My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, March 17, 2014

Pengalaman jaga call centre....

Pernah kan dengar pasal 1MOCC...pusat panggilan 0380008000 sedia membantu...hey...hey...
kan asalnya hb bakal di transfer kesana...tp berkat doa dan solat hajat serta izin Allah, dia blom lagi ditukarkan...Alhamdulillah...saper yg tau kes mocc nih tau lar caner masalahnya kalo hb aku ditukarkan kesana....

Arini aku yang kena jaga call centre..bukanlah mocc tapi kat opis aku nih gak...masa aku kat tempat lama dulu memang tak sempat dapat giliran jaga call centre nih..tapi bila pindah tempat baru dia rotate setiap orang kena jaga atleast sebulan skali sepanjang hari....aku dapat tau pasal nih sejak awal mac aritu...sejak tu lar aku dok fikir..macam mana lar keadaannya...dengar citer penggilan tak putus2....

kat sini ada beberapa unit lagi yg turut serta...betul2 dah macam bilik operator bursa saham yg sibuk...penuh dengan suara staff yg memberi penjelasan...heheh...yg aku dok risau pasal masa nak pump susu dan ke toilet...almaklumlah aku nih kul 10.00am dan 4pm nak kena buat bekal irfan...kena minum air banyak utk menten cecair dalam badan dan keraplar ke toilet....pastu aku masih baru kat tempat nih...aku cuma tau proses kerja yg aku buat jer....yg detail2 aku tak brapa terror lagi...

so pagi nih dah lar lewat..lagi bedebar lar aku...tp tular lepas subuh pagi tadi sempat lar aku doa mintak dipermudahkan semuanya...semoga semua caller baik2 belaka dan soalan mereka aku dapat jawab dengan jayanya...

Skang aku ada kat call centre...not bad lar....sempat lagi aku update blog...heheh...call memang banyak tp bila ada selang masa tu aku sempat lar baca pekeliling terbaru dengan kusyuk dan tawaduknya...
aku tengah berkira2 nih caner nak gi pump susu...


minum pagi dan petang pun ada disediakan...

apa2pun setiap benda ada 'first time'....selagi kiter nak rasa dan hadapi selagi tu lar rasa debar tu tak boleh nak elak...tapi bila kiter dah hadapi...see...takder apapun yg nak dirisaukan..ini tak...nak dekat 3 minggu risau...ntah apa2 ntah...

ok..kembali kepada isu semasa...rasa semua tau pasal remaja mati overdose masa tgk konsert FMFA...kalo takder org mati serius aku tak tau pasal benda nih wujud....terkejut gak tgk gambar yg tersiar kat fb yg lelaki tak pakai baju...yg pompuan pakai bra jer...macam2 komen negatif dan positif dilemparkan...aku bukanlah bersetuju dgn apa yg mereka buat..tp yg share gambar tu...yg komen negatif, ingat yer kiter ada anak2 dan adik2..apa perasaan kalo benda nih jadi kat mereka....jgn salahkan parent diorang..takder parent yg nak anak jadi jahat...macam aku sendiri...dari kecik mak bapak aku ajar benda yg baik jer...bila aku wat nakal diorang tak suruh dan diorang tak tau pun...aku pun pernah remaja, skang baru aku tau apa2 perbuatan sumer pokok pangkal nya individu tu sendiri...parent hanya boleh pantau..kalo anak tipu pun diorang tak tau...aku pernah gi keluar merewang ngan kawan tp cakap kat mak gi skolah ada kelas tambahan...paling jahat lar rasa tu sebab tipu mak kan....



aku risau memikirkan akan datang zaman anak2 aku nih macam mana lar pulak dia nyer nakal macamana...apa yg parent boleh buat kembali pada ajaran agama...asuh anak sebaik mungkin , beri didikan agama, kasih sayang yg berpada sampai lar diorang boleh berdikari..then bila kiter dah sedaya upaya asuh anak begitu dan dah doa dan berserah padaNya tapi anak masih wat nakal gak, kiter dah lepas tanggungjawab....tapi jangan berputus asa...nasihat dan doa sentiasa....doa kiter sebagai ibu bapa amat mujarab...anggap lar ini sebagai ujian dan kafarah dosa kiter masa lalu...dulu kiter pernah wat dosa pada ibu bapa kiter dan kini, kiter pulak merasa....doa dan tawakal..InsyaAllah anak akan berubah...

so pada remaja2 diluar sana,kalo skang korang susahkan ati mak bapak korang, akan datang anak2 pulak susahkan ati korang....kalo tanak jadi camtu, wat lar perangai baik2 sket skang nih....sayangi lar ibu bapa anda selagi masih ada....tetiba sedih plak rasa.....oh cik iyut i miss u very much

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...