My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, March 14, 2013

CCM: Port Dickson Day 1

Asalnya dah lama dah dengar abah plan nak gi PD seblom deqla kawen lagi...last kitorang pergi ramai2 masa bulan 12 tahun 2008 rasanya...Abah aku nih memang payah sket nak bawak berjalan apatah lagi bermalam...kambing dia tinggal...tapi sebab kambing dah tinggal sikit so dia setuju ler nak bermalam kalo gi PD...aku sebolehnya cari tarikh yg boleh semua adik bradik join skali...

Aku uruskan penginapan...survey punya survey dapat lar Bayu Beach Resort...dapat apt 2 bilik...yg 3 bilik sume full booking...yg bestnya kat sini takyah bayar deposit...

Pepagi hari kejadian gerak balik kg amik mak ngan abah...aku cuba bawak barang seminima mungkin sebab mak nak bawak lunch skali...

Sampai jer kat hotel punggah barang segala terus terjah bilik...boleh tahan lar besarnya...yg paling best bilik tkt bawah takyah susah naik lif...aktiviti pertama yg kami buat adalah makan berjemaah..mak bawak nasik rendang ayam, keropok, karipap...lepas makan2 lepak2 jap solat then sibatrisyia dah tak sabar dah nak mandi kolam...masa tuh baru kul 3 pm...adoyai...abah pun melayan jer...atok pun ikut skali..aku mak ngan akak dok dalam bilik jer...panas..kesian kat irfan

ni ler master bedroom...

ni bilik ke 2 utk mak ngan abah...

ni plak ruang tamu...sumer ok cuma tv takder siaran...tp takper lar bukan nak tgk tv sgt pun




lena jer dia tido tepi pantai

muka tahan marah sebab kena paksa berposing





dah aku berdua ngan irfan jer kat tepi laut nih maka memang byk ler gambar yg aku snap...kalo aku mandi skala mmg tinggal ler kamera phone segala





bila dah redup sket aku pindahkan tikar gi dekat sket kat laut



dari kul 6.30 abah dah dok tepi laut memerhatikan isteri dan anak sulong yg macam tak ingat nak balik




atuk dan cucu



dah boring mandi dia main pasir plak



atuk dah resah gelisah...aku dengar jer dia membebel kat tepi laut nih...



omak ko nih tak ingat nak balik ko....dah sonjo nih...
aku sengih jer dengar...


sampai ler matahari terbenam...actually dalam gambar jer macam nih...actual nya tak gelap lagi




lepas maghrib deqla plak sampai..sibbaik tak susah carik hotel nih...lepas solat segala terus terjah  medan makan MPPD...kitorang tak makan lar kat restoran terapung tuh....makan kat bawah tu jer...makanan dia sedap gak tp banyak yg takder...makanan di taja oleh kak ita ngan suamiku...




bersiap nak gi makan

sambil tunggu semorang siap hb bergolek2 diatas katil



atok uwan dan cucu2nya

deqla pose sket

aliya

batrisyia

masa nih baru lepas order..makanan ok lar cuma tak banyak pilihan...

mummy in purple

lepas makan terus balik bilik...malam tuh badan irfan agak panas gak...tak tau naper...aku dah risau...terus gi klinik berhampiran...doktor cakap ada demam sket tp tak tinggi lar...apa taknya aku dok menuam kepala dia dgn tuala basah...berhenti tuam jer suhu dia naik balik...lepas makan ubat Alhamdulillah beransur pulih...

kesian anak mak....

balik dari hosp sambung bergosip ngan hb...aku rasa nak dekat kul 2 kot kitorang tido...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...