..Atlast adalah sorang chinese angkat tangan...seblom dapat cash kena jawab soalan dulu..
Soalannya: can u list down 2 government dept that join us today...the answer is around you
this chinese man tak usaha pun cari jawapan..dia just pandang2 camtu jer then dia ckp ' i dont know"
masa diberi 10 saat lagi utk jawab dan masa pun tamat
dia cabut nama seterusnya dan..........
nama aku yg disebut...huhuh..dia mintak ic dulu utk pengesahan...
soalannya: how many cash that we provide for this lucky draw...
aku pun melilau cari jawapan..nampak angka 5000
"five thousand"
"wrong...second chance"
aku pusing lagi kali nih siap terintai2...aku dgr ada org bisik "kanan...kanan"
skali aku nampak "cash back 4500"
" four thousand five hundred" speaking london you
"correct"
heheh...macam tak percaya




RM400 sedang dikira

tu dia siap terselit sikecik...
disaat2 ujung bulan yg mana dalam wallet tinggal duit cukup2 utk blanja hingga hari gaji ari rabu nih, aku dapat rezeki yg tak disangka yg tentunya Rezeki dari Allah...
dah dpt duit apa lagi, jenjalan ler pulak...
tapi rasa cam syg plak nak guna...




Seblom tuh aku dah janji ngan kak ita nak jumpa kat KLCC..sesajer jer sebab dia pun dah lama tak jumpa batrisyia...tp lupa lak nak amik pic maklong...
dah jumpa "manong" dia, macam2 lar dpt...icecream, coklat siap ada teddy bear..makan pizza...
masa antar kak ita balik, batrisyia dah tido sampai ler balik rumah..pagi besok baru bgn...dan2 dia tanya
mak manong mana???
maklong dah balik
dah bayik...aya...


1 comment:

Unknown said...

mmg murah rezeki ko hari tu maria.. wehh same lak ngan anak aku panggil maklong dia lebey kurang batrisya.."manong" ke "mayong" lebey kurang camtulah bunyinyer.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...