My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, March 17, 2014

Settle sudah ptptn

lama dah entry ni dalam draf...tajuk jer pun...dah alang2 free jaga telepon ni kan...mari lar kiter update blog bersungguh2...

Kronologinya ptptn nih...yg aku ingat lar

1999 aku sign perjanjian ptptn
2002 habis blajar
Jan 2004 dapat keje gov
Dis 2004 start potong gaji slama 10 tahun yg sepatutnya kalo ikut schedule abis nov 2014
Okt 2012 PM umum dapat 20% disc kalo settle abis
Mei 2013 aku dapat dana dari seseorang dan aku settle semua hutang
Jul 2013 stop potongan gaji
Refund sepatutnya dapat dalam masa 2 minggu lepas stop tapi aku tunggu sampai bulan okt 2013 takder refund padahal no akaun sumer dah antar by hand ke ptptn....email dah beberapa kali aku hantar ke ptptn tapi takder balasan...sampai lar aku dapat call person in charge pada Jan 2014
Feb 2014 baru lar aku dapat refund....Alhamdulillah settle sudah....

Sumer ok cuma tang refund tu lar agak lambat sket...7 bulan ya aku tunggu...bukan banyak pun..2 bulan nyer payment jer...tp sangat berharga sebab aku dapat masa blom dapat gaji...boleh lar cover sket apa2 yg patut.....

berakhirlah sudah kisah ku dengan PTPTN....kepada kawan2 dan adik2 yg masih blom settle, sila lar settlekan atau bayar lar secara berjadual...bila dah settle hutang, perasaannya takleh nak digambarkan dengan kata2...Alhamdulillah...Allah permudahkan semua....



..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...