My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, July 17, 2017

makan2 bersama family dan jiran tetangga....

Sabtu lepas Alhamdulillah dapat gak aku wat makan2 utk family aku family hb serta rakan2 dekat... khamis seblom tu mak dh datang utk kenduri tahlil arwah adik ipar di balakong...jadi aku pesan kt mak bawak periuk nasik bekas air dan termos besar...Almaklumlah aku mana ada benda2 gedabak macam tu...Dikman plak ada hal sabtu ni jadi diorang xleh nak join makan2 ni...


tp mak sempat la menemankan aku beli barang2 dapur sambil memberi tips2 ala2 chef gitu...



cucu serupa atuk
disebabkan mak xleh nak join makan2 jadi aku wat makan2 mini utk mak dan adik2 dulu....menu siakap 3 rasa, cendawan sayur campur, ayam goreng

Lepas mak blk petang jumaat dikla dgn gamble nya dtg umah aku...dulu masa arwah ada mmg xpenah dia drive sendiri dtg umah aku...


dari ptg lagi aku dah siapkan bahan2 semua...ni kuah shell bang
seblom jamu org harusla kiter menerai dulu...boleh oter apa yg kurang

org yg paling gembira dpt masak


hb btol2 ikut cara shell out present

tada...masa ni kuah xbrapa menggiurkan lagi...

tugas aku adalah masukkan semua jenis seafood dalam 26 beg plastik.. seafood yg aku gunakan adalah ketam udang sotong lala kupang dan pepahat

ni plak sayur2 an ,,,brokoli jagung kentang dan carrot...semua rebus je...senang
 Malam tu irfan meragam xnak tdo...aku pun pujuk2 suh tdo...last2 aku tetido skali...terjaga solat isyak ...tgk hb kt daput tgh wat kuah butter lemon...tensen je muka sebab xjadi huhuhu....aku yg keletihan terus sambung tdo....

pg2 lagi dah setup meja

dan akhirnya tepat jam 2.30pm maka terhidanglah shell out, bihun spore, tembikai, nugget

simple je menu aku....jemputan pun xramai...kawan2 skolah hb dan kawan2 lama bpp dulu

kuah butter lemon tu kali ke 3 br jadi...terpancar kepuasan diwajah suamiku


ni apron real dr shell out....


budak bertiga ni bg handphone senyap sket...kalo tak mcm kena renjatan lasaknya

diantara tetamu yg dtg....family hb


family ku

paklong n maklong

kawan skolah hb

shell out ni sentiasa top up dan tukar alas yg baru...patutnya shell out makan lambak atas meja...tp sebab jemputan dtg xtentu masa jadi kena hidang cara bufet je la

diantara kawan exbpp yg hadir...haniza


salina

my one n only adik perempuan

Selesai la sudah kenangan makan2 raya dirumahku...aku ada ajak beberapa org geng uitm...tp semua xdpt hadir...aku pun plan last menet....xpe la next gathering InsyaAllah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...